Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Carl Barks Samlede Værker

1161719212277

Comments

• edited November -1

thomeri skreiv:

Jeg la bok 21 ute i vinduskarmen (20 cm fra vinduet) og det regnet i natt - og jeg så små tegn til bølger i boken (altså fuktskade). Ikke hatt problemer med andre bøker.

Selvfølgelig lagt under stort trykk nå - men noen tips for å fikse dette? Det er heldigvis veldig veldig liten funkskade men det kan synes.

Bølger i tegneseriebøker (andre bøker også kanskje) er det lett for å bli selv om det ikke er fuktighet i rommet. Legger man en bok i et litt kaldt rom blir det etter min erfaring "bølger" i boka over natta. Men de retter seg fort igjen dersom kvaliteten på papiret er bra.
    Uansett er det jo forskjell på direkte fuktskade og "bølger" i bøker pga temp. forandring...

Andre som har erfaringer rundt dette?

• edited November -1

For alle dere som var fryktelig bekymret for min bok nr 21 med fuktskader/temeratur bølger i seg etter en natt i vinduskarmen.

Etter å ha lagt den under press i 2 dager skrives den nå ut og er frisk og opplagt - alt sett bedre ut :-)

Phuu...

• edited November -1

Jeg fikk min 23.08. Heldigvis har jeg vært uten internett de siste tre ukene så jeg kunne ikke lese at noen andre fikk det før meg. Jeg blir nemlig altfor fort bekymret for at noe har forsvunnet i posten:)

• edited November -1

Jeg har fått noe hentelapp fra "Damm" eller no, kan dette være CBSV??

• edited November -1

Ja det er nok CBSV. Merkelig nok er det Damm som står som avsender og ikke Egmont. Er det Egmont som eier Damm eller motsatt ? Kan hende Egmont har kastet hansken og overlatt distribusjonen til andre etter kundestormen.

• edited November -1

Fra Damm.no:

"N.W. Damm & Søn AS, grunnlagt i 1843, er et selskap i Egmont-konsernet, som omfatter over 100 selskaper i 24 land"

Sendte et spørsmål til hof at egmont.no angående en regning jeg hadde mistet til en HOF-bok for ikke så lenge siden, og da kom svaret fra hbfkundeservice at damm.no

• edited November -1

Da har jeg fått mitt:)

• edited November -1

Pocket skreiv:

Lars Olav skreiv:

Pocket skreiv:

Kan kansje ringe til Egmont og si at den var sånnn når du fikk den.. sleipt, men kansje verdt et forsøk..

Nei, det er ikke sleipt - det er løgn. Ingen er tjent med det.

Det beste er å behandle bøkene med den respekten de fortjener slik at en ikke får fuktskader.

Løgn og løgn fru blom.. Ser ikke helt problemet, men så har jeg ikke så mye moral.. Egmont taper jo ikke noe på det uansett.

Disse innleggene reflekterer en holdning som nok er tidstypisk, men som ikke blir mindre forkastelig av den grunn. "Drit i alle andre, bare jeg får mitt!" Jeg tør knapt tenke på hvilke partier slike mennesker stemmer. (Jo, det vet jeg forresten godt...) Bra det fins andre med moralsk ryggrad som også reagerer.

• edited November -1

Karamell skreiv:

Pocket skreiv:

Lars Olav skreiv:

Pocket skreiv:

Kan kansje ringe til Egmont og si at den var sånnn når du fikk den.. sleipt, men kansje verdt et forsøk..

Nei, det er ikke sleipt - det er løgn. Ingen er tjent med det.

Det beste er å behandle bøkene med den respekten de fortjener slik at en ikke får fuktskader.

Løgn og løgn fru blom.. Ser ikke helt problemet, men så har jeg ikke så mye moral.. Egmont taper jo ikke noe på det uansett.

Disse innleggene reflekterer en holdning som nok er tidstypisk, men som ikke blir mindre forkastelig av den grunn. "Drit i alle andre, bare jeg får mitt!" Jeg tør knapt tenke på hvilke partier slike mennesker stemmer. (Jo, det vet jeg forresten godt...) Bra det fins andre med moralsk ryggrad som også reagerer.

Ja riktig... fryktelig umoralsk. Lalala...

• edited November -1

Enig med Karamell! Men er ikke du ute å sprader på Karl Johan? ;-)

• edited November -1

Elise skreiv:

Enig med Karamell! Men er ikke du ute å sprader på Karl Johan? ;-)

Skal alle her ha en mening om dette nå..? Jaja, be my guest.. Jeg hadde gjort det ihvertfall, uten å blunke.

• edited November -1

Pocket skreiv:

Umoralsk. Og tydeligvis også umoden, viser det seg. Når du gir til beste slike holdninger, får du tåle såpass.

Elise skreiv:

Enig med Karamell! Men er ikke du ute å sprader på Karl Johan?

AOL-trøya er veldig fin å sprade med. Men litt kald akkurat nå. :-)

• edited November -1

Enig med Klara Karamell!

• edited November -1

Karamell skreiv:

Pocket skreiv:

Umoralsk. Og tydeligvis også umoden, viser det seg. Når du gir til beste slike holdninger, får du tåle såpass.

Elise skreiv:

Enig med Karamell! Men er ikke du ute å sprader på Karl Johan?

AOL-trøya er veldig fin å sprade med. Men litt kald akkurat nå. :-)

Som sagt, men hva du vil... så får jeg heller være umoralsk og umoden, det gjør meg fint lite.

• edited November -1

Audun McDUCK skreiv:

Enig med Klara Karamell!

Kjempebra! Sikker på at du ikke skal lage en tråd om det da;)

• edited November -1

Pocket skreiv:

Audun McDUCK skreiv:

Enig med Klara Karamell!

Kjempebra! Sikker på at du ikke skal lage en tråd om det da;)

ja

• edited November -1

Audun McDUCK skreiv:

Enig med Klara Karamell!

Helt enig !!!!

• edited November -1

Det skader uansett ikke å prøve...

• edited November -1

Pocket skreiv:

Det skader uansett ikke å prøve...

Sagen er den, at selvom man ikke lader sig trykke af moralen, kommer det i sidste ende til at skade én selv, for hvis alle tænkte og handlede så selvisk, ville der ikke være denne mulighed at udnytte. Så ville alle systemer være endnu mere firkantede og ufleksible, end de allerede er.

• edited November -1

Kan vi prøve å skifte retning på diskusjonen? Skjøner ikkje heilt kvifor vi har ein lang diskusjon om korvidt det er greitt å svindle store konsern eller ikkje, og uansett ser eg gjerne at vi held forumet reint for oppfordringar til lovbrudd.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?