Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

gått ann?

ACAC
edited August 2004 in Donaldisme

I dag mener du? Jeg er bange for de fleste miner og metalforekomster på jorden er fundet. Derfor kunne det også være interessant at indtage rummet med henblik på metaljagt (kommer uvilkårligt til at tænke på flere Barks-serier og en enkelt af Rosa).
Skrue var ung på en tid hvor den slags var muligt - begrebet selfmade man kommer fra den tid.
Men motivationer efter at følge i fodsporene på Skrue giver mig egt. en idé til et computerspil i simulationsgenren. Ikke Sim City men Sim Scrooge :-)

Comments

• edited November -1

Det er alltid mulig for skarpe mennesker å tjene mye penger.

Ta Bill Gates f.eks. Han skal være verdens rikeste mann og han har tjent alt selv. I Norge har vi Olav Thon som jeg tror er Norges rikeste, og han startet med noen få reveskinn han tok med fra bygda og gjorde seg opp i byen med pengene han tjente på dem.

Det er ikke mulig å bli så rik som Skrue, en pengebinge som det blir umulig. Derimot så er det ingenting som hindrer den smarte i å bli rik, eller verdens rikeste.

Det var ikke lett og opplagt hvordan man skulle bli rik for 100 år siden, akkurat på samme måte er det ikke opplagt i dag heller.

• edited November -1

AC skreiv:

Men motivationer efter at følge i fodsporene på Skrue giver mig egt. en idé til et computerspil i simulationsgenren. Ikke Sim City men Sim Scrooge :-)

Det hadde jo vore utruleg gøy, AC. Eg er gjerne med på å utvikle noko slikt. Du startar som ein tiåring med skopussesett, tjener pengar sakte, investerar desse pengane i ting du tjener meir pengar på (bortsett frå dei med mest affeksjonsverdi, så klart), til du har nok til å reise ut i verda for å prøve lukka - og så spele vidare derfrå. Jo, absolutt eit spel eg ville ha kasta bort ufatteleg mange timer på.

Lars Olav skreiv:

Det er ikke mulig å bli så rik som Skrue, en pengebinge som det blir umulig.

Hm ... sikker? Kor mange femtiøringar trengs det eigentleg for å fylle ei pengebinge? No fekk eg lyst til å bedrive litt matematikk her. :-)

• edited November -1

Olaf SolstrAnd skreiv:

Lars Olav skreiv:

Det er ikke mulig å bli så rik som Skrue, en pengebinge som det blir umulig.

Hm ... sikker?

En bygning med så relativt tynde vægge braser vel sammen under vægten?

• edited November -1

Heh ... det var det, ja. Men då kan ein vel berre gjere veggane tjukke nok?

• edited November -1

eller legge inn en god nok armering...

• edited November -1

Hugsar ikkje heilt korleis DuckTales-versjonen ser ut, men synest iallfall at dersom det er snakk om kva som er penast, foretrekker eg absolutt binga med kuppel.

• edited November -1

Det er kuppel i pocketbokbinga og.

• edited November -1

nja, kuppel kan være fint det, men jeg vil nå helst se at den ikke var kjedelig betongfarget, men på den annen side, gullkuppel kunne vel fort få bingen til å lingne en moskè(?)!

• edited November -1

Hmm... tja, rent æstetisk synes jeg egentlig ikke alt for meget om kuplen. En ting, jeg (af en eller anden grund, spørg mig ikke hvilken ;-) godt kan lide ved den kuppelløse er, at taget er rejser sig lidt over det punkt, hvor væggene slutter, og at der er en svalegang rundt i kanten. Er dog ikke sikker på, at kuppelversionen ikke også har det.

• edited November -1

tror du gjerrige Skrue ville brukt penger på en kuppel som han egentlig ikke trenger?

• edited November -1

Det har ingenting å gjere med kva som ser best ut. :-)

• edited November -1

Olaf SolstrAnd skreiv:

Det har ingenting å gjere med kva som ser best ut. :-)

Heh -- der var vel tilbud på kæmpekupler i Italien (og DuckTales-land) frem for flade tage ;-)

• edited November -1

Olaf SolstrAnd skreiv:

Hugsar ikkje heilt korleis DuckTales-versjonen ser ut, men synest iallfall at dersom det er snakk om kva som er penast, foretrekker eg absolutt binga med kuppel.

I en annen tråd fremstilelr du Barks som den aller største - nå foretrekker du plutselig den italienske stilen. Er ikke dette en smule selvmotsigende?

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Olaf SolstrAnd skreiv:

I en annen tråd fremstilelr du Barks som den aller største - nå foretrekker du plutselig den italienske stilen. Er ikke dette en smule selvmotsigende?

Han har da aldri sagt at han foretrekker den italienske stilen bare fordi han liker en tetalj i den stilen. Det må da være mulig å foretrekke Barks' stil men ha et par detaljer som en mener er bedre andre plasser.

Det er vel ingen som velger en stil og mener at alt med den er 100% perfekt og alt annet er annenrangs? Eller er det det?

• edited November -1

Jeg foretrekker rene linjer på en slik bygning som bingen.
    Jeg er ikke uforbeholden tilhenger av funkis-stilen, men i enkelte sammenhenger passer det best.
    Onkel Skrue står for meg som en blanding av en ekte funksjonalist og en håpløs romantiker som veldig gjerne kunne bo i en tømmerkoie på fjellet (ÅÅÅÅ, sier du det? Har han virkelig gjordt det??;))

Jeg synes det blir feil rent arkitektonisk å kombinere to så forskjellige geometriske figurer som en kule og en kube. Men altså - det er nok tre års utdannelse som gir meg dette synet. Jeg mener å huske at jeg likte kuppelen best før :p

• TedTed
    edited November -1

Jeg for min del liker rette linjer og uten kuppel. Og jeg er veldig for den ideen om å lage et spill om skrue sitt liv! Sim-scrooge hadde sikkert vært kjempegøy!

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Barks er den største. Men den italienske binga er penare. Synest ikkje at det er så sjølvmotsigande.

Ritchie Blackmore er ein større musikar enn Marion Ravn, men eg synest likevel at Marion er den penaste av dei to. Ikkje særleg sjølvmotsigande det heller.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?