Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Tegneseriedokumentar på NRK

edited November 2004 in Donaldisme

Skulle gjerne ha sagt ifra til dere før programmet ble kjørt, men var da på hytta, og uten tilgang til internett. På "Fakta på Lørdag" denne episode var temaet norske tegneseriers utvikling. Vi får sett Frode Øverli(Pondus), Lise(Nemi), Håkon Aarnes(Smørbukk, og husker jeg ikke feil, var han den første nordmannen som tegnet for Disney, på 70-tallet?!) InkaLill(Ridderne av Dor), Karine Haaland(Streng, men urettferdig), Lars Lauvik(Eon, Wildlife etc.), Jason(MjauBeibi, MjauMjau, Jernvognen etc.), Underground-tegner Christopher Nilsen og Donald-redaktør i Norge, Tormod Løkling. Selvom de aldri går inn på Donald-temaet, regner jeg med at de fleste av dere også er interrisert i tegneserier generelt, og tenkte da at dette kunne være spennende;) Ettersom de fleste programmer som blir kjørt på tv, kommer som oftest til deres nett-tv, www7.nrk.nrkplayer ...... Regner med at dokumentaren kommer innen de nærmeste dagene...

Comments

• edited November -1

Jeg så det. Interesant program.

• edited November -1

Sleipe-Simon skreiv:

Jeg så det. Interesant program.

Det viktigste er at jeg har opptak av den episoden av "Det svakeste ledd" hvor Olaf deltok.

• TedTed
    edited November -1

Er det inpå der? hvor? Og jeg fant ikke noe fakta på lørdag der inne:(

• edited November -1

Sigvald du får begynne og selge bootlegs av det programmet :) Stort marked for slikt. Jeg fikk desverre aldri sett det, hadde jo vært morsomt.

Når det gjelder hva som blir lagt ut på NrKs vebsider så er det absolutt ikke alt selv om det er mye. Jeg har en følelse av at veldig mange dokumentarer ikke blir lagt ut.

Fakta på lørdag inneholder vel mye innkjøpte dokumentarer og de kan de jo ikke publisere på nettet (kun egenproduksjon der). Det kan være grunnen til at dette programmet ikke ligger der.

• edited November -1

Test (søren òg)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?