Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Don Rosa-indekset

edited October 2004 in Donaldisme

Jeg registrerer at flere deltakere på AOL-forumet ønsker å kjøpe indekset via posten, da min medprodusent Geir. J. Netland støtter denne tanken ser jeg ingenting i veien for dette.

Prisen er kr. 40,- + porto.
Bestillinger kan mailes til

sigvald[at]duckburg[dot]dk

Indeksene vil bli sendt i posten etter hvert som jeg mottar bestillingene.

Jeg gjør oppmerksom på at opplaget er på 200 eksemplarer, men jeg håper at det er nok i denne omgang.

«13

Comments

• edited November -1

Gander skreiv:

Kan du si noe om hva dette indexet egentlig inneholder?

Det inneholder bl.a. en oversikt over alle Disney-relaterte Don Rosa utgivelser i Norge en avkryssningsliste og et eksklusivt forord av professor Nils Lid Hjort.

Og hvorfor trenger vi egentlig et papir-index

Det er lett å ta med seg f.eks. når man skal i en bruktbod for å lete etter utgivelser man mangler i samlingen sin.

kunne dette vært lagt ut på web, slik at de som måtte ønske det kunne printet ut det selv?

Du mener kanskje også at DDF(R) og Donaldistene burde lagt sine medlemsblader ut på web, slik at de som måtte ønske det kunne printet ut det selv?

Det finnes forøvrig DR-indekser på internet også, men det blir ikke helt det samme.

• edited November -1

Det har vært en viss etterspursel etter et papir-indeks. Det koster penger å få gjort dette, og ved å gi det ut på nettet, slår vi beina under oss selv. Vi skal ikke tjene penger på dette, men målet er å i alle fall ikke tape penger. Et evt. overskudd brukes som en "buffer" når neste utgave skal gis ut.
    Når det økonomiske er sikret, så kan vi heller ta debatten om en evt. online-versjon.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Ettersom den forrige tråden omkring dette temaet nå er så uoversiktlig og delvis preget av en unødvendig dårlig atmosfære velger jeg å starte en ny POSITIV tråd.

Jeg registrerer at flere deltakere på AOL-forumet ønsker å kjøpe indekset via posten, da min medprodusent Geir. J. Netland støtter denne tanken ser jeg ingenting i veien for dette.

sigvald[at]duckburg[dot]no

.

Indeksene vil bli sendt i posten etter at jeg er kommet hjem fra Bergen med giroblankett vedlagt.

Så fremt det ikke er noe til hinder for det vil indekset også være i løssalg under Raptusfestivalen.

Jeg gjør oppmerksom på at opplaget er på 200 eksemplarer, men jeg håper at det er nok i denne omgang.

Har nå prøvd å maile deg, men hver gang får jeg beskjed om "Delivery to the following recipients failed (din mail-adresse som står oppført her) vet du grunn til dette?

• edited November -1

Gander skreiv:

Og hvorfor trenger vi egentlig et papir-index; kunne dette vært lagt ut på web, slik at de som måtte ønske det kunne printet ut det selv?

Om en trenger denne på papir er vel egentlig opp til hver enkelt og bestemme. Hvis du kun vil ha en oversikt over alt Don Rosa har laget så kan Sigvalds sider være en utmerket resurs: http://duckman.pettho.com/

Det er derimot veldig mye arbeid som ligger bak en slik utgivelse og jeg synes derfor at det kun er rett og rimelig at en skal ta penger for det. Ingen skal kunne forlange at andre skal gjøre noe gratis, det regner jeg med de fleste er enige i. I dette tilfellet derimot er det jo også utalt at det ikke er snakk om egen berikelse.

MicMac McDuck skreiv:

Har nå prøvd å maile deg, men hver gang får jeg beskjed om "Delivery to the following recipients failed (din mail-adresse som står oppført her) vet du grunn til dette?

Du har husket og bytte [at] med @ og (dot) med . (punktum)?

Jeg har både sendt og mottat email fra Sigvald i dag så email adressen skal fungere den.

• edited November -1

Fikk også samme svar. Og ja; jeg byttet ut att med @ og dot med . .

• edited November -1

På Sigvald si side står det: sigvald4 alfakrøll yahoo punktum no

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Gander skreiv:

Og hvorfor trenger vi egentlig et papir-index; kunne dette vært lagt ut på web, slik at de som måtte ønske det kunne printet ut det selv?

Om en trenger denne på papir er vel egentlig opp til hver enkelt og bestemme. Hvis du kun vil ha en oversikt over alt Don Rosa har laget så kan Sigvalds sider være en utmerket resurs: http://duckman.pettho.com/

Det er derimot veldig mye arbeid som ligger bak en slik utgivelse og jeg synes derfor at det kun er rett og rimelig at en skal ta penger for det. Ingen skal kunne forlange at andre skal gjøre noe gratis, det regner jeg med de fleste er enige i. I dette tilfellet derimot er det jo også utalt at det ikke er snakk om egen berikelse.

MicMac McDuck skreiv:

Du har husket og bytte [at] med @ og (dot) med . (punktum)?

Jeg har både sendt og mottat email fra Sigvald i dag så email adressen skal fungere den.

