Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Hall of Fame på Raptus?

edited October 2004 in Donaldisme

Noen her som vet om det første Don Rosa bindet i HOF-serien blir lagt ut for salg under Raptusfestivalen, slik det skjedde i Danmark og Sverige i sommer?

Når jeg spør så er det fordi jeg vet at min gode venn AC Sivebæk er svært interessert i å få tak i den norske utgaven. Dette har så langt dessverre vært umulig fordi denne serien kun selges til abonnenter i Norge.

«13

Comments

• edited November -1

Jeg vet ikke om det gjøres, men dersom det ikke er tilfellet, har jeg en ekstra.

• edited November -1

Lillegull skreiv:

Jeg vet ikke om det gjøres, men dersom det ikke er tilfellet, har jeg en ekstra.

Den vil nok AC svært gjerne kjøpe av deg!

• edited November -1

Er ikke AC selv medlem av forumet her? Jeg synes bare at du Sigvald har kommet med vell mange meninger på AC og andres vegne i det siste.

Men over til saken, Er ikke denne serien til salgs i Danmark også? Jeg mener da bestemt og huske fra en tidligere tråd at vi diskuterte den danske prisen på bøkene kontra den norske.

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Er ikke AC selv medlem av forumet her? Jeg synes bare at du Sigvald har kommet med vell mange meninger på AC og andres vegne i det siste.

Er det egentlig nødvendig å pirke slik? Jeg ville jo bare gjøre AC en tjeneste.

Men over til saken, Er ikke denne serien til salgs i Danmark også? Jeg mener da bestemt og huske fra en tidligere tråd at vi diskuterte den danske prisen på bøkene kontra den norske.

Jovisst er denne serien til salgs i Danmark også, AC har den danske boken og har endog skaffet meg et eksemplar av den. Saken er at han også samler på norske, svenske, osv. Don Rosa utgivelser. Selv har jeg f.eks. skaffet ham alle norske DD&Co med Rosa-historier i.

• edited November -1

Hm ... Meinar å hugse at Tronsmo i sumar reklamerte med at dette kom til å vere den einaste sjansen nokonsinne til å kjøpe boka i butikk?

• edited November -1

Olaf SolstrAnd skreiv:

Hm ... Meinar å hugse at Tronsmo i sumar reklamerte med at dette kom til å vere den einaste sjansen nokonsinne til å kjøpe boka i butikk?

Hvorfor bare der? Høres ut til å være veldig dårlig gjort overfor hygelige og seriøse fans som AC. Heldigvis kan visst Lillegulll hjelpe ham.

• edited November -1

Nå må du huske at dette er en abonemang serie og eneste grunnen til at de hadde den for salg i sommer var at de trengte noe spesielt til Don Rosas signering på Tronsmo.

Etter hva jeg har sett av programmet på Raptus så trenger de ikke noen slik signering fordi der er Don Rosa god nok i seg selv.

Men jeg synes nå egentlig at dette abonemang styret er uretferdig mot alle som kun ønsker Don Rosa bøkene og ikke de andre. Jeg er en av dem som gjerne skulle ha kjøpt de med DR men har ingen interesse av de andre utgavene og jeg betaler ikke så mange penger for bøker jeg ikke har lyst på bare for å få en i året som jeg vil ha.

• ACAC
    edited November -1

Lillegull skreiv:

Og du kommer til raptus? Vi må finde hinanden der! Jeg er som sagt fjolde med Langbein hatten og t-skjorte med Donald på.

• edited November -1

Jeg kommer til Raptus på lørdag.
    Nå har jeg sett en del bilder av deg, så jeg tror jeg skulle klare å finne deg:)

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Men jeg synes nå egentlig at dette abonemang styret er uretferdig mot alle som kun ønsker Don Rosa bøkene og ikke de andre. Jeg er en av dem som gjerne skulle ha kjøpt de med DR men har ingen interesse av de andre utgavene og jeg betaler ikke så mange penger for bøker jeg ikke har lyst på bare for å få en i året som jeg vil ha.

helt enig. som mange andre her så planlegger jeg å kjøpe carl barks-bokserien som kommer nå etterhvert.. hva i alle dager skal jeg da med en bok med bil-historier av barks?

i en ideell verden hadde selvsagt don rosa hatt en egen bokserie - såpass fortjener han, og det hadde helt sikkert vært marked for det. (likeledes med vicar, william van horn, marco rota og paul murry - men det er vel å håpe på litt mye:) håper uansett at egmont har et lager av HoF-bøker de kan legge ut for salg på raptus av samme grunn som på Tronsmo - at fansen kan få kjøpe noe de kan få signert.

• edited November -1

gaute hjartåker skreiv:

i en ideell verden hadde selvsagt don rosa hatt en egen bokserie - såpass fortjener han, og det hadde helt sikkert vært marked for det. (likeledes med vicar, william van horn, marco rota og paul murry - men det er vel å håpe på litt mye:)

Det er garantert ikke marked for en slik serie med alt av Vicar, Marco Rota eller noen av de andre tegnerene. Kansje Don Rosa hadde gått, men som sagt ingen av de andre ville overlevd på egenhånd i et slik verk og det er nok derfor det presses inn i Hall of Fame.

håper uansett at egmont har et lager av HoF-bøker de kan legge ut for salg på raptus av samme grunn som på Tronsmo - at fansen kan få kjøpe noe de kan få signert.

