Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Dødsfall

edited October 2004 in Donaldisme

Vil no tru at Bestemor Duck også er død....Gulbrand Gråstein er væll og kanskje død...eg vil tru at Don Rosa meiner at alle over ein viss alder er død..

«1

Comments

• edited November -1

Don Rosa har "tatt livet av" Skrues foreldre også...

• edited November -1

Don Rosa har strengt talt ikkje tatt livet av Skrue. Han har berre sagt at etter hans personlege meining vil det ikkje vere realistisk at Skrue framleis er i live i dag. Det er ikkje akkurat synonymt med mord. Skrue og Don Rosa lever ikkje eingong i same verd, så det blir heilt feil å seie at Don har tatt livet av Skrue.

Mislikar du at Don Rosa synest dette, kan du berre blåse i det. Skrue er jo i live i Donald kvar veke, så Don Rosa har ikkje øydelagt noko som helst.

Skal vi følja denne tankegongen og prøve å finne eit svar på spørsmålet ditt, tenkjar Don nok det same om alle som er rundt Skrues alder. I praksis vil vel det vere ... Bestemor Duck, iallfall. Men det blir feil å seie at Don har teke livet av ho.

• edited November -1

Ja...men ikkje tenk slik på det. Tenk på at i Andeby lev alle uendeleg, og det er ingen som døyr. Andeby og beboarane vil leve så lenge det er nokon som les Donald.

• edited November -1

Olaf SolstrAnd skreiv:

Skal vi følja denne tankegongen og prøve å finne eit svar på spørsmålet ditt, tenkjar Don nok det same om alle som er rundt Skrues alder. I praksis vil vel det vere ... Bestemor Duck, iallfall. Men det blir feil å seie at Don har teke livet av ho.

Ja, bestemor døde en eller annen gang før 1970 i svært høy alder, kanskje opp imot 115 år.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Olaf SolstrAnd skreiv:

Ja, bestemor døde en eller annen gang før 1970 i svært høy alder, kanskje opp imot 115 år.

Ifølge Don Rosa. Litt av poenget med innlegget mitt var å få fram at Don Rosa ikkje har drept nokon som helst, og at dette berre er meiningane til Don Rosa og ikkje noko anna enn det.

• edited November -1

For å presisere litt mer hva Olaf mener (og jeg med ham):

Det har aldri vært noen offisiell historie der Onkel Skrue dør.

Det som det her er snakk om er rett og slett en enkeltstående tegning Don Rosa har tegnet som aldri har blitt publisert i noe blad utenom fanblader.

Jeg har blant annet også sett Donald, Skrue, Petter Smart og Ole, Dole, Doffen som de forsjellige figurene i Ringenes Herre. Det betyr ikke at endene som vi er så glad i har vært med i Ringenes Herre trillogien men det er rett og slett bare en morsom og interesang tanke Don Rosa har delt med oss fans.

Et annet eksempel er en Don Rosa tegning som ble laget til Aftenposten der unge Skrue leser i en avis om Oslo og ser for seg selv foran Oslo rådhus. Dette betyr selvfølgelig ikke at Onkel Skrue en gang drømte om å reise til Oslo, men det er en morsom sak laget til Norske fans.

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

For å presisere litt mer hva Olaf mener (og jeg med ham):

Det er riktig alt du sier Lars Olav, men la meg legge til at det ikke utelukkende er tegningen av Skrues grav som ligger til grunn for å datere Skrues død til 1967. Både dette og mange andre fødsels- og dødsår i Andebyuniverset fremgår klart av Don Rosas "private" notater som er gjengitt her:

http://stp.ling.uu.se/~starback/dcml/creators/rosa-on-himself.html#dates

HUEY, DEWEY & LOUIE Duck 1940-
    DONALD DUCK 1920-
    DELLA DUCK 1920- (?)
    DAISY DUCK 1920-

$CROOGE McDUCK 1867-1967
    HORTENSE McDUCK 1876-19??
    MATILDA McDUCK 1871-19??
    FERGUS McDUCK 1835-1902
    DOWNY McDUCK 1840-1897

