Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Carl Barks Samlede Værker

17173757677

Comments

• Nei, det er verken moms eller toll på bøker i Noreg.
  • Jeg kjøpte Fantagraphics Uncle Scrooge boken via bokklubben for 200 Kr og fikk den portofritt tilsendt. Men det ser ikke ut som det er mulig å bestille bøkene der lenger dessverre.

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/side.do?rom=AK

• Adlibris har flere af bøgerne fra Fantagraphics til 163 NOK:
    http://www.adlibris.com/no/product.aspx?isbn=1606995359&r=1
  • Det er ingen toll eller moms på bøker (eller andre trykksaker) til privat bruk inn i Norge. Summen du betaler når du avslutter handelen hos Amazon, er altså den endelige summen: Varens pris + frakt. Kjøper du derimot f.eks. DVD-er til over 200 kroner, kommer den med en fin ekstraregning fra Tollvesenet.

Jeg husker ikke nå hva jeg har betalt for Fantagraphics-bøkene, men det er i alle fall betydelig billigere enn å kjøpe dem i en butikk i Norge. Dette fordi butikken tar dem inn i større partier som salgsvarer, og dermed må betale moms og toll. (50 kroner pr. kilo for fargetrykksaker og 25 kr. pr. kilo for svart-hvitt! Fakta!) I tillegg må butikken selvsagt ha en avanse, ellers er det jo ikke mye vits i for dem. Skjønner at de føler seg truet av netthandel, for det er rett og slett mye bedre for kunden.
  • Takk for info og tips, sett pris på det :)

Eg las nettopp her ein stad om capris, eller adlibris som det no heiter, og ser at desse har nokonlunde same pris som Amazon(UK) på både Barks og Gottfredson. Altså blir det leveringstid som avgjer.
    Eg reknar med at adlibris brukar kortare tid sidan dei leverer frå Norge, men utifrå det eg les på dei to sidene beregnast det ca samme tid på begge. Nokon som veit kven som vanligvis er raskast?
  • På Amazon.co.uk har jeg flere ganger fått varen etter 1-2 dager. Men så benytter de jo ikke Posten heller.
  • Kanskje Egmont burde lære av Amazon?
  • Benyttar dei ikkje Posten? Mogleg eg er ignorant, men korleis kjem den til postkassa mi/postkontoret då?
    Er Egmont dårlige på distribusjon? (Alt i alt har eg meget lite erfaring med netthandel og alt det inneberer)
  • Sånn i farta husker jeg ikke hvilket selskap som leverer for Amazon, men det er jo en stund siden Posten hadde monopol nå.

De ringer ihvertfall som regel på døra. Om du ikke er hjemme legges den gjerne i postkassa.

• Hvis du bestiller på Adlibris.no så koster bøkene kr 160,-.
    Kjøper du en så koster det kr 29,- i frakt.
    Kjøper du for over kr 249,- så er frakt "gratis".

Så lenge du kjøper bøker så er det ikke noen avgifter til Posten.
    Ellers så er jo grensa kr 200,- for "alt annet" når det gjelder å slippe unna avgifter/gebyrer.

Som nevnt, så tar enkelte andre spedisjonsfirma blodpriser. Eksempelvis DHL bryr seg lite om det er en bok.
    Hundrelappene sine skal de likevel ha for "fortollingen".
  • edited August 2013
    And now for something completely different...
    Gravde litt rundt på Inducks etter kva som kan reiknast for aparte historier i den samanhengen at Egmont no utgir CBA. Der fann eg og ei historie såpass ubetydelig at den ei heller er i CBSV(!) Nokon som veit kvifor Somewhere in Nowhere ikkje er i CB(Nesten)SV?
  • edited August 2013
    Den er der. Eller rettere sagt, det som er i CBSV er Carl Barks' synopsis for historien. Det er veldig kortfattet, og det vesenligste bidraget til manus er det nok John Lustig som har gjort i nyere tid. Det er så lite Barks i sluttresultatet at man godt kan forsvare at den ikke er CBSV. Slik som f.eks. "Rottefangeren" heller ikke er å finne der.
  • edited August 2013
    Jippes har tegnet en kortere version, Somewhere Beyond Nowhere, der nok ligger tættere på Barks' oprindelige version. Synd at den ikke nåede at komme med i CBSV.
  • Kan noen forklare meg bakgrunnen for å gi ut en mer "folkelig" versjon av alle verkene til Carl Barks? Det er vel ingen som ikke er relativt fans av Carl Barks som er interessert i å bruke så mye penger på å ha en komplett samling av han uansett. Hvorfor ikke bare utgi Carl Barks Samlede på nytt???

Jeg er irritert fordi jeg har siklet etter Carl Barks Samlede i årevis. Jeg kommer nok til å gå for denne "light"-utgaven, selv om jeg godt kunne tenkt meg den komplette samlingen.
  • Carl Barks Samlede selges med jevne mellomrom på Finn.no og andre steder, så det er ikke umulig å skaffe seg.
  • Her er det en italiener som ikke helt har styr på valutakurser euro/usd, tror jeg.
    $12,040 for CB samlede på italiensk. En hel liten formue.
  • Kanskje han bare ikke har fått med seg forskjellen på Euro og gammeldagse lire? 

• Da må han i så tilfelle ha lagt i koma i ganske mange år nå.
  • Kor store er egentlig CBSV i forhold til CBA? Like enorme som Complete Calvin & Hobbes?
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?