Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Stem på favorit historie

edited April 2005 in Donaldisme

I donald for neste uke for abonenter kan vi stemme på favorit historien sin så vil vinneren komme til sommeren. Ikke vet eg omn stemingen er på nettet eller i bladet, om du får et utvalg eller du kan stemme på hva du vil, men det virker i allefall spendene.

Comments

• edited November -1

Vel, bare for å si det slik: Jeg ville gjerne sett en lang DR historie til sommeren. Hvilken er det vanskelig å si, så hær må jeg sette meg i tankakassa!;-)

• edited November -1

Dette virker spennende. Selv vil jeg ha en lang floyd gottfredson historie eller Don Rosa, eller Carl Barks. hvet ikke helt hvilken Don Rosa historie det skulle blitt, men hvis jeg skal velge mellom en Carl Barks eller Don Rosa ville jeg nok ta Carl Barks.

• edited November -1

Jeg har nettopp lest deler av "The seven ghosts" av Godfredson (fant et gammelt amerikansk blad og startet og lese uten å tenke over at det var en føljetong).

Den er jo helt fantastisk, har nå bestilt bladet som kommer før og bladet som kommer etter fra USA.

• edited November -1

Har sett i bladet selv. Det er to bilder og begge er fra Don Rosa-fortellinger. Håper ikke man bare kan velge mellom hans historier! Ikke det at jeg ikke liker DR, tvert imot, men jeg har lest det meste av det han har laget. Jeg har ennå en del Barks igjen.

• edited November -1

Håper på eller Don Rosa eller Carl Barks historie som eg ikke har lest.

• TedTed
    edited November -1

don rosist skreiv:

Håper på eller Don Rosa eller Carl Barks historie som eg ikke har lest.

Ditto...

Virker spennende:)

• edited November -1

severn skreiv:

Vel, bare for å si det slik: Jeg ville gjerne sett en lang DR historie til sommeren. Hvilken er det vanskelig å si, så hær må jeg sette meg i tankakassa!;-)

Det bør i så fall var Columbuskartene fordi den tidligere ikke er utgitt i Sverige.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Det bør i så fall var Columbuskartene fordi den tidligere ikke er utgitt i Sverige.

Det vil eg verkeleg anta at norske lesarar som skal velja sin favoritt gir fullstendig blaffen i. :-)

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Sigvald skreiv:

Det vil eg verkeleg anta at norske lesarar som skal velja sin favoritt gir fullstendig blaffen i. :-)

Min kommentar tar utgansgpunkt i at det her er tale om en fellesutgivelse i alle de skandinaviske land.

• edited November -1

Jeg kommer ogsåtil og stemme på en DR eller Carl Barks historie ( tror heller en Barks), men uansett så skal jeg ikke stemme på en jeg har lest før. Uansett om jeg har den eller ikke.. Jeg vil gjerne ha litt nytt (for meg) stoff....

• edited November -1

Selv om det er noen Don Rosa historier jeg ikke har lest, så har jeg egentlig lyst på en Barks-historie jeg ikke har lest... Skal stemme i alle fall. :)

• ACAC
    edited November -1

Man kunne da håbe på at det er en selvstændig beslutning - eller at afstemningen måske kun gælder i Norge. idéen om en afstemning er god - den er før brugt på ønskeplakater og adskillige gange i Tyskland som nu på ønskehistorier.
    Ja, Barks eller Rosa bliver det velsagtens - men så skulle det være en uudgien serie - og dem vil de nok hellere trykke i samlingerne HOF og CBSV

• TedTed
    edited November -1

Kunne jo vært gøy med en DR eller CB historie som ikke har vært utgitt i Norge før, som f.eks. DR historien "Donald Duck in super snooper strikes again", eller? :)

• edited November -1

Ted skreiv:

Kunne jo vært gøy med en DR eller CB historie som ikke har vært utgitt i Norge før, som f.eks. DR historien "Donald Duck in super snooper strikes again", eller? :)

Den er utgitt i Noreg ... Den står i nummer 6-1992.

Og spør du meg, er det ikkje ei så veldig god historie heller. Den er alt for lik "originalen". Men, det er berre mi meining. :-) Dessutan har eg ein mistanke om at alternativa her kjem til å vere LANGE historier, som dei kan bruke til sommerlesning ...

Blir sannsynlegvis eit utval med alternativ ein kan velja mellom. Dei to bileta som er vist i DD&Co 17 er frå "Solens sønn" og "Pengeflommen". Håper at det kjem betre alternativ enn det - dette er jo to historier som nettopp har vore utgitt i bokform, så for dei av oss som har boka (og det inkluderer vel svært mange Don Rosa-fans) vil det vere meiningslaust å få dei på nytt allereie no.

(Ja, eg er egoistisk, og i dette tilfellet er det heilt naturleg å vera egoistisk. Når ein skal stemme på ein ønskereprise av ei Donald-historie, verkar det heilt naturleg for meg å ta hensyn til kva eg, og berre eg, har lyst på. Så får eg heller tenke litt meir solidarisk når stortingsvalet kjem.)

• edited November -1

Blir sannsynlegvis eit utval med alternativ ein kan velja mellom. Dei to bileta som er vist i DD&Co 17 er frå "Solens sønn" og "Pengeflommen". Håper at det kjem betre alternativ enn det - dette er jo to historier som nettopp har vore utgitt i bokform, så for dei av oss som har boka (og det inkluderer vel svært mange Don Rosa-fans) vil det vere meiningslaust å få dei på nytt allereie no.

Ja, det kunne være meningsløst for os Rosa-fans, men for nye læsere der ikke gider bruge penge på Donald i bogform, ville disse historier da være gode da de ikke har været udgivet længe (Cashflow, har egengtlig ikke været udgivet i AA/DD i Danmark før).
    Men gad også godt at det blev en anden. Helst en gammel, der ikke har været udgivet før, og helst en der ikke har været udgivet i tillæg, da man så kan se dens fulde version, på vores sprog.

• edited November -1

Er nok bare Don Rosa historier...

• edited November -1

hjelp til selvhjelp, pengeflommen og solens sønn :(

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?