Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Andeby etter Skrue

edited January 2005 in Donaldisme

Eg er ein ivrig Donald-entusiast som har lese Donald sidan før eg kunne lese. Carls Barks og Don Rosa er sjølvsagt favorittane mine, og eg har gjort eit lite tankeeksperiment som kunne bli eit perfekt oppdrag for sistnevnte:

Korleis vil Andeby sjå ut i år etter Skrue?

Det synes eg er ein meget interessant tanke. Eg har som sagt lese Donald i lenge, og er er i ferd med å bli temmelg forsynt av historiane om Donalds arbeid, Donald vs Anton, Onkel Skures gjerrige påfunn, osv, osv. * Men kva med tida etter Skrua? Hadde det ikkje vore meget interessant å få en serie om den? Ein slik serie ville kunne gi svar på mange interessante spørsmål:

Korleis ville Donald ha takla arven etter sin onkel? Ville han kjøyre heile Skrue-konsernet på dunken, eller ville han og gutane greie det saman?
Vil han bli gift med Dolly, og vil dei få ongar?
Vil gutane framleis vere med i Hakkespettane, og hvis ja: har dei no blitt Stormogular?
Kva skjer med Gården til Bestemor Duck når ho er borte? Vil Guffen selgje den eller kjøyre heile gårdsdrifta i grøfta?
Og kva med B-gjengen? Vil Donald bli nødt til å ta opp kampen med neste generasjons B-gjeng?
Og kva med Petter Smart? Vil ha framleis vere like glup, eller kanskje det er ei ny generasjon Smartingar på gang?

Disse og mange andre spørsmål skulle eg gjerne hatt svar på. Eg ser før meg at "Andeby etter Skrue" kunne blitt eit perfekt oppdrag til Don Rosa, kanskje som ei slags fortsetting på den fabelaktige "Skrues liv". Eller kva?

*Med mindre dei er forfatta av Barks. Eg blir sjølvsagt aldri lei av å lese Barks klassikarar. Eller Don Rosa. Han får eg aldri nok av!

«13456716

Comments

• edited November -1

Kristian Rødvand skreiv:

Andeby vil fortsatt se ut som Andeby, tenker jeg.

• edited November -1

Dette temaet har vært oppe her tidligere og det blir nok bare til en evindelig diskusjon om Onkel Skrue (og noen andre Disney figurer for den sags skyld) kan dø.

Carl Barks var ikke noe konsekvent når det gjelder alderen til Skrue. Den første serien han lagde var Skrue langt eldre en i de senere utgivelsene. Det at Onkel Skrue kun levde for mange år siden er vel strengt tatt bare et Don Rosa påfunn og kun hans private teorier. Det er enkelte som ikke eier egne meninger og som sier at alt Don Rosa finner på er fakta, men slik er det ikke med alle.

Jeg for min del ser ikke for meg en andebyunivers uten Onkel Skrue, for meg blir det som å se serien "Joey" på TV som om det fortsatt var "Friends". Det er ikke og vil aldri bli samme tingen.

• TedTed
    edited November -1

jeg syns ikke at det burde komme mange historier av den slags, men jeg synes det er en interesang tanke:)

• edited November -1

Kristian Rødvand skreiv:
    Korleis ville Donald ha takla arven etter sin onkel? Ville han kjøyre heile Skrue-konsernet på dunken, eller ville han og gutane greie det saman?
    Vil han bli gift med Dolly, og vil dei få ongar?
    Vil gutane framleis vere med i Hakkespettane, og hvis ja: har dei no blitt Stormogular?
    Kva skjer med Gården til Bestemor Duck når ho er borte? Vil Guffen selgje den eller kjøyre heile gårdsdrifta i grøfta?
    Og kva med B-gjengen? Vil Donald bli nødt til å ta opp kampen med neste generasjons B-gjeng?
    Og kva med Petter Smart? Vil ha framleis vere like glup, eller kanskje det er ei ny generasjon Smartingar på gang?

