Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Carl Barks Samlede Værker

1656668707177

Comments

• edited November -1

Her velger jeg faktisk å legge meg i fosterstilling og stirre tomt ut i rommet mens siklet sakte renner ut av kjeften og ned på gulvet, ktnxby.

• edited November -1

The Wise Little Hen skreiv:

(...) men mange malerier presenteres over to sider.

NEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIII. Vær så snill å si at dette ikke er sant. Det verste jeg vet er når andefigurene forsvinner inn i bokryggen, slik som det gjorde med The Flying Dutchman i hovedserien av CBSV. Det fikk vi et stort, fint bilde av skipet og stormen rundt, men endene var nesten ikke til å se der de var, "fanget" i innbindingen

The Wise Little Hen skreiv:

Jeg ville ikke hatt noe i mot to bind, slik at også andre typer av malerier kunne kommet med"

Enig her. Jeg ville heller hatt to bøker på 300 sider hver enn én på 400, men som du sier: man må være fornøyd med det man får

• edited November -1

Well, I'm just waiting so patiently.

• edited November -1

Sitat: NEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIII. Vær så snill å si at dette ikke er sant.

Ca. 60 av maleriene blir presentert over 2 sider. Andefigurene forsvinner i liten grad inn i bokryggen. Noen få malerier kunne antagelig ha blitt plassert litt annerledes på sidene for mer optimal gjengivelse.
    Alternativet ville ha vært å gjengi disse maleriene i mye mindre format. Jeg vil tro at de fleste vil bli fornøyd med hvordan det er gjort.

• ACAC
    edited November -1

Hvor mange af jer som abonnerer har fået denne?

• edited November -1

Foreløpig ser det ikke ut til at noen har fått den.

• edited November -1

Hei

Har nettopp registrert meg for å innformere at jeg har fått den. Bor i Oslo forøvrig. Har bare sett i den provisorisk, men det stemmer at noen av maleriene går over 2 sider, samt at det er innholdsfortegnelse og bildeindeks bakerst. Boken er på 416 sider.

Kvalitet etc. skal jeg unngå å si noe om da jeg ikke har den kunnskapen som mange av dere besitter.

• edited November -1

Kanskje jeg også skal sjekke posten i dag siden boken er ute hos vanlige dødelige :)

Men malerier over to sider, det liker jeg overhodet ikke, men jeg skal ikke slakte det konseptet før jeg har boka i hånda, og ikke bare på posten.

• edited November -1

I går kom boken til Kolbu, og den er meget fin etter min mening. Jeg har originalen til to av illustrasjonene i boken, og fargene er så langt jeg kan se helt nøyaktig gjengitt. Det var vel verdt å vente på denne!

• edited November -1

Pakkelapp mottatt, blir bok på meg i morgen kveld :)

• edited November -1

Så er det bare å håpe at den snart dukker opp i Stavanger også.

• edited November -1

Jeg har også fått min :-D

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Den har ikke kommet til Lørenskog heller. Så her skilles det ikke på vest og øst ;)

• edited November -1

Glomgold skreiv:

Sigvald skreiv:

Den har ikke kommet til Lørenskog heller. Så her skilles det ikke på vest og øst ;)

Men Nittedal har fått bøkene for flere dager siden. Trøsten er at det er en bok det er verd å vente på, noe vi alle har gjort i utallige måneder.

• edited November -1

Glomgold skreiv:

Sigvald skreiv:

Kanskje Egmont/Posten i Oslo ikke liker at Oilers og Lørenskog for tiden er bedre en Vålerenga i ishockey?

• edited November -1

Jeg kjenner en på Ammerud (Oslo) som ikke hadde fått denne i går heller - så dette er nok mere tilfeldig ;)

Men...Jeg ringte hjem nå, og min datter kunne fortelle at det lå en hentelapp i postkassa. Pakke fra Serieforlaget :)

• edited November -1

Glomgold skreiv:

Jeg kjenner en på Ammerud (Oslo) som ikke hadde fått denne i går heller - så dette er nok mere tilfeldig ;)

Men...Jeg ringte hjem nå, og min datter kunne fortelle at det lå en hentelapp i postkassa. Pakke fra Serieforlaget :)

Jeg mottok også boken i dag! Alt i alt ser det således ut til at Egmont/Posten har klart denne jobben på en grei måte ;-)

• edited November -1

Glomgold skreiv:

Prisen blir i alle fall kr 995,- + 75,- i porto.

Betalingsfristen er imidlertid like kort som for vanlige bøker som f.eks. Hall of Fame. Dyre forsendelser som boksene i CBSV og DRSV har ellers mye lenger betalisngsfrist. For meg personlig spiller ikke dette noe rolle, men for abonnenter med stram økonomi kan dette vise seg å være veldig uheldig, særlig dersom de ellers har mange ordinære regninger i februar - slikt går som kjent i bølger.

Mitt spørsmål er derfor - hvor er logikken i dette? Det er da ikke antallet bøker i forsendelsen som bør bestemme betalingsfristen, men prisen. Når dette ene bindet i serien er så uforholdsmessig dyrt sammenliknet med resten av bindene, burde vel også betalingsfristen vært forlenget? Kanskje noen her kunne starte en AOL-aksjon for forlenget betalingsfrist for CB-Ekstra bd. 6?

• edited November -1

Eg ser ikkje heilt problemet, for det er vel ikkje sånn at ein byrjar å spare opp til å betale for boka den dagen ein får fakturaen. Alle som abonnerer har vel visst lenge at denne fakturaen kom til å kome?

Uansett går eg ut frå at dersom nokon skulle slite med å få betalt fakturaen i tide, går det an å ringe Egmont og spørja om det er mogleg å få utsetjing. Store bedrifter som Egmont pleier å vera greie med sånt så lenge ein faktisk ringer og spør. Dette er altså noko eg trur at kvar og ein abonnent bør klare heilt fint å ordne opp i sjølv utan å ha ein organisert aksjon bak seg.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Kanskje noen her kunne starte en AOL-aksjon for forlenget betalingsfrist for CB-Ekstra bd. 6?

Facebook er plassen for slikt. Siden alle de seriøse og an(d)erkjente indeksørene våre er opptatt for tiden så foreslår jeg at du tar jobben, du er da mere enn nok an(d)erkjent og respektert innen dette fagfeltet.

Har bladd og lest litt i siste boken. Tykk og fin bok, med masse informasjon om maleriene, det likte jeg meget bra. Jeg likte ikke at maleriene gikk over to sider.

Når en ser tilbake på disse seks bøkene i denne serien så ble jeg ikke overrasket. Jeg kan virkelig styre min begeistering for dette allerede utdaterte indekset, og ikke minst denne se&hør utgaven av andeby som ikke har noe å gjøre i denne serien mener jeg.

Når det gjelder resten av bøkene så er jeg godt fornøyd. Vitsetegningene rangerer nok nederst på "liker listen" ennå jeg er en av stripefolket. På delt første plass er nok boken om tegneseriene og bjørneboken. Dermed havner den dyreste boken på andre plass, den er ikke dårlig, men jeg liker IKKE malerier som forsvinner i innbindingen. Når det først skulle trykkes slik så hadde det kanskje vært bedre med en hvit stripe inn mot ryggen istedet slik at en var sikker på å få med seg alt, selv om maleriet da blir delt i to.

Hva mener Dere andre?

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?