QUACKMORE DUCK 1875-19??
    ELVIRA "GRANDMA" DUCK 1855-19??
    CASEY COOT 1860-19??
    CLINTON COOT 1830-1910
    CORNELIUS COOT 1790-1880
    PINTAIL DUCK 1530-1564

POTHOLE McDUCK 1829-19??
    JAKE McDUCK 1832-19??
    SEAFOAM McDUCK 1710-1776 (died in the war?)
    MALCOLM McDUCK 1530-1564
    SWAMPHOLE McDUCK 1190-1260
    ROAST McDUCK 1159-1205
    STUFT McDUCK 1110-1175
    QUACKLY McDUCK 1010-1057
    EIDER McDUCK 880-946

The dates are sometimes partially given in "The Old Castle's Secret" as regarding the McDuck ancestors. Other dates are exact when there was a need to be, otherwise I didn't get fancy and I just used 5 year increments, 1920, 1925, 1930 and so on. (I wouldn't say 1921 if there was no specific reason to since I knew I might still change a date here or there someday for some reason. If a date ends in a blank, that means I figure the character lived well past 1967. If a date ends in a "19??", that means I don't know when the critter died, but they must surely be as cold as a carp by 1970!

Merk at jeg her har justert fødselsårene til Skrues foreldre i henhold til "A Letter from Home".

• edited November -1

Merlock skreiv:

Ifølge Rosa ble Skrue 100 år gammel, eller hva? Jeg har hørt om mange ender som blir så gamle, så det er veldig realistisk....

Og du har vel også hørt om masser af ænder, der går rundt i sømandstøj og snakker med både hunde, mus og gæs, og som ejer en kæmpemæssig bygning fuld af kontanter, som arbejder på en margarinefabrik, osv., osv., så det er vel altsammen vældig realistisk...

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Lars Olav skreiv:
    {{ PINTAIL DUCK 1530-?
    MALCOLM McDUCK 1530-?

Merk at Don Rosa siden har kommet frem til at i hvert fall Malcolm McDuck overlevde forliset i 1564. Det samme kan således også Pintail Duck ha gjort.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Lars Olav skreiv:

PINTAIL DUCK 1530-?
    MALCOLM McDUCK 1530-?

Beklager den dårlige siteringen. Lars Olav har selvsagt ikke skrevet dette - det er jeg selv som har sitert Don Rosa. Sorry Lars Olav!

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Det er riktig alt du sier Lars Olav, men la meg legge til at det ikke utelukkende er tegningen av Skrues grav som ligger til grunn for å datere Skrues død til 1967. Både dette og mange andre fødsels- og dødsår i Andebyuniverset fremgår klart av Don Rosas "private" notater som er gjengitt her:

Det var det som var poenget _mitt_. Eg tenkte ikkje på teikninga i det heile tatt, fordi teikninga berre er eit resultat av dei private tankene til Don Rosa. Og forsåvidt ei nydeleg teikning, der Don etter mi meining har gjort berre ein feil - han burde ha skjult dødsårstalet. Poenget hans med denne teikninga var jo ikkje å få fram at Skrue døydde i 1967. Poenget hans var å vise at dette er noko som skjer i Andeby-framtid, då burde han kanskje ha prøvd å dempe dette med at Skrue døydde i 1967. Uansett har ikkje Don Rosa skulda for at denne teikninga har tatt av sånn og blitt så utbreidt.

