Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Mi Andebysida

2

Comments

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

La oss fokusere på denne siden nå og ikke begynne å snakke om alle andre.

Men for å svare på Sigvald om bevis så kan jeg jo liste opp følgende sider på bokmål:

www.disney.no/DonaldDuck/
    http://home.online.no/~hkaas/donald/
    http://home.no.net/hsandve/
    http://home.chello.no/~arthur.danielsen/donald_duck.htm

OK! På bakgrunn av dette bevis-meterialet beklager jeg mitt språklige utspill i stad.

• edited November -1

Arnstein:

Jeg vet ikke helt hvor gammel Øystein er. Står ingenting i profilen hans så det å gjette hvor gammel han er blir ganske vanskelig ;)

Øystein skreiv:

Eg må innrømme at eg ikkje herma frå den sida Lars Olav nemte, men frå ei anna side, sjølv om det ser veldig likt ut. Men det er faktisk litt forskjell.

Hvilke side er det du har hærmet etter da? for i tilfelle så har har den hærmet etter den jeg nevnte (eller omvendt)

Her er noen formuleringer som er litt for like til å være tilfeldige:

Yrke: Utallege! Har i dag nokonlunde fast arbeid på margarinfabrikken.

Yrke: Utallige! Har i dag noenlunde fast arbeid på margarinfabrikken.

------------------------------

Anna: Donald hamnar alltid i håplause situsjonar, og har ein katastrofalt dårleg økonomi. Likevel er han nesten alltid optimist. Donald har reist verda rundt og har vert i Noreg to gonger. Den første gongen var han på lemenjakt, sist deltok han i hopp stor bakke under OL på Lillehammer. Andre berømte reiser var då han oppdaga firkantade høns i Andesfjellene, og då han fant ein gullhjelm som gjorde han til konge over Nord-Amerika for ei stund. Donald har ellers eit alias som Fantonald.

Annet: Donald havner alltid i håpløse situasjoner, og har en katastrofalt dårlig økonomi. Likevel er han nesten alltid optimist. Donald har reist verden rundt og har vært i Norge to ganger. Den første gangen var han på lemenjakt, sist deltok han i hopp stor bakke under OL på Lillehammer.
    Andre berømte reiser var da han oppdaget firkantede høns i Andesfjellene, og da han fant en gullhjelm som gjorde ham til konge over Nord-Amerika for en stakket stund.

Jeg synes for min del dette lukter avskrift men da kun med oversetting.

Hvis du gjør dette så må du altid spørre om lov, og fortelle på hjemmesidene hvor du har tatt infoen fra.

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Jeg vet ikke helt hvor gammel Øystein er. Står ingenting i profilen hans så det å gjette hvor gammel han er blir ganske vanskelig ;)

Jeg husker alderen hans for det har stått i profilen hans tidligere, men det blir feil av meg å forvente at alle andre skal huske det samme. Selv om jeg vet alderen, sier jeg det ikke her, for det kan jo være at Øystein ikke ønsker det.

• edited November -1

ok, ja da er det mer forståelig. Tenkte du forvekslet han med en annen eller noe siden jeg ikke fant noe selv.

Flott side er det uansett, men så lenge det som ligger der er såpass avskrift fra andre sider så tilfører den jo ikke noe nytt. Det er selvfølgelig ikke noe galt i å sammle stoff på nettet men direkte kopi (eller kun å oversette til nynorsk) er ikke særlig lurt.

• TedTed
    edited November -1

Jeg mener å huske alderen til øystein jeg og.

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Hvilke side er det du har hærmet etter da? for i tilfelle så har har den hærmet etter den jeg nevnte (eller omvendt)

Portrettene på den siden du nevner er kopiert fra Donald Duck & cos ofisielle hjemmeside.

Øystein skreiv:

Ny figur: Donald Duck. Dessuten har eg fjerna lyden. Berre sei ifrå om det er noko som er gale på sida.

Bortsett fra at teksten er noenlunde kopiert, er sida di flott! Fortsett med bra arbeid!

• edited November -1

Åi, nå ser jeg at jeg avsluttet med nesten samme setning(er) som Kim hadde brukt. Sorry Kim. Men uansett, fin side.

• TedTed
    edited November -1

Finfin side! Fortsett sånn.

• edited November -1

Arnstein skreiv:

Jeg husker alderen hans for det har stått i profilen hans tidligere, men det blir feil av meg å forvente at alle andre skal huske det samme. Selv om jeg vet alderen, sier jeg det ikke her, for det kan jo være at Øystein ikke ønsker det.

Jeg mener å huske at det sto 9 år i profilen hans. Jeg beklager dersom jeg nå uheldigvis blander ham sammen med en annen.

• TedTed
    edited November -1

Ettersom han har fjernet dette fra profilen kan det være fordi han ikke vil ha det publisert, og offentliggjort. Men, men... For alt jeg vet kan det være han ikke har noe imot det, så....

