Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Carl Barks Samlede Værker

1686971737477

Comments

• 27.000,- er en stiv pris. Selv inkludert ekstrabindene.
    http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=40974893
  • Nå kommer det en ny og enklere utgave av Carl Barks (relativt) samlede verk. Se www.carlbarks.no.
  • Oi oi oi, en ny bokserie med Donald. Og så Carl Barks da!
    Dette har vi ventet på.
  • edited June 2013
    Interessant. Ihvertfall for meg som bare var åtte år da CBSV ble gitt ut ... Jeg har ikke fått lest om dette så mye enda, men jeg ser ihvertfall at serien blir på 30 bøker, akkurat like mange som CBSV. Kan dette bety at dette faktisk blir et komplett verk, bare at de har stokket litt om på bøkene sånn som Fantagraphics gjør med sitt Barks Libary? Dette kommer så klart ann på hvor tykke bøkene er og hvor mye av det som er artikler.
  • edited June 2013
    Jeg ser ikke helt behovet for denne serien, Carl Barks’ Andeby, særlig ikke så kort tid etter utgivelsen av CBSV og mens det fortsatt utkommer årlige Carl Barks bind i HOF-serien. Personlig hadde jeg heller sett en Paul Murry eller Floyd Gottfredsson serie, men jeg skal selvsagt abonnere på serien slik at jeg kan sørge for å holde Outducks oppdatert. Så får vi håpe at denne serien får en "Don Rosas Andeby" serie som oppfølger.

Frodo, hva mener du med at CBSV var "relativt" samlet? Hva er det du savner? De omtegnede brasilianske historiene som er registrert under Carl Barks i INDUCKS/COA? De nyeste Barks-inspirerte historiene av Daan Jippes og andre?
  • edited June 2013
    De står skrevet følgende: "Det kan bli så mange som 30 bøker i serien, men ikke flere." Det virker altså som om det blir 30 bøker dersom det blir stor nok etterspørsel.
    Hvis du trykker på de to blå knappene nederst på siden, "Les mer" og "Spørsmål" kan man få svar på flere ting. Jeg ser nå også at det er skevet en egen rekke med spørsmål og svar om forholdet mellom Carl Barks’ Andeby og CBSV.
  • edited June 2013
    Hvis det blir 30 bøker så er det nesten kr 10.000,-.
    Til den prisen kan du kjøpe CBSV brukt/på Finn.no.
  • edited June 2013
    Dette virker svært fristende, spesielt at bok Nr.1 er tilnærmet gratis og at den inneholder favoritthistorien min "Tilbake til Klondike" dette vurderer jeg sterkt og bestille! :D

Men det må jo selvsagt vurderes litt også.

• Du misforstår meg, Sigvald, eller jeg uttrykte meg uklart. Jeg mente at Carl Barks' Andeby vil være relativt samlet. Det står på nettsiden at "Noen svært aparte historier som bare har historisk interesse, er ikke med, og heller ikke alle forsider." Altså ikke komplett, men ikke så langt unna.
  • Det er altid spændende at se nye udgaver af Barks' historier. (Og det ender nok med at jeg køber dem, selv om jeg har dansk & norsk CBSV, CBL i sort-hvit og i farver, samt Fantagraphics' nye serie).
    Men nu må turen snart komme til en samlet udgave af Paul Murrys Mickey Mouse-historier.
    Floyd Gottfredsons Mickey Mouse-historier udkommer allerede fra Fantagraphics, men de må også gerne udkomme på norsk.
  • Heier helt og holdent på Sigvald og Benadikts forslag om en Floyd Gottfredson-bokserie.
    Selv har jeg kjøpt Barks nok ganger nå.
  • Slutter meg til! Gi oss Floyd Gottfredson! Jeg kommer ikke til å kjøpe denne serien, for meg holder det å ha CBSV.
  • Da var boken bestilt og det andre Barks Gullrushet er i gang ;)
  • Personlig så håper jeg at utgivelsen av CBA gjør at de dropper flere Barks bøker i HOF.

Men det er vel for mye å håpe på.
  • Jeg kommer til å styre unna denne serien da jeg har CBSV, jeg personlig trenger egentlig heller ikke Floyd Gottfredson da jeg kjøper Fantagraphics sin Gottfredson-bokserie (denne er heller ikke spesielt dyr). Jeg foretrekker å lese Gottfredsons serier på originalspråket. Men en Murry/Fallberg bokserie ønsker jeg meg. Det er mye skrot blant Murrys serier (særlig de siste fra 70-80 åra), men de lange fortsettelseshistoriene han skapte sammen med Fallberg er bra.
  • Jeg har også CBSV og kommer nok heller ikke til å bestille denne nye serien.
    Men en bokserie med Murrys historier hadde jeg nok bestilt.
    For øvrig kommer vel prisen for 30 bind av den nye serien på nærmere 12000 kroner hvis man innkluderer porto (29 bind av 365 kroner og 30 porto av 39 kroner blir tilsammen 11755 kroner).
  • edited June 2013
    Prisen er 299,- + porto ved abonnement. (Det er "butikkpris" som er 365,-.)
    Så prisen er under kr 10.000,-. (I underkant av 11.000,- hvis man skal plukke de opp i butikken.)
    Likevel dyrt nok.
  • Dyrt nok, men man trenger ikke å betale alt på en gang da... ;)
  • En eventuell Murry-bokserie bør avgrenses til de av hans historier som er knyttet til Museuniverset, da det er på det feltet han var en ener.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?