Denne historien vil vi garantert aldri se på trykk, men det er fult mulig å lage fan-fictions på Internett om det.
    Her er mine forslag:
    Donald og nevøene selger hele McDuck-imperiet til japanerne. Senere blir det kjøpt opp av arabere.
    Donald gifter seg med Dolly etter å ha arvet Skrues formue og de lever herrens glade dager i Rio hvor de får barna Jose og Panchito(oppkalt etter Donalds to kamerater).
    Ole går inn i politikken, og blir til slutt valgt til USAs president.
    Dole overtar gården til Bestemor Duck og satser på økologisk og miljøvennlig gårdsdrift.
    Doffen avanserer i Hakkespettene og blir utnevnt til øverstkommanderende for verdenshakkespettene.
    Guffen havner på fylla etter Bestemors død og blir plassert på avrusnigshjem.
    B-gjengen blir løpegutter for den colombianske mafiaen. Ettersom de nye japanske eierne av McDuck-imperiet veksler inn alle kontantene i pengebingen, er det ikke noen pengebinge igjen å rane og de satser på en fremtid i kokainbransjen.
    Etter å ha blitt latterligjort gjennom flere tiår får Petter Smart til slutt sin internasjonale annerkjennelse da han vinner Nobels Fysikkpris. Deretter blir han utnevnt til professor av flere universiteter verden over.

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Dette temaet har vært oppe her tidligere og det blir nok bare til en evindelig diskusjon om Onkel Skrue (og noen andre Disney figurer for den sags skyld) kan dø.

Carl Barks var ikke noe konsekvent når det gjelder alderen til Skrue. Den første serien han lagde var Skrue langt eldre en i de senere utgivelsene. Det at Onkel Skrue kun levde for mange år siden er vel strengt tatt bare et Don Rosa påfunn og kun hans private teorier. Det er enkelte som ikke eier egne meninger og som sier at alt Don Rosa finner på er fakta, men slik er det ikke med alle.

Jeg for min del ser ikke for meg en andebyunivers uten Onkel Skrue, for meg blir det som å se serien "Joey" på TV som om det fortsatt var "Friends". Det er ikke og vil aldri bli samme tingen.

Det har du selvsagt rett i, men her snakker vi jo tross alt om "fiksjon". Det er jo alltid gøy å tenke seg alternative scenarioer som på ingen måte er "ofisielle" sannheter. Bare se på alle disse "alternative" historiene som er laget om superheltene i DC-universet.

• edited November -1

Kristian Rødvand skreiv:

Eg er ein ivrig Donald-entusiast som har lese Donald sidan før eg kunne lese. Carls Barks og Don Rosa er sjølvsagt favorittane mine, og eg har gjort eit lite tankeeksperiment som kunne bli eit perfekt oppdrag for sistnevnte:

Dette vet man faktisk noe om (forutsatt at man baserer seg på Don Rosa). En tegning av Don Rosa viser at Donald og Dolly blir gift. Vi vet også med rimelig stor sikkerhet at det er OD&D og IKKE Donald som overtar imperiet når Skrue dør i 1967. Jeg vil også anta at guttene bevarer en tilknytning til Hakkespettbevegelsen som jo deres tipp-oldefar grunnla i 1901.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

(forutsatt at man baserer seg på Don Rosa)

... og igjen så vil jeg minne om at dette er Don Rosa's høyest private mening. Det er fullt mulig og basere mye på Don Rosa's utgitte historier uten å også skulle tillegge alle tegninger han lager på fritiden en sannhet.

Husk at Don Rosa også har tegnet Donald, Skrue, OD&D, Petter Smart og Lille Hjelper i Ringenes Herre tema.

Det betyr IKKE at disse figurene faktisk har stått ved Morias port, og at denne tar dollar seddler for å komme inn.

Don Rosa har siden han startet tegnet veldig mange tegninger som ikke skal og bør tillegges noen vekt fordi de ikke var ment som noe annet en det de er, nemmelig morsomme tegninger på si.

Selvfølgelig er det fullt mulig og bruke alt som Don Rosa har tegnet og sagt som en Bibel men da går man enda lenger i sin dyrking av Don Rosa en det DR selv ønsker.

• edited November -1

Jeg tror Donald gifter seg med ei flott dame og får mange..øh...nye nevøer og nieser. Dolly er altfor sær for Donald. Dersom Donald arver Skrues formue, tror jeg faktisk at han kan bli vel så gjerrig som Skrue. Når alvoret siger inn, vil nok de gjerrige, skotske genene slå inn. Den største faren for Skrues formue er Ole, Dole og Doffen. De er (slik jeg ser det) antikapitalistiske av natur, og de vil forsøke å bruke pengene til Skrue til det beste for alle mennesker, dyr og miljø. I lengden gir nok ikke dette så stor avkastning.

