Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Donald-quiz!

1259260261262264

Comments

• Meget mulig, men ikke i den historien jeg tenker på. Hvilken historie er det du tenker på?
  • Tenkte på Barks-tisideren der Donald kler seg ut som en rik magnat fra et annet land og lurer onkel Skrue til å spandere julemiddag på ham. Men jeg husker ikke helt om han skreller poteter eller tar oppvasken i slutten av den historien. Tror kanskje det er sistnevnte nå når jeg tenker etter.
  • edited November 2022
    Det er oppvasken Donald tar på første juledag i den historien, og det er ikke under vann :) Men det er en Carl Barks-historie vi skal fram til, men det er ikke Donald som skreller ;)
  • Kan set tenkes at det skrelles i en U-båt?
  • Det kan tenkes, ja!
  • Da tenker jeg at denne strøtanken kan være en tankevekker for andre som tenker på hva løsningen kan være
  • Da er det vel Ole, Dole og Doffen.
  • Noe sein respons herfra, men det er jo ikke første gang det skjer i denne tråden...

Hva eller hvem er årsaken til at en reservepostfører får store problemer med å levere den plutselig økte postmengden til Beverøya?
  • Oi! Nytt spørsmål! Jeg vet hvilken historie det er, men har den ikke tilgjengelig akkurat nå (her jeg sitter på jobb og kvakker), så jeg prøver å bruke hukommelsen.

Historien er i hvert fall Ispostmannen (Iceboat to Beaver Island). Reservepostføreren er Donald. Den økte postmengden skyldes at Ole, Dole og Doffen har sendt masse pakker til Beverøya (til Hakkespettene på Beverøya, tror jeg).

Men så var det selve årsaken til at det ble store problemer. Jeg mener bestemt at det var noen slags smågnager, men art og antall er litt uklart for meg. Var det mus eller rotte? Var det bare én, eller var det flere?

Jeg tror jeg skal ta sjansen på å si at en av pakkene som guttene sendte inneholdt mus, og disse (eller kanskje denne) gnagde seg ut av pakken og forårsaket en hel del trøbbel på Donalds ispostbåt.

Så får andre med bedre hukommelse (eller med historien lettere tilgjengelig) utbrodere eller korrigere svaret hvis det er behov for det.
  • Svaret er aldeles korrekt - med avgnaging av bensintanken som den siste avgjørende årsak til katastrofen. Godt kvakket!
  • Nytt spørsmål:

Donald ble en smule fornærmet da han trodde at onkel Skrue kalte ham for en hund. Hvordan oppsto den misforståelsen?
  • Det var vel slik at Donald hadde fått et hypnoseapparat som skulle gjøre Skrue gavmild overfor den første han så. Men guttene hadde byttet ut bildet av Donald med en hund, så derfor vil han overøse hunden med gaver. Før Donald skjønner sammenhengen, tror han at det er ham Skrue kaller for en hund.
  • Helt riktig! Fra historien Skrue blir spandabel, som også har den minneverdige bekkasinen i et pæretre.
  • Donald drømte en gang at onkel Skrue kom før han til fjelltoppen Djevelens tann. Hvordan kom han seg dit, ifølge drømmen?
  • Han bygde vel en enorm trapp av alle myntene sine og spaserte opp den veien, om ikke jeg husker helt feil?
  • Det stemmer.
  • Hvordan klarer B-gjengen å vende Robrik mot sin egen herre, gode gamle Skrue McDuck?
  • Husker ikke, men det er vel en historie av Marco Rota?
  • Korrekt. Eller, tegninger av Rota. Skrev ikke manuset til denne, tror jeg.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?