Det som var poenget mitt, var at Don Rosa ikkje har drept ein einaste Disney-figur. Det ER nemlig ikkje slik at Skrue døydde i 1967 berre fordi Don Rosa sa det. Det vil seie at i hovudet til Don Rosa og i universet som blir laga derfrå, døydde Skrue i 1967. Det er i Don Rosas private notater og meiningar Skrue døydde i 1967. Det medførar ikkje noko som helst for dei av oss som helst ser at Skrue enno er i live, fordi Don Rosa ikkje har større fullmakt til å forandre på Disney-universet enn nokon som helst andre har. Det vil seie at Don Rosa meiner at Skrue døydde i 1967, men det vil ikkje medføre at han faktisk gjorde det. Såleis blir det feil å skulde Don for å ha drept nokon.

PINTAIL DUCK 1530-?
    MALCOLM McDUCK 1530-?

Merk at Don Rosa siden har kommet frem til at i hvert fall Malcolm McDuck overlevde forliset i 1564. Det samme kan således også Pintail Duck ha gjort.

... har han det? Og kvifor det, om eg tør spørja? Det er det dummaste eg har høyrd. Ikkje berre er det å endre på Barks (noko ingen Disney-forfattarar i dag er verdige til), men det er til og med Rosa-stridig, ettersom Styrmann McDucks gjenferd seier i Skrues liv at han døydde då han gjekk ned med "Falken".

• edited November -1

Olaf SolstrAnd skreiv:

Sigvald skreiv:

Det var det som var poenget _mitt_. Eg tenkte ikkje på teikninga i det heile tatt, fordi teikninga berre er eit resultat av dei private tankene til Don Rosa. Og forsåvidt ei nydeleg teikning, der Don etter mi meining har gjort berre ein feil - han burde ha skjult dødsårstalet. Poenget hans med denne teikninga var jo ikkje å få fram at Skrue døydde i 1967. Poenget hans var å vise at dette er noko som skjer i Andeby-framtid, då burde han kanskje ha prøvd å dempe dette med at Skrue døydde i 1967. Uansett har ikkje Don Rosa skulda for at denne teikninga har tatt av sånn og blitt så utbreidt.

Det som var poenget mitt, var at Don Rosa ikkje har drept ein einaste Disney-figur. Det ER nemlig ikkje slik at Skrue døydde i 1967 berre fordi Don Rosa sa det. Det vil seie at i hovudet til Don Rosa og i universet som blir laga derfrå, døydde Skrue i 1967. Det er i Don Rosas private notater og meiningar Skrue døydde i 1967. Det medførar ikkje noko som helst for dei av oss som helst ser at Skrue enno er i live, fordi Don Rosa ikkje har større fullmakt til å forandre på Disney-universet enn nokon som helst andre har. Det vil seie at Don Rosa meiner at Skrue døydde i 1967, men det vil ikkje medføre at han faktisk gjorde det. Såleis blir det feil å skulde Don for å ha drept nokon.

PINTAIL DUCK 1530-?
    MALCOLM McDUCK 1530-?

... har han det? Og kvifor det, om eg tør spørja? Det er det dummaste eg har høyrd. Ikkje berre er det å endre på Barks (noko ingen Disney-forfattarar i dag er verdige til), men det er til og med Rosa-stridig, ettersom Styrmann McDucks gjenferd seier i Skrues liv at han døydde då han gjekk ned med "Falken".

Da må det være en annen Falken. Jeg har diskutert dette med DR via e-post og han har forklart at Malcolm McDuck overlevde forliset for siden å seile sammen med Sir Francis Drake til Nova Albion (Calisota) hvor han i 1579 ble den første sjefen for Fort Drakeborough. Jeg mente i utgansgpunktet at dette kunne ha vært en annen McDuck, men DR sa altså noe annet, så da så.

• edited November -1

Har du trollet flere troll en denne?

• edited November -1

Olaf SolstrAnd skreiv:

Don Rosa har strengt talt ikkje tatt livet av Skrue. Han har berre sagt at etter hans personlege meining vil det ikkje vere realistisk at Skrue framleis er i live i dag. Det er ikkje akkurat synonymt med mord. Skrue og Don Rosa lever ikkje eingong i same verd, så det blir heilt feil å seie at Don har tatt livet av Skrue.

