Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Carl Barks Samlede Værker

1568101177

Comments

• edited November -1

Hvis du har bestilt via internet til Egmont anbefaler jeg alle å dobbeltsjekke med kundeservice for å være sikker på at de virkelig er blitt registrert. Alle Egmont abonnementene mine har vært bestilt over internet, og selv om jeg fikk både bekreftelse via email og i posten, så var det stadig vekk at jeg likevel ikke var blitt registrert. Det var ikke før jeg fant meg en direkte kontakt hos Egmont at ting begynte å gå i orden.

• edited November -1

Helen skreiv:

Er det noen som har forslag til fler attraktive serienummere? :-)
    (kanskje 1935)

666 er vel bestandig en suksess i enkelte miljøer, B-Gjengen inkludert.

• edited November -1

Helen skreiv:

Men det er et ordtak som sier "Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves" :-)

Så lenge man ikke bestiller som nr. 2501 da:)

Fikk selv "Barks Bear Book" idag, så nå har jeg jo noe å lese mens jeg venter.

• edited November -1

Med mindre eg bommr fullstendig no, er det ei bok som samler alle dei seriene Carl Barks skreiv med Bruno Bjørn (Barney Bear) og Benny Burro.

(I Noreg er mange av desse (alle?) utgitt i "Tom og Jerry"-bladet, samt i eitt eller to julehefter som Schibsted-forlagene gav ut på den tida det framleis heitte Bladkompaniet.)

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Med mindre eg bommr fullstendig no, er det ei bok som samler alle dei seriene Carl Barks skreiv med Bruno Bjørn (Barney Bear) og Benny Burro.

(I Noreg er mange av desse (alle?) utgitt i "Tom og Jerry"-bladet, samt i eitt eller to julehefter som Schibsted-forlagene gav ut på den tida det framleis heitte Bladkompaniet.)

Og i tillegg historier med Porky Pig osv. Altså alle de 33 ikke-Disney historiene Barks skrev. Jeg tror det er noen få historier i boka som aldri har vært utgitt på norsk, men sikker er jeg ikke.

• edited November -1

Vet du om dette er historier som vil komme med i CBsv siden de ikke er Disneyrelaterte?

• edited November -1

Nei, forresten du behøver ikke svare, tittet på Carl Barks side nok en gang er der står det jo tydelig "hele hans Disney-produksjon" i CBsv. :-)

• edited November -1

Sverre skreiv:

Hvis du har bestilt via internet til Egmont anbefaler jeg alle å dobbeltsjekke med kundeservice for å være sikker på at de virkelig er blitt registrert.

Gjorde det i dag og fikk beskjed om at alt er OK.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Har fått tilsendt eit 16-siders utdrag av CBL (det er sendt ut til pressen, og Andeby Online er presse), og eg må seie at eg er ganske imponert. Papirkvaliteten er nydeleg. Fargelegginga er langt betre enn den vi er vant til. Oppsettet er stilig. Artiklane er gode. Barks-historiene er sjølvsagt fantastiske, og oversetjinga er ganske grei. Eg vil til og med gå så langt som å seie at dei har fått laga ein vanvittig fin font.

Uff, no fekk eg VELDIG lyst til å skjemme bort meg sjølv litt ... Nokon som har ei nyre eller to å låne bort? :-)

Er det mulig å skanne de 16 sidene inn på Andeby Online slik at vi andre også kan få ta en titt??

• edited November -1

Helen skreiv:

Er det mulig å skanne de 16 sidene inn på Andeby Online slik at vi andre også kan få ta en titt??

Det hadde vore mogleg dersom eg hadde eigd rettigheitar til å distribuere Disney-teikneseriar. Og ein skanner. Eg har ingen av delene.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Helen skreiv:

Det hadde vore mogleg dersom eg hadde eigd rettigheitar til å distribuere Disney-teikneseriar. Og ein skanner. Eg har ingen av delene.

Dette er pressematriale så det har du full mulighet til å gjøre så lenge du kun bruker det i omtale om dette verket. Du kan altså ikke bruke det til ting som ikke har med CBL og gjøre i det hele tatt (som f.eks. illustrasjon til andre saker), men i dette tilfellet er det jo ment som reklame for CBL og da er det fullt lovlig.

Hvis du vil kan jeg hjelpe deg med scanner, bare send det til meg så scanner jeg det inn og sender alt tilbake til deg igjen.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Det svenske EPIX forlaget har også gitt ut to egne Bruno Bjørn og Benny Burro-album. De kan skaffes gjennom nettbutikken til forlaget - men vær advart: de har ganske stive priser.

http://www.epix.se/~u4520164/catalog/index.php?manufacturers_id=10&osCsid=a445a3a5a6654322dd95ee42e1bc9a05

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Helen skreiv:

Har de ikke scanner ved UIT heller?

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Har de ikke scanner ved UIT heller?

Ikkje på den laben som eg har nøkkelkort til iallfall.

• edited November -1

Rikerud skreiv:

Det svenske EPIX forlaget har også gitt ut to egne Bruno Bjørn og Benny Burro-album. De kan skaffes gjennom nettbutikken til forlaget - men vær advart: de har ganske stive priser.

Samme utgivelsene er gitt ut på norsk rundt 1993/1994. De kan skaffes på en god bruktbutikk for ett par tiere pr stk.

• edited November -1

I dag kom min "Lucky Dime" i posten! :)

Serienummer 0446

Får håpe postgangen er like rask i resten av landet ;)

• edited November -1

WOHO!!!

Jeg fikk også min ordebekreftelse og lucky dime i dag - jeg har fått nummer 0109

• edited November -1

Mitt personlige og individuelle nummer ble enkelt og greit: 200

• TedTed
    edited November -1

hehe:) Gøyt med et rundt nummer også, da;)

• edited November -1

Er det flere enn meg som har fått en "lucky dime" der den ene siden er opp-ned? ;)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?