Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Carl Barks Samlede Værker

1212224262777

Comments

• edited November -1

Akk og ve, nå er det snart bare EN måned igjen til desember og vi kan begynne å vente på neste forsendelse av dette fabelaktige verket.
    Helt utrolig å tenke på at om noen få år vil det stå 30 bøker om Carl Barks her hjemme.

Har lest litt igjennom denne tråden, var mye artig å lese. Den beste er vel den som kom fra Micro: DETTE VERKET SKAL IKKE KOMME INNENFOR MINE DØRER !!

Håper du ble fornøyd :-)

• edited November -1

Om noen år vil man ha en bokserie til svimlende femten tusen kroner.

**Det** er utrolig. Da er det kanskje greit med en brannforsikring?

• edited November -1

Helen skreiv:

Håper du ble fornøyd :-)

Det er mulig å møte seg selv i døren. Det har jeg gjort i det tilfellet her :) men bokverket har ennå ikke møtt døra igjen. Så dermed er det trygt forvart her ennå. Det er ""akseptert"" og jeg har lest første bind og venter på det neste. Det skal heller ikke møte døra mere enn en gang og det er på vei inn :)

• edited November -1

Jess, da var mitt verk i boks. Fikk Skrues lykketiøring og en ordrebekreftelse i dag, samt tildelt nummer 1799. Ikke det mest etterspurte tallet, men så er det verket i seg selv som betyr noe for meg, og ei heller planlegger jeg å kjøpe dette for å selge videre om noen år.

To spørsmål:
    - Ca. hvor lenge kan jeg regne med å vente nå før første bind dukker opp i postkassen? Er så utålmodig nå. :D
    - Hvor lang er betalingsfristen på bindene? Jeg vil ikke ha problemer med å betale, altså, men siden jeg kun er student, hadde det jo vært beleilig med litt lengre betalingsfrist enn vanlig, siden det er snakk om høye priser her.

• edited November -1

Hvis jeg ikke husker feil så er betalingsfristen tre måneder. (Finner ikke regninga da den ble betalt i august). Hvor lang tid det tok fra jeg fikk ordrebekreftelsen til bøkene kom husker jeg ikke, men det bør vel ikke ta for lang tid for deg da første sett jo alt er på markedet. Men man vet jo aldri med Egmont.

• edited November -1

Betalingsfristen på første regning var 1. november.

• edited November -1

Eg fekk fyrste kassett i posten 24.09., og min betalingsfrist var 1.12.

• edited November -1

Utsolgt!!

Egmont opplyser nå:
    "Det har vært enorm pågang etter Carl Barks Samlede Verk, og det begrensede opplaget er allerede utsolgt. Grunnet kanselleringer og returnerte forsendelser er imidlertid noen få abonnement tilgjengelige for overtakelse. Registrer deg her for å bli satt opp på ventelisten for overtakelse av et abonnement. Du vil da få tilsendt en ordrebekreftelse og den første kassetten i serien så snart et abonnement er ledig"

• edited November -1

Lenkje for dei som skulle vera interessert:
    http://www.carlbarks.no/default.asp?ID=1177

• edited November -1

Er det noen som vet om det blir noen forsinkelser på neste utsendelse siden forlaget tok kritikken fra Danmark til etterretning ?
    Det å oversette noe på nytt/skikkelig burde ikke ta så lang tid, men jeg tenker mere på fargeleggingen som vel burde ta lengre tid å gjøre noe med.

• edited November -1

Kjem sikkert an på kor automatisert denne fargeleggjinga eigentleg er? Eg aner ikkje korleis fargeleggjinga foregår, men seriene er jo ikkje akkurat handmalte, og kvalitet på det nivået kjem vi vel heller aldri til å kunne håpe realistisk på å få frå Egmont. Har på ein måte sett for meg at all fargeleggjinga er basert på fastsette palettar, og at dersom ein ønsker å endre på fargeleggjinga utan å bruke alt for mykje arbeid på det er det berre å endre på denne paletten, så oppdaterast heile teikneserien automatisk? (merk at alt dette er utelukkande gjetning.)

• edited November -1

Kan være med på den gjetningen med paletter. Men så får vi bare håpe at de som virkelig kan dette i Egmont tenker likedan som oss :)
    Får bare håpe at de ikke forandrer alt for mye andre veien nå.

Har satt av juleferien til lesing av dette verket og noen andre tegneserier og jeg vil ikke ha det forsinket levert. Nå har jeg såpass høyt postnummer, høyt løpenummer på verket, høy alder, store føtter, stor høyde over bakken, høyt blodtrykk og høyt hårfeste osv osv at jeg frykter bare at den minste lille forsinkelse skal ødelegge mine planer siden jeg dermed ligger såpass langt ut i forsendelses rekkefølgen til Egmont.

Men vi vet vel litt mere om en måned når de med de små sifrene har begynt å motta verket.

For meg kan godt førstemann som mottar verket varsle at det er kommet her på forumet, så kan vi andre ha en grunn for å sjekke posten daglig.

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

store føtter, stor høyde over bakken, høyt blodtrykk og høyt hårfeste

Kan ikke dy meg å kommentere denne setningen.

Jeg så for meg deg som 1m høy, lavt hårfeste, store svarte øyebryn og små føtter.
    Har kanskje noe med navnet å gjøre :-) :-) :-)

• edited November -1

Helen skreiv:

Har kanskje noe med navnet å gjøre :-) :-) :-)

Jeg har fint lite felles med mitt alias utenom at vi begge røkte sigarer som bebiser :)

• edited November -1

Da er det bare å vaske seg på hendene, for i dag hentet jeg kasset nummer to på posten. :D

• edited November -1

Pocket skreiv:

Da er det bare å vaske seg på hendene, for i dag hentet jeg kasset nummer to på posten. :D

Dette var jo sjokkmelding, regnet ikke med noen kasset før i midten av desember.
    Hyggelig nyhet :-)

• edited November -1

Ok. Nå kommer dagene plutselig til å gå veeeldig sakte frem til jeg får pakkelapp i postkassa. :)

• edited November -1

Pocket skreiv:

Da er det bare å håpe at du har ett sinnsykt lavt postnummer, ellers er vel h¤(/%¤e løs her inne. Men fargene hva har skjedd med dem, gi gjerne oss/meg ett kort resyme av tilleggstoffet også.

Du ga ihvertfall meg en grunn for å sjekke posten hver dag fremover.

• edited November -1

Lurer fælt på når **eg** får denne kassetten. Rekninga på den førre kassetten har ikkje frist før 1.12., så eg får kassett nr. 2 garantert ikkje før ei stund ut i desember. Spørsmålet er om eg får kassetten før jol?

• edited November -1

1.12.? Då høyrast det ut som om du ligg ein månad etter oss andre (trur at dei fleste av oss fekk betalingsfrist 1. november, eg elsker desse lange betalingsfristane) ... Med mindre du er innlemma i det vanlege systemet no, som resten av oss, såklart.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?