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

...det vil i så tilfelle vere ein ganske radikal (om enn noko uoriginal meining, og då det som du ofte påpeiker IKKJE er DRs ynske at nokon skal følgje han så slavisk, vil det tvert i mot faktisk VERE egne meiningar. Sjølv om du er ueinig i ein del av desse meiningane treng du ikkje forringe dei på den måten.

så til topic:

Det har du vel rett i, men denne tråden spør etter kva ein trur ville skjedd med Duck-historiene dersom Skrue hadde gått bort, ikkje om dette scenarioet fortsatt vil vere det samme universet. For å bruke di eiga samanlikning, dette spørsmålet vil vere tilsvarende om nokon spurte "hm, kva om Joey hadde fått ein eigen serie utan dei andre vennene?" i Friends fjerde sesong. Og det kan ein då fint diskutere.

Personleg er eg vel av oppfatninga at trillingene arver formuen, ikkje Donald. (Og dette er faktisk ikkje ein meining eg har adoptert fordi Don Rosa heller mot den, det er ei meining eg hadde frå eg var ganske liten og alltid lurte på kvifor Skrue insisterte på å teste Donald og Anton som arvinger når grandnevøene var tydeleg betre egna. Men at DR er einig med meg gjer meg jo desto sikrare på oppfatninga mi.) Donalds liv ville vel kommt seg betrakteleg kva materielle goder angår, kan vanskeleg sjå for meg nevøene hans oppretthalde gjelda hans og nekte han eit litt betre liv enn han har. Likevel vil det vel fortsette i det gamle traltet for han, då eg heller ikkje kan sjå det sannsynleg at nevøane vil forsørge han totalt... han treng vel fortsatt jobber og slit vel fortsatt med å halde på dei.
    Kva trillingene hadde gjort med formuen har mange komme med gode forslag til, har ingenting å tilføye der (bortsett frå at eg ikkje trur dei ville solgt grandonkelens livsverk)... men eg trur ikkje ting ville endra seg særleg, sånn generelt. Det eg lurer på er om dei vil behalde pengebingen som den er, full av pengar. I så tilfelle vil jo B-gjeng-problemet forbli, samt at dei neppe kvittar seg med Nr 1 og Magica vil vel fortsatt ha tak i denne. Så generelt vil vel ting fortsette som før, bortsett frå at trillingene gjerne vil byrje utvikle litt meir individuelle personlegheitar og gjerne fått historiar der berre ein eller to av dei er med, og generelt overatt mykje av rolla Skrue har hatt i universet. Altså dra Donald med på eventyr, sette i gang dristige prosjekt, forsvare Nr 1 mot Magica, osv, osv.

• edited November -1

Det eksisterer jo en italiensk serie hvor Donald og nevøene reiser 30 år frem i tid og kommer til et Andeby hvor Donald har arvet Skrue og er like gjerrig og ond som den italienske versjonen av onkel Skrue. Derfor er det vel ikke noe problem om også Don Rosa kunne lage en slik historie. Men nå er kanskje dagens redaktører mer restriktive til den slags, og som kjent har jo italienerne alltid hatt friere tøyler til å lage Disney-serier.

• edited November -1

Sleipe-Simon skreiv:

Denne historien vil vi garantert aldri se på trykk,

Korleis kan du vere så sikker på d? Andeby er under konstant utvikling, og når man ser kor bredt spennvidda i dagens Donald-historiar er, og kor mange nye og fantasifulle retningar dei tar så ser eg ikkje bort ifrå at ei slik historie kan forekomme ei vakker dag. Det hadde ihvertfal vert moro om det hadde skjedd! (Eg nektar å tru at Don Rosa aldri har vert inne på den tanken...)

