Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Carl Barks Samlede Værker

1697072747577

Comments

• Whitesand:
    Nei, men det er likevel prisen du må ut med.
    CBSV er på Finn stadig vekk. Billigste jeg har sett er kr 7000,-. Det må da være et mye bedre alternativ ;)
    Da får man "alt". Denne serien er jo litt "kanskje, vent å se"-serie.
  • Helt enig, Sigvald. Det var musene han behersket best, men han skrev vel ingenting selv? Det er forresten en Murry-tegnet historie i Donald Duck nr. 25, men den har vært trykt i DD&CO to ganger før.
  • edited June 2013
    whitesand har et poeng. I mitt tilfelle er det nok litt lettere å ikke betale alt på en gang da en sekstenårings tegneseriebudsjett kjenner en viss grense.
    Men jeg venter litt og ser ... Dersom du skulle ducke opp en deal til det beløpet Glomgold nevner over her kan det hende jeg skal vurdere å slå til ... Så lenge det holder seg oppe i 20 000 er det nok ikke så fornuftig av meg å bla opp. Selv om jeg faktisk sitter på et slikt beløp så var det jo det med boligpriser og at det å leve i Norge rett og slett er dyrt.
    Nei, vanskelig det her altså ...
  • Nei, 20.000,- er det ikke verdt. Det er det nok ingen som klarer å selge det for heller.
    De som ligger ute nå er til henholdsvis kr 12.000,- og kr 16.000,-
    Og så er det en som selger CBSV og CBE samlet til kr 20.000,-.

Han første har kanskje en sjanse til å bli kvitt det til ønsket pris.
    Selv betalte jeg kr 10.500,- da jeg kjøpte det i 2011.
  • edited June 2013
    Jeg synes også at enn Floyd Gottfredson eller Paul Murry serie hadde vært flott. Men skal Egmont vurdere å gi ut en slik serie må de nesten få vite at det er stor interesse for det og da må nesten noen informere dem om det. 

Når det gjelder aparte historier som kun har historisk verdi regner jeg med at er er snakk om historier som "Pluto Saves the Ship" og "Fire Chief". selv håper jeg at den boken som samler historiene fra 1950 som "Det magiske timeglasset" og "Bestemor Duck får besøk fra byen" blir gitt ut tidlig i serien. 

Det er forresten en på finn.no som har Carl Barks Beste til salgs for 2 500 KR, riktignok er 
    den uåpnet i originalplast men jeg mener nå fremdeles at det er mer en hva boken egentlig er 
    verdt. Mener prisen på Carl Barks beste er på ca. 700 KR, selv kjøpte jeg mitt eksemplar for 300 kr. 

• Jeg holder på spare opp til å kjøpe verket samlet, og slå til med en gang det ducker opp, hvist ikke har jeg en plan B, men den blir ikke billig
  • Om serien skulle gå langt nok, dvs selger godt nok, er CBA et godt alternativ til alle som først og fremst bryr seg om å lese seriane.
    Det største problemet er likevel at nye utgivelsar ofte er oversatt på nytt (sukk). Det ødelegger mykje nostalgisk verdi for min del, og mitt tips nr.1 til Egmont er den gode gamle seiinga "If it ain`t broke, don`t f-in fix it!"
  • Jeg tror (og håper) at både teksten og fargene i Carl Barks Andeby kommer til å være identisk med Carl Barks samlede verk. Hvorfor skulle Egmont bruke penger på og justere dette? 

Etter det jeg kan se på dette bildet ser fargene ut til å være identiske med CBSV. Men siderekkefølgen ser ut til å være feil, altså feil i forhold til den siderekkefølgen som ble benyttet i førsteutgivelsen i 1953 og som også ble benyttet i CBSV, dette håper jeg blir rettet opp. 

image

©Disney 
  • Godt å vite
  • Tror Egmont er desperat å bli kvitt førsteutgivelsen i denne serien. De ringer meg her i dag og tilbyr første boken GRATIS siden det er mandag og jeg svarer på telefonen ??? Var sikkert noen klausuler om førstefødte, abonnement og slikt som jeg ikke fikk med meg, men jeg takket høflig nei, mest i solidaritet med alle i Stavanger som ikke var hjemme og kunne ta i mot dette tilbudet i dag.

Men var det flere som fikk dette tilbudet i dag og som giddet å høre avtalen til ende ???
    Og har egmont innsett tåpskapen i den serien de er i ferd med å gi ut ???
  • Jeg har ikke fått noen telefon, men har fått tilbud på e-post og sneglepost. I og med at jeg har CBSV er ikke denne bokserien av interesse for meg.
  • Jeg fikk samme telefon. Det var mye bakgrunnsstøy, det hørtes ut som han sto midt i en folkemengde og ringte.
    De snakket til meg som jeg skulle vært en idiot, og etter at de hadde fortalt litt om hvem Carl Barks var spurte de om jeg hadde hørt om han.
    Ettersom de hadde adressen min må de ha visst at jeg abonnerte på Donald Duck & Co, og da er det ganske vanskelig å ikke ha hørt om Carl Barks.

