Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Carl Barks Samlede Værker

17172747677

Comments

• Trenger ikke CBSV fordi jeg får CBA
  • edited September 2013
    Men CBA er jo ikke like bra (eller komplett)...
  • edited September 2013

Riveraceren sa: Kor store er egentlig CBSV i forhold til CBA? 

Målene på disse bøkene står på minetegneserier.no.

• En smule overpris kanskje, men i alle fall en mulighet for noen som ikke har:
    Kan jo gi bud ;)
  • Det har kanskje blitt spurt om før, men... Har noen oversikt over tilleggs-dingsene som fulgte med CBSV? Noe sertifikater, en lykketiøring, osv. Er det mer?
  • Ikke glem kunstmappen!
  • Det eksisterer vel ett prøvetrykk av noen utvalgte sider som ble distribuert til media og diverse andre i eliten før selve trykkeprosessen startet ?
  • Jeg har også hørt om disse særtrykkene. Samme var vel tilfelle med Don Rosas samlede verker?
  • Skaffet meg CBSV boks 1 med bok I,XI og XXI uleste eksemplarer i boks som kun hadde stått i en hylle siden 2005. Kjøpte bøkene av et barnebarn som hadde arvet bøkene av bestefaren sin, men som selv ikke hadde noen interesse for verken Donald eller Carl Barks.

Så fikk bøkene for 500. Ganske enkelt den beste trykkvalitet og innbinding, papir og slikt jeg har sett på noen Donald-bøker. Langt bedre enn CBA, likte godt at papiret var litt mattere og tykkere enn det som benyttes i CBA.

Kommer til å lese litt i ny og ne når jeg har tid i helgene. Ellers står boksen side om side med Carl Barks beste fra 2001.
  • Mulig å kjøpe Putins Carl Barks Library sett VIII. Selgeren har laget en litt humoristisk beskrivelse:

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=75267479
  • Hadde det vært Coop-poser så kunne jeg vurdert det.
  • Hvis man kjøper et komplett sett av norske Carl Barks Samlede Verk, kan noen bekrefte hva man må passe på å få med da?

- 30 bøker i 10 kassetter
    - Kunstmappe med 10 (?) forsidetrykk og eiersapsbevis
    - One Dime mynt i kapsel

Andre ting?
  • Forsidetrykkene kom vel også i mindre utgaver til de ti kassettene, om jeg husker rett. Men om du har kunstmappen trenger du vel dem egentlig ikke. Og personlig hadde jeg også klart meg fint uten både kunstmappe og mynt. Kunstmappa ligger bare på toppen av en hylle og mynten vet jeg ikke hvor er.
  • Når det gjelder ektramateriell så må man vel telle med følgende korrespondanse:

Personlig tilbud (datert 3 juni 2005) med to reklame trykksaker og ferdig frankert svarkonvolutt.

Påminnelsen (datert 29 juni 2005) som ble sendt til oss etternølere som ikke svarte ja med en gang, men kun meldte interesse.

Lykkemynten kom med ordrebekreftelsen som er udatert.

Jeg vet også at eliten/media fikk tilsendt en 16 siders trykksak med informasjon om serien og at endel av sisdene var tegneserie, testtrykk for å vise fine farger.

Kanskje noen kan bekrefte det siste
  • Hvis kunstmappa virkelig skulle være ettertraktet, burde de trykket opp malerier, ikke forsider.
  • Jeg har en trykksak på 16 (?) sider med info om serien og Carl Barks og også et lite hefte med før og nå bilder. Disse heftene fikk jeg tilsendt som reklame for serien.
  • Bingo: Det er akkurat den jeg tenker på, ta godt vare på den :)
  • Kom på (fordi den plutselig dukket opp her) at det også ble sendt ut en Carl Barks-kortstokk på et eller annet tidspunkt.
  • Den kortstokken kom da med Carl Barks ekstra bøkene.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?