Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Donald-referanse i Varden

edited November 2004 in Donaldisme

I de daglige "Pappa & Pestus"-stripene i Varden er temaet nå at Pestus har overtatt formuen til onkel Skrue. Har bare fått med meg to striper så langt, men dette er egentlig ganske underholdene, særlig når det er Arild Midthun (så vidt jeg vet?) som tegner/skriver...

Har ikke scanner, så det blir vanskelig å legge det ut på nettet...

Comments

• edited November -1

Wilfu skreiv:

Da er det vel en idé å skaffe seg det da...

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Wilfu skreiv:

Tja... Med en minimal inntekt og avslag etter avslag på stipendsøknaden er ikke akkurat scanner det som står øverst på ønskelista til jul...

• edited November -1

Wilfu skreiv:

dette er egentlig ganske underholdene

Høyrast definitivt festlig ut, ja.

særlig når det er Arild Midthun (så vidt jeg vet?) som tegner/skriver...

Det er Terje Nordberg og Eirik Ildahl som skriver manus til Pappa & Pestus - Arild berre teiknar det.

• edited November -1

Wilfu skreiv:

Sigvald skreiv:

Wilfu skreiv:

Tja... Med en minimal inntekt og avslag etter avslag på stipendsøknaden er ikke akkurat scanner det som står øverst på ønskelista til jul...

De fleste 16-åringer som jeg kjenner til får da slike ting som en scanner av sine foreldre, eller så har foreldrene selv slike ting. Dette handler jo bl.a. om at de unge skal være tilstrekkelig utstyrt til å fungere skikkelig på skolen, o.l.

• edited November -1

Alt kommer an på prioritering Sigvald.
    Man kjøper ikke en scanner for å scanne to striper.
    Har man ikke et utpreget behov, bruker man heller ikke mer enn tusen kroner på en slik innretning.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

De fleste 16-åringer som jeg kjenner til får da slike ting som en scanner av sine foreldre, eller så har foreldrene selv slike ting. Dette handler jo bl.a. om at de unge skal være tilstrekkelig utstyrt til å fungere skikkelig på skolen, o.l.

Dette var i mine auge ein unødvendig og i verste fall ydmykende, fornærmende eller sårende kommentar. For det fyrste har slett ikkje alle foreldre som har råd til å kjøpe ein scanner til 16-åringene sine. For det andre har slett ikkje alle foreldre ei oppfatning om at 16-åringer treng scannere for å fungere skikkeleg på skulen. For det tredje er det slett ikkje sikkert at alle foreldre som har både råd til å kjøpe scanner og meinar det er nødvendig samtidig meinar det er greit å la ein 16-åring bruke slikt relativt dyrt utstyr til denne typen ting. (Eg meinar absolutt ikkje at noko av dette gjeld Wilfu, berre så det er klart. Eg snakkar om dette som ein generell ting)

Det er ikkje meininga å gå off topic eller å verke sint eller klagende, men eg føler at den posten berre var unødvendig og vil difor sei i frå om dette.

• edited November -1

Vel, bare for å svare på tiltale... :D

Foreldrene mine råd til scanner, det er behovet som gjør at vi ikke har en (btw, vi har en forholdsvis ny som ikke funker...). Dessuten har jeg hatt svært lite behov for å bruke en scanner de siste åra at jeg ikke føler det som noe problem at vi ikke har...

Fantastisk hvordan vi klarer å diskutere Donald på denne måten...! :)

• edited November -1

Wilfu skreiv:

Fantastisk hvordan vi klarer å diskutere Donald på denne måten...! :)

Beklagar, men det utsagnet provoserte meg altså. :) Skal halde munn no og slutte å blande meg i andres saker.

Og med litt flaks, kanskje eg klarar slutte med denne off topic-postinga òg? ;)

• edited November -1

Siktet nå strengt tatt ikke til deg, da, Loke... ;)

Men for å gjøre et forsøk på å komme OnTopic; finnes det noen andre avisstriper hvor Donald (eller Andeby-figurer) blir blanda inn?

• edited November -1

Wilfu skreiv:

Men for å gjøre et forsøk på å komme OnTopic; finnes det noen andre avisstriper hvor Donald (eller Andeby-figurer) blir blanda inn?

Første som jeg kommer på er Berkeley Bretahead sin fantastiske serie Outland. Der fikk vi den "sanne" historien om Mikke sin tvillingbror Mortimer som gjorde alle Mikke sine stunt, og som lot seg verve under andre verdenskrig. Gikk som søndagsstripe med oppfølger over 4-6 uker i en god del aviser i usa. Breathead er mest kjent for sin serie Opus som gikk i samme blad. Denne Outland "serien" gikk i Tommy & Tigeren nummer 10-1990. Anbefales på det varmeste.

Mikke Mus er også med som statist i det siste (komplette) Tintin albummet (Tintin og picaroene) som ble laget og er ikke Donald med i ett annet ???