Ja, jeg gjorde om at til @ og dot til .

• edited November -1

Sigvald:

MicMac McDuck skreiv:

"no" må være "dk".

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Sorry dette skal selvsagt være

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Sigvald skreiv:

Sorry dette skal selvsagt være

takk.... funderte en stund over det der... mente selv at det burde stå .dk;)men men.....

• edited November -1

Korleis gjekk det på Raptus?

Store salstal? Dersom de hadde stand og Don var med på signering, reknar eg med at de kanskje hadde ganske stor pågong?

• edited November -1

Olaf SolstrAnd skreiv:

Korleis gjekk det på Raptus?

Man kan så avgjort ikke klage...

Store salstal? Dersom de hadde stand og Don var med på signering, reknar eg med at de kanskje hadde ganske stor pågong?

Fraregnet de 25 eksemplarene som DDF(R) har kjøpt til sine medlemmer fikk vi solgt anslagsvis 62 indekser under festivalen. Det var stort sett de mest seriøse som kjøpte. Enkelte av de yngste beklaget seg over at de ikke hadde nok penger (for lite lommepenger grunnet gjerrige foreldre?).

For ordens skyld så kan jeg nevne at jeg fremdeles har igjen signerete indekser.

• edited November -1

Javel? Skal innrømme at eg hadde forventa meir, teke i omsyn kor populær Don Rosa er. Men så er jo ikkje eg vand til å selja noko anna enn teikneseriar på Raptus, og det er kanskje uansett lettare å selja meir av dei - til tross for at ein ikkje har Don Rosa på stand?

Enkelte av de yngste beklaget seg over at de ikke hadde nok penger (for lite lommepenger grunnet gjerrige foreldre?).

Vil heller tru at dette er eit spørsmål om prioritering. Er ein på teikneseriefestival, vil nok mange av "grasrotpublikummet" - med unntak av dei ivrigaste Rosa-fans - prioritere teikneseriar framfor indekser og sånt. Hadde eg hatt førti kroner og valet mellom t.d. Don Rosa-indekset og Anti-Klimaks-albumet, hadde eg òg vald å kjøpe Anti-Klimaks.

Vil tru at den enkelte forelder veit best kva som passar til den enkelte økonomi, og at gjerrigdom difor sjeldan er eit tema. Men det er frykteleg mykje som skal kjøpast i løpet av ein slik festival. Har ikkje tal på kor mykje pengar eg brukte på reine teikneseriekjøp Raptus i fjor, men at det runda 5-600 kroner er eg ikkje i tvil om.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Det var stort sett de mest seriøse som kjøpte.

Jøss, takk for det komplimentet Sigvald, så nå er jeg seriøs, skulle det ikke mere til :)

• edited November -1

Det var "stort sett" de mest seriøse som kjøpte. :-)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Enkelte av de yngste beklaget seg over at de ikke hadde nok penger (for lite lommepenger grunnet gjerrige foreldre?).

40 kroner er ikke mye, så ville de ha så hadde de sikkert råd. Her er det snakk om prioriteringer og når de ikke har de 5000 de trenger for å kjøpe alt de vil ha så skylder de på økonomien :) Nei ungdom i dag har det bedre en det jeg og du hadde det Sigvald.

For ordens skyld så kan jeg nevne at jeg fremdeles har igjen signerete indekser.

Sigvald, jeg hadde blitt veldig glad om du kunne sendt meg en av disse. Jeg regner med at du ikke har fått sent meg det eksemplaret jeg bestilte enda.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Ettersom den forrige tråden omkring dette temaet nå er så uoversiktlig og delvis preget av en unødvendig dårlig atmosfære velger jeg å starte en ny POSITIV tråd.

.

Indeksene vil bli sendt i posten etter at jeg er kommet hjem fra Bergen med giroblankett vedlagt.

Så fremt det ikke er noe til hinder for det vil indekset også være i løssalg under Raptusfestivalen.

Takket være redigeringsfunksjonen er mailadressen min endelig rettet også her - takk, Olaf!

• edited November -1

No er Don Rosa-indekset lagt til i nettbutikken på Andeby Online.

Men 40 kroner for dette vesle heftet er sjølvsagt ein ublu pris - min konklusjon er difor at vi her, med all sannsynlegheit, er vitne til norsk provinsialisme og grådigheit i praksis. Eg oppfordrer difor alle her til å sjå etter Don Rosa-indekset i sine bruktbodar framfor å handle fra svindyre Sigvald. :-)

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

No er Don Rosa-indekset lagt til i nettbutikken på Andeby Online.

Men 40 kroner for dette vesle heftet er sjølvsagt ein ublu pris - min konklusjon er difor at vi her, med all sannsynlegheit, er vitne til norsk provinsialisme og grådigheit i praksis. Eg oppfordrer difor alle her til å sjå etter Don Rosa-indekset i sine bruktbodar framfor å handle fra svindyre Sigvald. :-)

Dette var useriøst av en så stor personlighet som deg Olaf. Du burde forstå at det er de høye trykkerprisen i dette kommunistlandet som er grunnen til denne prisen.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

*knekker saman i latter*

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?