Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Spøkelset på Canterville

edited February 2004 in Donaldisme

Tror det er det det heter, i alle fall. Denne geniale fortellingen ble "andisert" i en Donald-pocket (?) en gang. Er det noen som husker i hvilken? (prøvde å finne det ut på inducks men det ble bare tull.)

Comments

• edited November -1

Kristin skreiv:
    "Er det noen som husker i hvilken? (prøvde å finne det ut på inducks men det ble bare tull.)"

Historien kom i "2000 elleville år".
    http://coa.inducks.org/coa/c1/story.php/0/I+TL+1789-A

• edited November -1

Ok, takk. Men... hvilket pocketnummer er det? Prøvde å finne den det står referert til men jeg fant den ikke. Ville blitt kjempeglad dersom noen fant det ut :D

da da da og hepp
  • edited November -1

Dette er ikke et pocket i den vanlige Donald pocket-serien, men et gigantpocket.
    http://coa.inducks.org/coa/c1/issue.php/0/no/JP1999-2

• edited November -1

Beklager, kan ikkje komme på det nå.

• edited November -1

Haha! Jeg fant den helt selv... visste den var her et sted. Vi har den i Donald Pocket nr. 116, som heter "Trippelslag".

Hmm... kanskje det er kommet flere Donaldhistorier basert på denne? Eller så har den vel stått to ganger da. Men pussig at bare en av dem står på inducks..?

da da da og hepp
  • edited November -1

Grunnen til at den ikke står i Inducks, er vel rett og slett fordi jeg ikke har den, men jeg har lagt til denne historien under Donald Pocket 116, så den kommer nok med i neste oppdatering.

Hvis du (eller noen andre) har lyst til å indeksere pocketet, er det bare å si fra til meg.

• edited November -1

Jobber du med å indeksere ting for inducks? Eller kan alle gjøre det?

da da da og hepp
  • edited November -1

Indeksering er helt frivillig arbeid, som hvem som helst kan gjøre.

Se http://bolderbast.inducks.org/xformat.html for en god forklaring og innføring i indeksering.

• edited November -1

Kristin skreiv:
    "Haha! Jeg fant den helt selv... visste den var her et sted. Vi har den i Donald Pocket nr. 116, som heter "Trippelslag".

Hmm... kanskje det er kommet flere Donaldhistorier basert på denne? Eller så har den vel stått to ganger da. "

Ja, gigantbøkene (eller hva de nå heter) består for det meste av opptrykk av gamle Donald Pocket og Onkel Skrue-historier, med et par tre nye historier slegt på.

Spøkelset i Canterville (hva gjorde den i Elleville År-boka egentlig? Den har ikke så mye med fortiden å gjøre. De kunne da godt slengt inn et par flere "Mikke & Tidsmaskinen"-historier.) var et av opptrykkene i denne boka.

• edited November -1

Adamant skreiv:
    "Spøkelset i Canterville (hva gjorde den i Elleville År-boka egentlig? Den har ikke så mye med fortiden å gjøre. De kunne da godt slengt inn et par flere "Mikke & Tidsmaskinen"-historier.) var et av opptrykkene i denne boka."

Vel, den foregår nå i fortida da. Originalen er glimrende (er veldig fan av den!!) og spør du meg, så gir den et like interessant bilde av datida (for den foregår vel omtrent når den er skrevet, litt før 1900 tror jeg, og det gjør vel donaldversjonen også.) som Tidsmaskinen-historiene gir av fortida.

da da da og hepp
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?