Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Andebykameratene

edited December 2004 in Donaldisme

Noen som vet hva Andebys fotball lag, Andebykameratene heter på engelsk? Og fotballstadionet, Tullevold stadion?

Comments

• edited November -1

Hm ... Det kan sjå ut som om "Duckburg FC" er det namnet som blir brukt av Egmont. Stadion har eg ikkje sett noko namn på.

• edited November -1

Er det flere lag i Andeby enn Andebykameratene?

• edited November -1

Hm ... det varierer vel frå historie til historie. Av og til fungerer Andebykameratene omtrent som eit landslag. I andre historier har Skrue og Rikerud kvart sitt fotballag som møter kvarandre i seriemesterskap (som i Donald Pocket 126 der vi møter Skruenborg og Rikerengen). Eit lag det går an å framheve er vel Elvebreddkameratene - laget til Tipp, Topp og Ferdinand.

Men Andeby er jo ein ganske stor by, og det er vel - kanskje med unntak av at Andeby jo ligger i USA - like sannsynleg at Andeby har fleire fotballag som det er at andre byar har det ... ja, kor mange fotballag har t.d. Trondheim eller Oslo? Om vi teller heilt ned i lågaste divisjon? Ganske mange.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

I andre historier har Skrue og Rikerud kvart sitt fotballag som møter kvarandre i seriemesterskap (som i Donald Pocket 126 der vi møter Skruenborg og Rikerengen).

Mange mener nok at navn som Skriking eller Riking hadde vært like bra i denne sammenhengen.

• edited November -1

... og kva så?

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Mange mener nok at navn som Skriking eller Riking hadde vært like bra i denne sammenhengen.

...og Skrolde, Rikomsø, Skrillestrøm, Rikstad, Skrann osv. ville også vært like bra i denne sammenhengen... :)

Hadde Viking derimot vunnet toppserien i 13 år på rad - eller Stavanger vært Norges hovedstad, hvor Egmont også har sin redaksjon, ville det nok vært aktuelt med Skriking eller Riking. Det er det altså bare ikke.

Men la oss nå ikke starte en fotballdiskusjon om hvilket fotballag som fortjener å bli nevnt i Donald med navn á la DD&Co, vi beveger oss allerede off-topic nå.

• SvKSvK
    edited November -1

Nå er ikke hukommelsen min helt på topp når det gjelder dette her, men jeg mener at laget til Andeby en god del ganger har vært omtalt rett og slett som "Andeby". Det samme med "Gåseby".
    Dette er jo ikke helt ulogisk, det er jo ganske mange byer hvor laget heter det samme som byen.

• edited November -1

Arnstein skreiv:

Sigvald skreiv:

...og Skrolde, Rikomsø, Skrillestrøm, Rikstad, Skrann osv. ville også vært like bra i denne sammenhengen... :)

Du som er fra Klepp burde gå for Skryne mot Riking :-)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Du som er fra Klepp burde gå for Skryne mot Riking :-)

Hva slags ord er det du har oppkonstruert nå Sigvald?

Jeg ser jo klart hva du sikter til men Skryne og Riking? Det høres jo helt på jordet ut og ihvertfall ikke noe fotballag.

Dette blir så krampeaktig patriotisk at det nesten blir morsomt.

• edited November -1

Jeg er i husker-dere-den-historien-hjørnet i dag. Donald fikk tolv rette, og sa opp jobben på margarinfabrikken, men det viste seg at det bare var 50 kroner i utbetaling. Heldigvis hadde han brukt guttenes usynlige blekk, så oppsigelsen kom aldri fram. Poenget mitt er at mens han fylte ut kupongen, ramset han opp noen av lagene som varmed, det var flere varianter av norske lag. Husker bl.a. Storestrøm.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Noen ler av slike navn og andre ler av "Imaginære tall i DD&Co 47/2004"

Uansett hvis jeg skal begi meg ut på å tippe på navn på fotbal lag som ville spilt på tullevål så tror jeg rosenbrann og rosenenga er minst to av favorittlagene

• edited November -1

Men eg må jo ... eller, vent. Eg startar heller ein ny tråd om det. Synest at vi har kome ganske langt frå det opprinnelege temaet her no.

• Sigvald skreiv:

Det tok nesten ti år, men Riking dukker opp i Donald Pocket 415, i historia "Treningsleiren". Laget kjem inn i historia på side 203, og speler etterkvart ein venskapskamp mot Skrålerenga.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?