Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Carl Barks

Comments

• edited November -1

Carl Barks døde altså 25 August 2000, 99 år gammel, er du ny her, eller så du ikke indlægget fra 25 august om Carl Barks.

• edited November -1

Hadde Carl Barks levd i dag ville han ha vært 103 år gammel. Han bodde i Oregon i sin tid som pensjonist.

• ACAC
    edited November -1

Merlock spørger:

Hei. Jeg har et spørsmål til dere danske karer. Synes dere Skrue er et finere navn enn Joakim?

Nej da - ikke jeg i hvert fald - har en tendens til at synes bedst om mit eget og det jeg kender. Husker da jeg i 1988 var i Norge og havde købt et Donald-blad - min mor læste højt af bladet og forklarede mig at på norsk hedder onkel Joakim Skrue... Hvorfor var mit eneste spørgsmål - hvorfor kunne disse nordmænd ikke kalde Joakim ved hans rigtige navn som ordentlige mennesker?
    Lidet vidste jeg at Skrue er afledt af Scrooge, Joakims faktiske navn på engelsk. Faktisk er Joakim jo så heller ikke så galt når man tænker på penge. I Tyskland har der på et tidspunkt været en møntsort kaldet Joachimstaler (vi danske kender i hvert fald taler-delen af ordet fra det danske daler - rigsdaler eller senere salng for en tokrone.
    (Eller for min morfar en femkrone - da jeg var barn sagde han tit: du skal da ha' en daler - og da vi på den tid ikke havde tokrone-stykker længere måtte han jo give mig en femmer :-)

• edited November -1

AC skreiv:

(Eller for min morfar en femkrone - da jeg var barn sagde han tit: du skal da ha' en daler - og da vi på den tid ikke havde tokrone-stykker længere måtte han jo give mig en femmer :-)

Hmmm, dere hadde da 2-kroner sist jeg var i Danmark...

• ACAC
    edited November -1

Sigvald undrer:

Hmmm, dere hadde da 2-kroner sist jeg var i Danmark...

Ja, sist du var i DK, men jeg skrev om da jeg var barn - altså helt lille - i 9 års-alderen eller så. Det var først i 1992 vi igen vi fik 2-kroner. De gik ud på et tidspunkt, vistnok i 50'erne da de blev for lidt værd (inflation) - de gik direkte ud mod femmeren, som havde samme størrelse.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?