• TedTed
    edited November -1

Hehe... klokken min viser nå 16:48 og det står at mitt forje innlegg ble lagt in kl.16.53, så min klokke går antakelig feil....

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Jeg mener å huske at det sto 9 år i profilen hans. Jeg beklager dersom jeg nå uheldigvis blander ham sammen med en annen.

Oppfattet du ikke at jeg sa at det kanskje kunne være at Øystein ikke ønsket å offentliggjøre alderen sin. Så det var ikke så lurt å si hva du mener at du husket. Men som Kim sa, så har det jo egentlig ikke noe med saken å gjøre.

Ted skreiv:

Hehe... klokken min viser nå 16:48 og det står at mitt forje innlegg ble lagt in kl.16.53, så min klokke går antakelig feil....

I følge Olaf er klokka til den nye serveren som AOL ligger i feil, så det er nok ikke klokka din som er feil.

• edited November -1

Jeg synes det ser ut som du har funnet deg en fin liten hobby å pusle med på kveldstid. Litt gøy å ha en slik hobby hvor du lett kan dele resultatet med andre også. Pent var det også, så bare fortsett å jobbe med det og del med oss andre.

• edited November -1

Ehh... Kan noen vennligst forklare meg hvor jeg kan finne portrettet av Donald Duck på Øysteins lovende Andebysida? :-)

Skulle tro det stod under "Kven er kven", der det på min skjerm kun kommer opp følgende tekst: "Her vil det etterkvert komme fakta om figurar i Andeby."

• edited November -1

I profilen om Donald står det at matrosdressen nå har fire knapper, mens før hadde den bare to. Er det ikke omvendt?
    På forsiden er det visst et bilde som ikke vises. Det er bare et rødt kryss og et tekst som sier "Andebys våpenskjold" hos meg...
    Uansett, kjempebra side, Øystein!

• edited November -1

Arnstein skreiv:

Oppfattet du ikke at jeg sa at det kanskje kunne være at Øystein ikke ønsket å offentliggjøre alderen sin. Så det var ikke så lurt å si hva du mener at du husket.

Sorry, men du og Ted pirret min og sikkert også andres nysgjerrighet. Jeg er selvfølgelig den første til å beklage overfor Øystein dersom han ikke setter pris på den pågående alders-debatten i denne tråden.

I følge Olaf er klokka til den nye serveren som AOL ligger i feil, så det er nok ikke klokka din som er feil.

Det er jo det jeg var inne på i den andre tråden Arnstein, AOL er altså flyttet til en ny server. Stemmer ikke det at det er økonomiske motiver som ligger bak dette?

• edited November -1

fiskebolla skreiv:

På forsiden er det visst et bilde som ikke vises. Det er bare et rødt kryss og et tekst som sier "Andebys våpenskjold" hos meg...
    Uansett, kjempebra side, Øystein!

Dette problemet kan vere for at Øystein har brukt "Å" i filnamne, kall bilete "vaapenskjold" i staden for "våpenskjold", då er dette problemet mest truleg fiksa. Ellers er dette sikkert ei fin side, eg har desverre endå ikkje fått sjekka den ut endå, men eg har store planar om å gjere det. Og husk ikkje bruk æ ø og å i filnamn. ;)

• edited November -1

Og en fullt forvirret Håvard spør igjen desperat etter hvor portrettet av Donald Duck er å finne! :-)

Her: http://home.online.no/~in-steff/kvenerkven.cfm ?? Øhh... ikke kan jeg finne det...

Ser lovende ut dette her Øystein. Dette gjør at jeg bare mer og mer gruer til å offentliggjøre min egen side. :-)
    Gleder meg til å se en mer fullferdig side etter hvert!

• edited November -1

Vegard skreiv:

Dette problemet kan vere for at Øystein har brukt "Å" i filnamne, kall bilete "vaapenskjold" i staden for "våpenskjold", då er dette problemet mest truleg fiksa. Ellers er dette sikkert ei fin side, eg har desverre endå ikkje fått sjekka den ut endå, men eg har store planar om å gjere det. Og husk ikkje bruk æ ø og å i filnamn. ;)

Nei, det er ikke det, fant jeg ut... Hvis du høyreklikker der bildet skulle vært, og så Egenskaper, viser det seg at bildet ikke er på online.no-serveren, men på Øysteins data. Altså, i stedet for å stå feks http://www.adressatilbildet.no, står det file:///C:/Documents osv.

• edited November -1

Håvard skreiv:

Ehh... Kan noen vennligst forklare meg hvor jeg kan finne portrettet av Donald Duck på Øysteins lovende Andebysida? :-)

Skulle tro det stod under "Kven er kven", der det på min skjerm kun kommer opp følgende tekst: "Her vil det etterkvert komme fakta om figurar i Andeby."

Det er her:
    http://home.online.no/~in-steff/minebilder.cfm

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?