Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Kattene i Donald - purr purr eller prrr prrr?

edited October 2004 in Donaldisme

Om jeg ikke har misforstått veldig, så sier de fleste katter (unntatt Svarte-Petter) i tegneserier "mjau".

Comments

• edited November -1

Annethe skreiv:

Hei

Vi har en diskusjon gående på hva kattene i Donald sier.
    To mener bestemt at når kattene maler sier de purr purr

Dette mener jeg er riktig.

• edited November -1

Interessant tema. Eg frykter at ettersom det finst sterke meiningar i begge leirer, vil eg tru at dette kanskje er eit ord som varierer frå oversetjar til oversetjar (ein klar ulempe med at vi har tre oversetjarar i staden for ein her til lands).

Er det nokon som kan hugse ei historie der ei katt maler så vi kan finne det ut?

Mitt forslag er at dersom vi finner ut at oversetjarane har brukt ulike ord her, bør Harald Dyrkorn reknast som fasit grunna ansennitet. :-)

• edited November -1

Olaf SolstrAnd skreiv:

Er det nokon som kan hugse ei historie der ei katt maler så vi kan finne det ut?

Jeg har faktisk sittet å tenkt på det i hele dag og det eneste scenen jeg kommer på er at Donald og guttene har plitt "plaget" av løskatter som ikke tillhører de. Jeg husker flere slike, men jeg aner ikke hvilke historier de er hentet fra eller hva annet som skjedde i de historiene så da er jeg dessverre ikke til hjelp på det feltet.

• edited November -1

Hva med historien når Donald og guttene skal hente cattelytt(Noe som ALLE katter er ville etter) fordi katten deres Sultan ikke lenger vil spise kattematen McDuck produserer... Når de da kommer til stedet de skal hente cattelytten, blir de dratt inn i intriger m.m. Siden katter er et stort tema her, må det da finnes en eller annen katt som maler...! (http://coa.inducks.org/coa/c1/story.php/7/D+97476//Sultan_ ) Men siden jeg ikke finner dette bladet hos meg selv, ber jeg dere gå igjennom å se, og finne ut et svar til spørsmålet.

• edited November -1

Var det ikke en historie en gang der Donald skulle imitere en katt og nabo Jensen skulle imitere en hund i en stor dyreimitasjonskonkurranse da? Mener å huske det.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?