• edited November -1

Kristian Rødvand skreiv:

Sleipe-Simon skreiv:

Denne historien vil vi garantert aldri se på trykk,

Korleis kan du vere så sikker på d? Andeby er under konstant utvikling, og når man ser kor bredt spennvidda i dagens Donald-historiar er, og kor mange nye og fantasifulle retningar dei tar så ser eg ikkje bort ifrå at ei slik historie kan forekomme ei vakker dag. Det hadde ihvertfal vert moro om det hadde skjedd! (Eg nektar å tru at Don Rosa aldri har vert inne på den tanken...)

Andeby er ikke under så stor forandring. Det ville vært idioti og drepe Skrue og uansett om noen redaktør ville gitt tilatelse til det tviler jeg på at Disney selskapet som til slutt eier lisensene ville blitt noe spesielt happy.

Don Rosa kan derfor være så mye inne på tanken han bare vil og han kan lage så mange historier han bare vil men før disse er på trykk i et offisielt Donaldblad eller andre offisielle publikasjoner så vil dette kun være hans private tanker og meninger. Jeg tviler derimot på at han vil tegne noen slik historie for han vet nok alt for godt at den ikke vil bli publisert og derfor vil det være veldig mye arbeid til ingen nytte.

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Det ville vært idioti og drepe Skrue og uansett om noen redaktør ville gitt tilatelse

Kven har sagt at Skrue må drepast? Eg såg føre meg at han ein dag fant ut at tida var inne, lot gutane arve og så berre dratt sin veg, forsvunne sporlaust. Kanskje for å leve sine siste dagar i Klondyke, e.l. Kven veit?

Eg tvilar no ikkje på at Don Rosa ein dag vil tegne ein historie a la "Andeby etter Skrue". Eg håpar iallefall han vil gjere d...

• edited November -1

_*McDuck-formuen:*_
    Ser for meg at minst ein av trillingane hadde studert økonomi og teke over ansvaret som generalsekretær i McDuck-imperiet (som han sjølvsagt hadde disponert på vegne av alle tre - kanskje denne jobben kunne gå på rundgang òg?). Eg ser for meg at dei pengane Skrue har i bankar og eiendomar og aksjar og slikt hadde blitt behandla akkurat slik Skrue behandla dei (bortsett frå at andelen som går til veldedigheit sjølvsagt hadde gått kraftig opp), medan sjølve pengebinga med innhald hadde blitt omgjort til museum til ære for Skrue McDuck - sjølvsagt med ei _*kraftig*_ tjuverisikring.

Loke: At Ole, Dole og Doffen arvar Skrue er ikkje berre ei meining Don Rosa heller mot. Det er det som kjem fram av ei Carl Barks-historie. Carl Barks testa dei alle fem i "Some heir over the rainbow", og kom fram til at Ole, Dole og Doffen var best eigna til å arve han (grunnlaget han kom fram til det på var etter mi meining idiotisk, men det får så vera).

_*Ole,*_ _*Dole*_ _*og*_ _*Doffen:*_
    Dei tre ville sannsynlegvis tiltrådt tre av dei aller viktigaste jobbane i verda. Ein av dei hadde blitt generalsekretær i McDuck-konsernet, ein av dei hadde blitt øvste leiar i Hakkespettene og ein av dei hadde blitt president i USA.

Minst ein av dei blir stolt familiefar og etterkvart bestefar. Og ein av dei, anten hakkespetten eller presidenten, vil seinare bli leiar i FN.

_*Donald*_ _*og*_ _*Dolly:*_
    Dei to er som skapte for kvarandre (ettersom det er ein teikneserie kan vi jo faktisk seie at dei _*er*_ skapte for kvarandre) - det kjem tydeleg fram allereie i "Don Donald" i 1937. Derimot trur eg at dei to er så sta og gretne at dei aldri kjem til å bli gifte. Eg trur at begge kjem til å eksperimentere med andre ekteskap, og at Donald frir til Dolly den dagen han ligger på dødsleiet. Klarar ikkje å sjå for meg at dei nokon gong blir gift, til tross for at det sannsynlegvis er ingenting nokre av dei heller vil enn akkurat det.