Etter hvert kom det frem at det var 39kr i frakt og at måtte inngå et abonnement, men det kunne jeg si opp så fort jeg fikk gratisboken.

I telefonen fikk de til å høres ut som det var noe spesielt siden jeg tok telefonen, men når jeg undersøkte nærmere etterpå ser jeg at har fått akkurat samme tilbudet i posten og tilbudet er også tilgjengelig via http://carlbarks.no/
  • Eg kunne gjerne tenkt meg Barks komplett i bøker, har nesten ingen av hans historier i hardcover, men den nye serien er både dyr (som alt er i Noreg) og usikker som meir eller mindre samla verk.
    Difor har eg tenkt å gå for Fantagraphics sine bøker som er billigare, sikrare og også betre slik eg ser det, men eg har eit problem (som kanskje er off-topic): Korleis er det med ekstrautgifter på bøker frå Amazon? Eg les at bøker er moms- og tollfrie, men kjenner eg Noreg og Posten rett lurer dei sikkert inn avgifter under andre navn. Så, om nokon veit; får eg bøkene til prisen som står på Amazon eller er det andre utgifter eg må rekne med?
  • En ting du bør tenke på med Fantagraphics Carl Barks library er at det vil ta mange år før serien blir komplett, kanskje opptil 15 år mener jeg å ha lest. 
    En annen ting er fargeleggingen, som kjent farger Fantagraphics seriene slik at det skal ligne mest mulig på de fargene som ble brukt i original bladene. Selv kjøpte jeg bok nummer to i serien "Uncle Scrooge Only a poor old man" fargene er fine de, men det er mange skarpe fager og mange gule og blå vegger. Så personlig foretrekker jeg Egmonts fargelegging. 
  • Høres ut som pocketfarvelegging
  • Eg er klar over at det tek 15 år, det er berre ein bonus.
    Eg har samanlikna fargane frå CBA med Fantagraphics, dei amerikanske ser ut slik det skal sjå ut i mine auge. Egmont er fine, men dei er ikkje klassiske fargar til klassiske seriar. Anyhow, det er berre min preferanse.

Du har kjøpt "Only A Poor Old Man" seier du? Om det var på nett kan du kanskje hjelpe meg med spørsmåla i min forrige post?
  • edited July 2013

Riveraceren skrev:

Korleis er det med ekstrautgifter på bøker frå Amazon? Eg les at bøker er moms- og tollfrie, men kjenner eg Noreg og Posten rett lurer dei sikkert inn avgifter under andre navn. Så, om nokon veit; får eg bøkene til prisen som står på Amazon eller er det andre utgifter eg må rekne med?

Det kommer an på hva du mener med «prisen som står på Amazon». Hvis du bare ser på en bok på Amazon, og ikke holder på å bestille den, er prisen du ser bare prisen på boken, uten frakt. (Dette er ikke så rart, i og med at fraktkostnadene avhenger av hvor boken skal sendes.) Så da må du regne med fraktkostnader i tillegg. Men hvis det du tenker på er sluttsummen du får fra Amazon idet du avslutter bestillingen, så er svaret at du ikke betaler noe mer enn det.

Men det er heller ikke sikkert at det er nødvendig å bruke Amazon for å få tak i Barks-bøkene fra Fantagraphics. Det bør være mulig å finne dem på for eksempel Outland eller Tronsmo, eller en annen bokhandel med mye tegneserier.

• Jeg har kjøpt alle fantagraphicsbøkene på tronsmo.
    Jeg fant den første ved en tilfeldighet og når jeg oppdaget at det var en serie har jeg såpass samlemani at jeg må ha alle selv om det tar 15 år.

Posten er de som tar minst ekstra avgifter. Så vidt jeg vet har de en fast pris på fortolling som man betaler sammen med moms og toll en gang man får pakken utlevert.
    Det er verre med budfirmaene hvor det dukker opp regning på toll og moms i ettertid hvor de også har lagt på et gebyr for at de fortoller varen og legger ut for toll og moms.
  • Amazon.com's porto er 4 dollars pr. bog plus 4 dollars for ordren:
    http://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html/ref=hp_201118710_shiprteu?nodeId=596194
    Fantagraphics bøger koster omkring 21 dollars stykket på Amazon.com, og de to julebøger fås samlet for 34 dollar:
    http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss_1?url=search-alias=aps&field-keywords=Carl+Barks+Fantagraphics
    Dvs at du kan få alle de første 5 bind for omkring 117 dollar eller lige under 700 kroner.

• Eg har bestilt den første på Amazon.co.uk for ca 160 kr med porto. Spørsmålet er om det er sluttprisen eller om Norge/Posten tek toll/fortolling/moms/gudveitkva oppå dette.
    Det skal uansett bli mykje før det er dyrare en Outland her i Bergen (der eg vart oppmerksom på serien) til kr. 289.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?