Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Døde figurer

edited January 2005 in Donaldisme

Ved ikke, om denne slags mere eller mindre tilfældig omkringkastning af links er god latin, men jeg faldt lige over denne tegning af den brazilianske tegner Fernando Ventura, og jeg synes egentlig, den er vældig sjov:

http://fernandopventura.sites.uol.com.br/dead.jpg
(læg også mærke til copyright-notitsen :-) )

«1

Comments

• edited November -1

Jeg prøvde å laste ned denne siden, men fikk beskjed om at jeg ikke hadde tilgang?

• edited November -1

Jeg har også prøvet linket, men der står bare at "denne side kan ikke vises".
    Er du sikker på at det er det rigtige link?

• edited November -1

Ja, linken er riktig, men serveren er beskytta slik at biletet ikkje kan brukast på andre servere enn sin eigen. Det medfører at dersom du klikker på linken, vil ikkje biletet fungere.

Om du derimot skriver inn den same adressa i nettleseren, verkar det. Eventuelt kan du sjølvsagt kopiere og lime inn, eller klikke på linken, og når du får feilmeldinga, klikke på adressa og trykke enter.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Ja, linken er riktig, men serveren er beskytta slik at biletet ikkje kan brukast på andre servere enn sin eigen. Det medfører at dersom du klikker på linken, vil ikkje biletet fungere.

Selv om jeg ikke kjenner bakgrunnen for denne beskyttelsestrangen, så må jeg bare si at dette virker direkte tåpelig av vår venn Fernando. Av hensyn til AOLs lesere har jeg nå lagt bildet inn på mitt WEB-område som selvsagt fungerer slik internett er ment å fungere:
    http://duckman.pettho.com/dead.jpg

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Det medfører at dersom du klikker på linken, vil ikkje biletet fungere.

Mystisk. Det fungerer uden problemer her. Også hvis jeg klikker på det link, jeg skrev her i tråden. (testet med Mozilla 1.7.3 på Fedora Core Linux 2 og Firefox 1.0 på Fedora Core Linux 3)

• edited November -1

Jeg klikket først på linken da jeg var hos en kamerat. Virket som bare det. Men da jeg kom hjem, fikk jeg samme beskjed som dere andre. Pussig!

• edited November -1

pryds skreiv:

Olaf Solstrand skreiv:

Det medfører at dersom du klikker på linken, vil ikkje biletet fungere.

Mystisk. Det fungerer uden problemer her. Også hvis jeg klikker på det link, jeg skrev her i tråden. (testet med Mozilla 1.7.3 på Fedora Core Linux 2 og Firefox 1.0 på Fedora Core Linux 3)

Slike beskyttelser fungerer ofte kun i den nettleseren den er laget for og i dette tilfellet er det tydeligvis en sperre laget for explorer. Ikke så dumt egentlig og velge explorer siden de aller aller fleste bruker det. Alle de du har listet opp er kun brukt av en marginal minoritet.

• edited November -1

Bare til opplysning; Explorer var i bruk på begge maskinene. Der jeg fikk tilgang til bildet, levertes internett av Telenor. Den andre, der jeg ikke fikk tilgang var Tele2.

• TedTed
    edited November -1

Hvem er det Raptus Von Rupp sparker bak?

• edited November -1

Han sparker til Mannen med ljåen (den personifiserte døden)

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Alle de du har listet opp er kun brukt av en marginal minoritet.

Nåeh, det ved jeg da ikke... Der er faktisk sket meget på browserområdet de seneste måneder. Ifølge w3schools (populært hjælpe-websted for hjemmesidesnedkere) er bruger omkring 20% af brugerne Firefox. IE er selvfølgelig klart overlegen i antal brugere (ca. 65%), men jeg vil da ikke ligefrem sige, at 20% er en marginal minoritet. Uanset hvad, så er dette off-topic.
    http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Han sparker til Mannen med ljåen (den personifiserte døden)

På kutta hans står det "Byron". Byron Erickson er sjef for... Egmont?

• ACAC
    edited November -1

Erickson er en af flere redaktører på ecn - en afdeling af Egmont, den der laver historierne. Om Byron på kappen til manden med leen er en henvisning til redaktøren - det skulle ærligt talt ikke undre mig.
    (Vi kommer vist vidt omkring i denne tråd hva??)

• edited November -1

Prøvde med firefox, fungerte ikke.. måtte først gjøre som Olav forklarte

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Om du derimot skriver inn den same adressa i nettleseren, verkar det. Eventuelt kan du sjølvsagt kopiere og lime inn, eller klikke på linken, og når du får feilmeldinga, klikke på adressa og trykke enter.

Tak Olaf! - Nu virker det ! Brugte "kopier og lime". Mon det er fordi jeg bruger "Explorer", at jeg ikke kunne klikke direkte? - Nå,pyt - jeg fik da set tegningen. Meget morsom!

• edited November -1

Hans Christensen skreiv:

Mon det er fordi jeg bruger "Explorer", at jeg ikke kunne klikke direkte?

Det finnes dessverre en del Microsoft-fiender der ute. Det er trist dersom vår brasilianske venn har slike holdninger.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Det finnes dessverre en del Microsoft-fiender der ute.

Og denne "kommentaren" har hva i ett diskusjons forum om andeby å gjøre ?

Sigvald skreiv:

Det er trist dersom vår brasilianske venn har slike holdninger.

Og om vår brasilianske venn har "slike holdninger" han også, hva så, la han ha de i fred.
    Det har ihvertfall ikke noe i ett andeby relatert forum å gjøre.

Pryds skreiv:

Mystisk. Det fungerer uden problemer her.

Meget mystisk det her. Jeg får ikke åpnet linken med å klikke på den uansett. Har prøvd både med firefox, opera, internet exploder og netscape på diverse maskiner fra PC'er med XP/BSD/Linux til SGI onyx4. Jeg har kun prøvd gjennom min ene internet leverandør men der er det garantert ingen filter. Mystisk, men hvis noen finner svaret vil nerden i meg vite det :)

Men for å spore tilbake til det dette dreier seg om så lurer jeg på hvem denne portugisiske vennen vår som har laget denne tegningen egentlig er ?

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Jeg får ikke åpnet linken med å klikke på den uansett. Har prøvd både med firefox, opera, internet exploder og netscape på diverse maskiner fra PC'er med XP/BSD/Linux til SGI onyx4. Jeg har kun prøvd gjennom min ene internet leverandør men der er det garantert ingen filter. Mystisk, men hvis noen finner svaret vil nerden i meg vite det :)

Ville egentlig ikke fortsætte dette yderligere, men siden mystikken nu breder sig, og jeg vel var roden til den, vil jeg lige komme med følgende kommentar: Jeg har netop prøvet igen (med Firefox), og nu får jeg ganske som I andre "access denied", indtil jeg klipper og klistrer. Måske havde min browser (i begge tilfælde) blot allerede billedet i sin cache, da jeg klikkede på linket?

Men for å spore tilbake til det dette dreier seg om så lurer jeg på hvem denne portugisiske vennen vår som har laget denne tegningen egentlig er ?

Sydamerikansk forfatter og tegner, der stort set kun har fået sine historier trykt i Brasilien. Jeg genkender vel mest navnet fra DCML, hvor han er medlem. http://coa.inducks.org/coa/c1/creator.php/0/FVe/1

• edited November -1

Hos meg virker linken både på Opera og Explorer.

• edited November -1

Det er bare å opdatere siden.
    Trykke på f5 eller det papire med de lappene på.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?