Donald kjem til å etter å ha fått sparken frå margarinfabrikken for n'te gong prøve å bli ekspert på eit fagområde igjen, og gjennom dette møte ei søt jente og forelske seg, noko som fører til at han får så mykje sjølvtillit at han for ein gongs skuld _*ikkje*_ tabbar seg ut, men faktisk har . Kanskje han gifter seg og får born òg? (med kven? Eg anar ikkje. Eit ekteskap mellom Donald og Magica hadde vore rått, men eg trur det er for mykje splid mellom dei til at det kan bli aktuelt. Hm ... Ettersom vi snakkar om noko som skjer nokre år fram i tid, bør kanskje Paperetta Yè-Yè vere i gifteklar alder? Eller, det diskuterast vel framleis korvidt ho kanskje er barnebarnet til Skrue, og er ho det er ho jo strengt talt i slekt med Donald, men ...)

Dolly kjem som eit resultat av Donalds ekteskap til å bli rasande og sporenstreks gå hen og fri til Anton. Dei to får eit kort og brutalt ekteskap - Anton har aldri vore særlig heldig i kjærleik, så det varar nok ikkje meir enn toppen eit par år.

_*Petter*_ _*Smart:*_
    Han får seg endelig PC med Internett, og tjener ei formue på å selja flymopedar på Ebay. Og ja, han slutter å finne opp ting. Om ein leser historiene til Carl Barks kronologisk, ser ein at Petter faktisk slutta som oppfinnar på 1960-talet (det var berre ingen som la merke til det) fordi han ikkje lenger såg hensikten i det han gjorde. Kanskje lar han Newton overta verkstaden.

_*Guffen:*_
    Ser ikkje for meg at Guffen vil drive garden til Bestemor vidare. Kanskje han akkurat klarar å halde seg vaken lenge nok til å halde huset i bubar stand, men så mykje gardsdrift er neppe aktuelt. Han har nok det som skal til for å bli ein perfekt trygdesnylter - han får arbeidsledigheitstrygd, blir innkalt til jobbkurs og jobbintervju, går inn for å oppføre seg så lite sjarmerande at ingen vil tilsetja han, og held fram med å få arbeidsledigheitstrygd (alle som har lest Pondus veit kva slags oppførsel eg tenkjar på).

Kjærleik? Tja. Han ville sikkert gifte seg dersom han fann ei jente som laga like gode kaker som Bestemor Duck (og berre difor). Men det eksisterer vel ingen som lagar like gode kaker som Bestemor Duck?

Vel, berre nokre tankar :-)

• edited November -1

Eg likar tankegangen, din Olaf! Du burde sende eit forslag til Don Rosa. Eller kanskje du kan skrive historien sjølv? (Der er du som er den nye, norske Donald-manusforfattaren, ikkje sant?)

• edited November -1

Kristian Rødvand skreiv:

Eg likar tankegangen, din Olaf! Du burde sende eit forslag til Don Rosa. Eller kanskje du kan skrive historien sjølv? (Der er du som er den nye, norske Donald-manusforfattaren, ikkje sant?)

Hah! Den historien får han ikke lov til å skrive!

• edited November -1

Du har sikkert rett, men det er da lov å prøve seg...

• edited November -1

Om eg framleis har lov til å kalle meg ny etter å ha jobba med dette i over tre år, så gjerne for meg. Det er ein tittel eg kan vera stolt av.

Eg kjem aldri til å klare å formulere dette så bra at det blir ei historie som eit forlag kunne tenkja seg å trykke.

Og for at dette skal bli bra i det heile tatt, bør det sannsynlegvis bli ei historie på eit par hundre sider - og så mykje tid gidder eg ikkje å kaste bort på noko som aldri kjem til å bli trykt.

Og Don har då sagt klart ifrå fleire gonger om at han misliker å få tilsendt tips og idear til kva han kan skrive. Noko eg eigentleg kan forstå ganske godt

• edited November -1

Ja, Olaf kan skrive hva han vil han akkurat som Don Rosa kan skrive og tegne hva han vil.

Poenget mitt var vel heller at det ikke er mere en Olaf og Don Rosas private ideer før det faktisk kommer på trykk. Det er der poenget ligger, de vil aldri få det trykket.

Men det er jo ingenting som stopper oss fra å ha våre egne tanker rundt temaet.

• edited November -1

Eg ser poenget og du har sjølvsagt heilt rett. Men, som du seier, tankane kan ikkje stoppas. Heldigvis!

Til Olaf: Vil berre seie at eg likar historiane dine, og eg misunn deg verkeleg den jobben!!

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?