Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Donald-quiz!

16263656768264

Comments

• edited November -1

$md skreiv:

Nytt spørsmål:
    Hvem har tegnet og skrevet historien som heter Auf den Hund gekommen på tysk, og hva heter den på Amerikansk?

Den heter "Lost On A Dog" på "amerikansk" - eller engelsk, som vel fortsatt er hovedspråket i USA. Tegnet og skrevet av William Van Horn. (Et lite hjertesukk: Er det ikke egentlig litt kjedelig med spørsmål som alle med litt innsikt i Inducks kan finne ut av, selv om de strengt tatt ikke vet svaret i utgangspunktet - jf. meg selv?)

Hvis Inducks stemmer, og svaret er korrekt... her kommer et nytt spørsmål, forhåpentligvis i en sannere donaldistisk ånd:

Hvilke ufrivillige "ansiktsløftninger" utfører Donald på hodet til general Barsk?

• edited November -1

Karamell skreiv:

$md skreiv:

Nytt spørsmål:
    Hvem har tegnet og skrevet historien som heter Auf den Hund gekommen på tysk, og hva heter den på Amerikansk?

Den heter "Lost On A Dog" på "amerikansk" - eller engelsk, som vel fortsatt er hovedspråket i USA. Tegnet og skrevet av William Van Horn. (Et lite hjertesukk: Er det ikke egentlig litt kjedelig med spørsmål som alle med litt innsikt i Inducks kan finne ut av, selv om de strengt tatt ikke vet svaret i utgangspunktet - jf. meg selv?)

Hvis Inducks stemmer, og svaret er korrekt... her kommer et nytt spørsmål, forhåpentligvis i en sannere donaldistisk ånd:

Hvilke ufrivillige "ansiktsløftninger" utfører Donald på hodet til general Barsk?

Riktig det ja...

• edited November -1

Hvis jeg husker riktig er det vel avkapping av nese, som blir gipset på igjen og en solid "skalpering" der hele pannen forsvinner:-)
    Dersom det er riktig, hva heter de tre små grisene?

• edited November -1

Bernie skreiv:

Hvis jeg husker riktig er det vel avkapping av nese, som blir gipset på igjen og en solid "skalpering" der hele pannen forsvinner:-)

Dette svaret må absolutt godtas (selv om det bildet jeg personlig husker aller best fra denne historien, forestiller en rødneset og røykende general!). :-)

• edited November -1

Karamell skreiv:

Bernie skreiv:

Dette svaret må absolutt godtas (selv om det bildet jeg personlig husker aller best fra denne historien, forestiller en rødneset og røykende general!). :-)

Stemmer det, rød nese p.g.a. ugressfjerner, og bålet blir tent for å bli kvitt en hekkende fugl. :-)

• edited November -1

Nytt spørsmål

• edited November -1

Spørsmål er på side 67. Litt tidlig med nytt spørsmål, evnt. hint.

• edited November -1

Steike, denne tråden har gått i over 1.5 år... og jeg har akkurat lest gjennom hele. Lærerikt. Husker dessverre ikke hva grisene heter.

Husker godt historien om generalens hode, en av mine favoritter.

• edited November -1

Solens Sønn skreiv:

Nytt spørsmål

Akk, denne utålmodige ungdom. :-) Vel, nytt spørsmål er som nevnt allerede stilt:

hva heter de tre små grisene?

Må innrømme jeg selv venter spent på svaret. Har personlig ikke peiling (unntatt navnet på eldstegris, da).

• edited November -1

Bernie skreiv:

Dersom det er riktig, hva heter de tre små grisene?

Den eldste heter Storebror så da heter vel de andre sikkert lillebror og minstebror. Kan ikke huske å ha sett andre navner på dem i DD&Co. Heller ikke i den røde Disneylandboken "Eventyrland" har de navn.

• edited November -1

Close, but no cigar ;-)

• SvKSvK
    edited November -1

Storebror, Lillebror og Spillebror er mitt forslag.

• edited November -1

SvK skreiv:

Gratulerer
    You're on.

Trodde det skulle tatt lenger tid
    Nytt spørsmål fra deg ventes:-)

• edited November -1

Bernie skreiv:

SvK skreiv:

Gratulerer
    You're on.

Trodde det skulle tatt lenger tid
    Nytt spørsmål fra deg ventes:-)

Men kan noen først forklare dette med spillebror og hvor navnene "lillebror" og "spillebror" er benyttet?

• edited November -1

Der er ikke jeg mannen til å svare eksakt. Men etter min hukommelse stammer navnene fra gamle donaldblader.
    Spillebror har vel noe med at de to yngste grisene stort sett bare ville spille og leke istedenfor å gjøre arbeidet de var satt til. Lillebror sier vel seg selv. Hvis noen andre har bedre svar, så vær så god.

• SvKSvK
    edited November -1

Jeg husker ikke 100% sikkert hvor jeg har det fra, men mener ganske sterkt at jeg leste det i en artikkel i et Donald-blad for en stund siden, trolig på 90-tallet en gang.

Når det gjelder navnet Spillebror, er jo de to minste brødrene ganske opptatt av å spille musikk. Dette gjelder vel først og fremst eldre serier/tegnefilm(er), hvor jeg har minner om at en av dem spiller fiolin og den andre fløyte (eller noe liknende). Navnet er ut fra det ganske logisk.

Så til neste spørsmål:

Kankra Teft
    Nafke Kratt
    Traft Akken

Hva er disse brødrenes egentlige navn?

• edited November -1

Skudd i blinde er x, dobbelex, tripplex :D

• SvKSvK
    edited November -1

Bernie skreiv:

Skudd i blinde er x, dobbelex, tripplex :D

Artig forsøk, men svaret er dessverre feil:-)

• edited November -1

Har heller ingen anelse hvem dette er, men siden det er tre brødre gjetter jeg på
    OLE, DOLE og DOFFEN.

• edited November -1

SvK skreiv:

Så til neste spørsmål:

Kankra Teft
    Nafke Kratt
    Traft Akken

Hva er disse brødrenes egentlige navn?

Storebror, Lillebror og Spillebror?

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?