Det finnes også maaaaange andre eksempler.

• edited November -1

Wilfu skreiv:

I de daglige "Pappa & Pestus"-stripene i Varden er temaet nå at Pestus har overtatt formuen til onkel Skrue. Har bare fått med meg to striper så langt, men dette er egentlig ganske underholdene, særlig når det er Arild Midthun (så vidt jeg vet?) som tegner/skriver...

Samme striper har gått i Aftenposten sin morgenutgave.

• edited November -1

Wilfu skreiv:

Vi har jo de Pondusstripene der den skrullete tegneren lager en serie om en mus og hans beste venn hunden, og hans kjæledyr hunden.... De er vel nevnt før her på forumet, men....En god ting kan ikke bli sagt for ofte;)

• edited November -1

Ikke glem den Ørn-Bjørn & Jørn-ensideren hvor han ene har Mikke Mus-ører sier at han er Mikke Mus, men han andre sier at man ikke kan kalle seg for Mikke Mus siden Disney har copyright på musa.
    Sykt og morsomt (som alle andre Ørn-Bjørn & Jørn-striper/ensidere).

• edited November -1

Wilfu skreiv:

Foreldrene mine råd til scanner, det er behovet som gjør at vi ikke har en (btw, vi har en forholdsvis ny som ikke funker...)

Minner meg litt om den tidligeer situasjonen til AC dette. Da han oppdaterte sitt operativsystem virket ikke lenger scanneren. Nå har han heldigvis ny scanner. Kanskje du kan få kjøpt ACs gamle scanner billig - den er jo brukt...

PS!
    Jeg beklager sterkt dersom mitt forrige innleg i denne tråden på noen måte har virket støtende på noen - det var virkelig ikke min hensikt.

• edited November -1

Pondus-sekvensen der Pondus og Jokke diskuterer logikken i at ei and spiser kalkun på julaften er ein klassikar. Bortsett frå det er det frykteleg mykje Donald i "Mille!". Og garantert i frykteleg mange andre seriar. Eg hugsar at eg skreiv eit manus for Geir ein gong der Donald skulle vitja Dag Teodor i "Skurkestreker". Stripa fekk diverre ei sørgeleg ending for Donald. :-)

Har forresten ikkje skanner eg heller. Ikkje har eg så veldig bruk for det heller.

• ACAC
    edited November -1

Hej

Minner meg litt om den tidligeer situasjonen til AC dette. Da han oppdaterte sitt operativsystem virket ikke lenger scanneren.

Vi fik ny pc - ikke kun operativsystem.

Nå har han heldigvis ny scanner. Kanskje du kan få kjøpt ACs gamle scanner billig - den er jo brukt...

Nej - eftersom den jo stadigvæk må virke med den gamle pc - som vi bare ikke har brug for at sætte til som det er nu. - Den bliver nok meget god at ha' når jeg flytter med den ny pc og den ny scanner.

• edited November -1

Olaf SolstrAnd skreiv:

Eg hugsar at eg skreiv eit manus for Geir ein gong der Donald skulle vitja Dag Teodor i "Skurkestreker". Stripa fekk diverre ei sørgeleg ending for Donald. :-)

Ja, tenk å lure meg til å kladde ned slike striper;-)

Jeg burde kanskje starte en ny tråd for det følgende, men siden det har med en mulig Rota-Rosa referanse å gjøre, slår jeg til:
    http://coa.inducks.org/coa/c1/story.php/0/D+2003-087
    Kan noen som har denne historien sjekke opp om Hertug Kvakkesen er blant spøkelsene på historiens siste side? Jeg leste denne historien hos min bror forleden, og jeg syntes dette spøkelset virket kjent. Jeg har dessverre ikke historien her hjemme, så jeg kan ikke sammenligne selv.

• edited November -1

NetlAnd skreiv:

Jeg burde kanskje starte en ny tråd for det følgende, men siden det har med en mulig Rota-Rosa referanse å gjøre, slår jeg til:
    http://coa.inducks.org/coa/c1/story.php/0/D+2003-087
    Kan noen som har denne historien sjekke opp om Hertug Kvakkesen er blant spøkelsene på historiens siste side? Jeg leste denne historien hos min bror forleden, og jeg syntes dette spøkelset virket kjent. Jeg har dessverre ikke historien her hjemme, så jeg kan ikke sammenligne selv.

Du har helt rett. Spøkelset til Hertug Kvakkesen danser med et sjørøverspøkelse i nest siste rute.

• edited November -1

NetlAnd skreiv:

Ja, tenk å lure meg til å kladde ned slike striper;-)

Hehe. Her er forsåvidt likesågodt stripa vi snakkar om, for dei som ikkje har lest ho enno:

http://www.skurkestreker.com/striper/1093132800.gif

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?