Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Free Comic Book Day 2005

edited January 2005 in Donaldisme

Til de, der ikke har læst DCML i dag:

Den 7. maj er der "Free Comic Book Day" I USA. Gemstone deltager med en udgivelse af "Only a Poor Old Man" / "Den lure onkel Skrue" (W OS 386-02)
http://coa.inducks.org/coa/c1/story.php/7/W+OS++386-02
http://newsarama.com/forums/showthread.php?s=&threadid=25532

Indeks af de to tidligere FCBD-udgivelser fra Gemstone kan ses på http://coa.inducks.org/coa/c1/magazine.php/2/us/FCBD

Comments

• edited November -1

Dette er vel desverre ikke noe vi i Norge/Danmark kan dra glede av?

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Dette er vel desverre ikke noe vi i Norge/Danmark kan dra glede av?

Jeg ved ikke, hvordan det ser ud i år, men sidste år var der da mindst et par stykker af de danske tegneserieforretninger, der havde dem. De tog så typisk nogle få kroner for dem. Mon ikke også de norske gør det? Der er jo trods alt mange ikke-Disney-udgivelser til FCBD.

I hvert fald er det lykkedes mig at skaffe mig de to første Gemstone-Disney-udgivelser -- enten via de danske forretninger eller kontakter i USA.

• edited November -1

Outland har iallfall pleidd å delta på FCBD. Ser ikkje bort frå at andre teikneseriebutikkar òg gjer det.

• edited November -1

Flott, da tar jeg turen til Outland.

• edited November -1

Hva er FCBD??

• edited November -1

don rosist skreiv:

Hva er FCBD??

Free Comic Book Day

• TedTed
    edited November -1

Vel, sikkert litt dumt spørsmål, men, hva er "DCML"?

• ACAC
    edited November -1

Disney comics mailing list - dit spørgsmål er ikke dumt - en som mig har dog været med siden 1998 så det er så langvarig en del af mit donaldistiske liv at det er helt utroligt - kig ind på siden: og se hvordan du melder dig til.
    http://stp.ling.uu.se/~starback/dcml/
    (det var den første side jeg fandt på nettet, i 1996... snøft...)

Forresten - Free comics book day-serien fra Gemstone følger i hvert fald med når man abonnerer på gemstone-serier via den danske tegneserieforretning Fantask.

• edited November -1

De av oss som får amerikanske disney fra calisota.no så bruker det å komme med denne utgivelsen også. Og outland og avalon gir de også bort.

• TedTed
    edited November -1

Avalon? Jeg vet om en avalon butikk! hurra!:D Men gir de det via internett, eller skjer dette i butikker også? Og hvortid gir de det ut i Norge? Er dette samme dato?

• edited November -1

Siden den 7 mai er den offisielle dagen "over hele verden" så vil jeg tro dette gjelder i Norge også.

Det blir garantert kun i butikker. Det ville bli alt for stor pågang hadde en kunne bestille gratis bladet via internett (og bare tenk på kostnaddene).

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Siden den 7 mai er den offisielle dagen "over hele verden" så vil jeg tro dette gjelder i Norge også.

I år hadde det riktignok kanskje vært mer naturlig å legge en slik dag til 7. juni enn 7. mai...

• edited November -1

I 2003, og kanskje i 2004?, var det mogleg for dei som ikkje hadde tilgong til teikneseriebutikkar den dagen å få tilsendt bladet direkte frå Gemstone, dersom ein la ved pengar til å dekke porto og ekspedisjon.

http://andebyonline.com/index.php?area=art&id=53

Free Comic Book Day er 7. mai i Noreg òg, ja. Vi har til og med tatt det eitt hakk lenger - 7. mai 2005 arrangerast Tegneseriens dag over heile landet. Det blei vedteke av Tegneserietinget 2004, og teikneserieforeningar over heile landet gjer no sitt ytterste for å gjera dagen til ein merkedag for norske teikneseriefans.

Litt off-topic: Nokre som veit kva andre forlag kjem til å gi ut til FCBD? Hadde jo vore interessant for dei av oss med andre favorittar enn berre Disney å vite kva det blir mogleg å få tak i.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Litt off-topic: Nokre som veit kva andre forlag kjem til å gi ut til FCBD? Hadde jo vore interessant for dei av oss med andre favorittar enn berre Disney å vite kva det blir mogleg å få tak i.

<kremt> Nest øverste linken til Pryds i første innlegget :) </kremt>

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

<kremt> Nest øverste linken til Pryds i første innlegget :) </kremt>

Ah ... Herleg. Berre på gull-lista er det jo fem blad eg har lyst på.

• edited November -1

Free Comic Book Day editions for 2005 are available for order by comic book retailers in the February 2005 edition of Previews.

Betyr det at vi er nøtt til å bestille de i forkant??

• edited November -1

Nei, det er teikneseriebutikkane som kan bestille det i februar.

• TedTed
    edited November -1

Så vi kan bare komme til Avalon butikken i by'n og bare få blader sånn helt uten videre?

• edited November -1

Det gjenstår å se. Det sies at det har vært slik før, og da er det jo sansynelig at det kan skje igjen. :)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?