Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Fordandringene i DD&co

edited August 2004 in Donaldisme

Jeg har sett at det er blitt ganske mange forbedringer i DD& co i det siste.
Blant annet blir også godt voksne (over 60) også intervjuet i gatepatruljen nå. Det var svært uventet!

Er det noen som vet hva som har skapt denne revolusjonen? Massiv kritikk fra eldre lesere, eller bare noe redaksjonen har funnet på?

Comments

• edited November -1

Skulle tro noen fra redaksjonen hadde vært her på forumet og lest den nådeløse kritikken. :-)
    Gatepatruljen har jo forbedret seg en god del fra å være en Fem i barnehagen hvor man spør om "Spiser du grøt?" og "Hva skal du gjøre i ferien?", til Fem på gaten med *litt* mer seriøse spørsmål, selv om halvparten svarer det samme uansett. Omtrent det som vi (??) ønsket.
    Tuppen Bak syns jeg er en litt merkelig blanding av Svinesen og den spalten hvor lesere kunne sende inn spørsmål. Jeg vil heller ha tilbake den spørrespalten.

• edited November -1

Ja, i uke 34 (?) var det jo plakat med også.

• edited November -1

Plakat? Vet at det kommer en Barks-plakat i nr 37 (eller 36), men kan ikke huske noen plakat i 34?

• edited November -1

er ikke helt sikker på om det var 34, men det var deromkring.På midtsiden var det en plakat, husker ikke helt hvordan den så ut, men jeg tror det var et firedelt motiv, et til hver av årstidende.

• edited November -1

Det var det ja.... Er ikke helt sikker på hvor jeg hadde det andre motivet fra... Men det er det samme..

Jeg synes det uansett er en stor forbedring

• edited November -1

Jørn Inge Frostad skreiv:

"Egglympiske leker i Andeby"?
    Det var ein plakat så stor som to side i bladet, teikna av ein av Heymans-brødrene, med eit slags OL-motiv, berre at alle øvelsane dreide seg omkring egg. Ikkje nokon stor ting, men ein grei ekstra bonus.

Jeg tror at de fleste her, med mulig unntak for Lars Olav og/eller MikroMidas? heller hadde sett at DD&Co hadde markert OL ved å utgi den finske OL-posteren fra 2000 enn disse tynne nederlandske greiene.

• edited November -1

. I nummer 37 kjem ein stor Barks-plakat med forsida frå "Sheriffen i Kuledalen" som motiv.)

bare så folk som ikke abbonerer på donald duck & co ikke kjøper feil er denne plakaten i 38

• edited November -1

Hvorfor skulle jeg og eller Mikro Midas være uenig med deg i dette?

Jeg kan ikke huske å ha sett denne finske plakaten så jeg kan ikke utale meg. Egentlig så har jeg vel egentlig ikke noen stor interesse for dette i det hele tatt, så uansett hva de puttet inni bladet så ville det vel vært greit for meg.

• edited November -1

don rosist skreiv:

. I nummer 37 kjem ein stor Barks-plakat med forsida frå "Sheriffen i Kuledalen" som motiv.)

bare så folk som ikke abbonerer på donald duck & co ikke kjøper feil er denne plakaten i 38

Takk så mye, den skal jeg virkelig skaffe meg. Hvor stor er den?

En ting er en OL plakat, noe helt annet blir det med en Carl Barks plakat :)

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Hvorfor skulle jeg og eller Mikro Midas være uenig med deg i dette?

Jeg kan ikke huske å ha sett denne finske plakaten så jeg kan ikke utale meg.

Du kan se den her:
    http://duckman.pettho.com/art/v_aku200039.html

Jeg synes selvsagt at den er svært flott :-)

• edited November -1

hehe, den må jo være laget av Don Rosa :)
    Siden du sa finsk så tenkte jeg at det var en finsk fyr som hadde tegnet den og jeg ble overrasket over at du skulle skryte av noe som ikke var laget av DR eller Barks. :D

Men da stiller jeg spørsmålet igjen: Hvorfor skulle jeg og/eller Mikro Midas ikke like denne? Bare fordi vi ikke skryter DR opp i skyene og tillegger han den fulle og hele sannhet?

Jeg syntes den var fantastisk flott (akkurat som jeg synes det meste av DR's arbeid er).

• edited November -1

For oss som ikke har råd til å betale uante sifre for Barks-malerier og forsider, så syns jeg det ville være helt genialt om Egmont gjorde den tjenesten å trykke opp disse og gi dem ut som vedlegg i ny og ne. Tenk å få en vegg hjemme fylt opp av disse fabelaktige tegningene, selv om de "bare" blir i papp. Fire av dem kom jo til de nye abonnentene av årgangsbøkene, men kunne kjøpes separat, og en kom vel som vedlegg til Carl Barks beste. Tror det ville koste Egmont lite og glede mange.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?