Grunen til at de solgte disse på Tronsmo var ikke fordi de hadde et nobelt ønske om at bøkene skulle nå ut til publikum men fordi de hadde en avtale med Tronsmo om at Don Rosa skulle signere der og så var der ingenting for salg som kunne signeres. Skrues Liv og Levnet er jo for lengst utsolgt.
    Egmont måtte derfor ta frem HOF bøkene og la ham signere disse.

Under Raptus derimot er det ikke noe spesielt behov for å ha noe han kan signere, der har de fleste ett eller annet med seg.

Men hvis en er interesert i den første boka med Don Rosa er det jo bare å begynne og abonere og så si opp hele sulamitten når en har fått første boka ;) Som kjent er jo Don Rosas bok den første man får.

• edited November -1

Hadde ønsket at de kunne selge Scarpa boka på Raptus så kunne jeg fått den eneste boka hittil av interesse i serien. Kanskje forlaget selger direkte siden kundegrunnlaget er annerledes på en tegneseriefestival enn i en vanlig bokhandel.

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Men hvis en er interesert i den første boka med Don Rosa er det jo bare å begynne og abonere og så si opp hele sulamitten når en har fått første boka ;) Som kjent er jo Don Rosas bok den første man får.

mjo, men jeg kunne tenke meg den kommende vicar-boken også; og paul murry når de omsider kommer så langt... argh, jeg vil velge selv! :)

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Hadde ønsket at de kunne selge Scarpa boka på Raptus så kunne jeg fått den eneste boka hittil av interesse i serien.

AC er i hvert fall IKKE enig i dette, det er Rosa-boken han etterspør.

En hjemlig kamerat av meg som abonnerer på denne serien mener forøvrig at Scarpa-boken nærmest var bortkastede penger.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

AC er i hvert fall IKKE enig i dette, det er Rosa-boken han etterspør.

Kanskje fordi AC og Mikro-Midas ikkje har heilt prikk lik smak?

En hjemlig kamerat av meg som abonnerer på denne serien mener forøvrig at Scarpa-boken nærmest var bortkastede penger.

Det kan definitivt diskuterast. Sjølv er eg sterkt ueinig med det iallfall. Romano Scarpa er omtrent ein "grand old man" i Disney-seriar, Don Rosa er samanlikna med han ganske fersk. Scarpa-boka innehaldt berre seriar som Scarpa hadde _både_ teikna og skrive manus til - Rosa-boka innehaldt eit par ting som Gary Leach hadde skrive (og neste Rosa-bok kjem til å innehalde fleire ting som Rosa ikkje har skrive sjølv). Rosa-boka innehaldt utelukkande gamle opptrykk - Scarpa-boka innehaldt to historier som aldri har blitt utgjeve i Noreg før. For dei av oss som liker litt langlesing, var gjennomsnitts-Scarpa-historia omtrent tre-fire gonger så lang som gjennomsnitts-Rosa-historia. Don Rosa skriver kommentarer til alt han lager, medan ei bok med Scarpa-kommentarar er noko ganske unikt.

Så her er eg sterkt ueinig med kameraten din, Sigvald.

• edited November -1

Jeg er også uenig, Scarpa-boka var utrolig bra, og jeg gjorde faktisk om noen negative meninger jeg har hatt om Scarpa. Manusene til særlig den første syns jeg var fantastiske, slutten var utrolig bra. Dette likte jeg!

• edited November -1

Var innom Tronsmo for ca. 2 måneder siden. Da hadde de 1 eksemplar igjen av Don Rosa Hof-boka.
    Da jeg er en Rosa-fan ville jeg kjøpe den, men da jeg tok den opp og bladde iden og fikk føle den forferdelige kvaliteten på selve boka og den forferdelige design/layouten, hærtes jeg ikke.

Er du heldig er den der enda...

• edited November -1

Den må ha vært der kun ved en feil for denne boken har de ikke lov og selge (hvis det ikke er noe de har tatt inn brukt da).

Alle de bøkene som DR ikke signerte skulle de returnere til Egmont, og jeg ville synes det var merkelig om dette ikke skjedde.

• edited November -1

I likhet med Lillegull, har jeg også en ekstra av HoF DR til salgs, hvis noen er interrisert ivertfall;)

• edited November -1

Olaf SolstrAnd skreiv:

Rosa-boka innehaldt eit par ting som Gary Leach hadde skrive (og neste Rosa-bok kjem til å innehalde fleire ting som Rosa ikkje har skrive sjølv).

Det skal bli spennende å se om de også trykker den historien Rosa ikke har tegnet selv. Jeg vil tro at det sitter noen Rosa-fans i de norske hjem som godt kunne tenke seg en komplett...komplett samling.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?