Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Julekalender

2»

Comments

• edited November -1

Olaf SolstrAnd skreiv:

Lurer på kor off-topic eg er no. Sikkert langt ute på viddene. :-)

Jeg synes i hvert fall at din informasjon er meget interessant.

PS! De greske tegnene tegnene kom ikke frem før jeg valgte reply. Jeg foreslår at du ser nærmere på dette problemet.

• edited November -1

Olaf SolstrAnd skreiv:

Feil. X er ei forkorting av ΧΡΙΣΤΟΣ, som er det greske namnet på Kristus. Og det nye testamentet er som kjent skrive på gresk. X var difor ei vanleg forkorting for Kristus både i kristen kunst og i mange manuskript av Bibelen - forkortinga står til og med i Oxford English Dictionary i 1551.

Hvor har du dette fra? Jeg trodde virkelig at det kun var en nøytral forkorting laget i USA for å ha en respekt for de som ikke måtte tro på Jesus. (Selvfølgelig ikke slik Sigvald sier det, ateister uten respekt, men mennesker som ønsker og oppføre seg på en minst mulig støtende måte). Men jeg tviler ikke på at du har rett, men det hadde bare vært morro å visst hvor dette stod. Har du funnet det i Oxford English Dictionary)

• edited November -1

Nå er endelig julekalenderen kommet i hus her og;) fiiiin kalender! Ble orntli' glad da jeg så den! Skapte julestemning med en gang, har fått æresplassen i stua:D

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?