Mislikar du at Don Rosa synest dette, kan du berre blåse i det. Skrue er jo i live i Donald kvar veke, så Don Rosa har ikkje øydelagt noko som helst.

Ja, det blir jo som om man skulle påstått at Goscinny og Uderzo har tatt livet av Asterix og Obelix og alle de andre i gallerlandsbyen, selv om vi ikke har sett en eneste historie hvor de blir gamle og dør. Og vi vet jo at Cæsar til slutt vil bli myrdet-men ikke av Goscinny og Uderzo.

• edited November -1

Olaf SolstrAnd skreiv:
    Det medførar ikkje noko som helst for dei av oss som helst ser at Skrue enno er i live, fordi Don Rosa ikkje har større fullmakt til å forandre på Disney-universet enn nokon som helst andre har.

Men hvilken forklaring har dere som mener at Skrue lever i beste velgående og er 140 år på at han har en nevø som er 110 år yngre???? Det har jeg spurt deg om før, og jeg har aldri fått noe tilfredstillende svar annet enn "det er jo bare en tegneserie".

• edited November -1

Hva med å oppdatere Skrues fortid dersom det er slik at han lever i 2004? Det finnes jo også milliardærer i våre dager som har startet opp med to tomme hender, slik som vår egen Kjell Inge Røkke f.eks. Men en Skrue som lever i 2004 kan IKKE ha deltatt i Klondike-gullrushet i 1896. Det blir for D-U-M-T!

• edited November -1

Personleg er eg eigentleg heilt likegyldig til korvidt Skrue er død eller ikkje, Simon. Eg prøvar å tenkja på tid som eit ikkje-tema i Andeby, for det er det som er det enklaste. Men i denne tråden var det ein person som tydelegvis var irritert over at Don Rosa hadde "drept" Skrue, og då føler eg for å understreke at Skrue faktisk ikkje har fullmakt til å drepe Skrue, og at Skrue jfr. alle forlag og slikt faktisk framleis er i live.

Eg er elles ganske einig med deg. Det er ufornuftig å beregne ein aldersforskjell på 140 år. Sannsynlegvis er dette eit dilemma Egmont har slitt med - den realistiske Skrue som vi leser om i Donald i dag må ha fått fødselsåret flytta framover på same måte som alle andre figurar - ein Donald som er i tredveåra i 2004 har ikkje same fødselsår som ein Donald som er i tredveåra i 1955. Kvifor dei har vald å ikkje endre på bakgrunnen til Skrue, er eit godt spørsmål.

Eg er heilt einig med deg. Skal vi følgja tidsrekninga til Egmont og fortløpande oppdatere fødselsår, burde dei ha fjerna alle spor om at Skrue har vore i Klondike. Kanskje dei berre vil ha både i pose og sekk? Dei synest vel at det blir feil å vise ein Skrue som ikkje har vore i Klondike fordi det på ein måte blir ein heilt annan figur enn den Skrue vi kjenner, samtidig som dei har lyst til å ha ein Skrue som lever samtidig som lesaren. Men det har dei altså av ein merkeleg grunn ikkje gjort.

Det endrar likevel ikkje det faktum at Skrue kan ikkje dø berre fordi Don Rosa har bestemt det. Don Rosa er ikkje Gud. Don Rosa har ingen "license to kill". Don Rosa har gode teoriar, og eg tør påstå at anten ein er einig med dei eller ikkje, er det interessante teoriar. Men det er jo ikkje Don Rosa som bestemmer sånt.

Personleg prøver eg som sagt å vere fleksibel. Av og til skriver eg historier som ein dersom dersom ein leser detaljene vil sjå at finner stad på 1950-talet eller deromkring (i mi tredje historie kjem det heilt tydeleg fram at Skrue har vore i Klondike, og eg trur eg hadde ein replikk om at det var 50-60 år sidan). Eg er imidlertid ikkje så innmari nøye med dette - ber redaktøren meg om å putte inn ein mobiltelefon fordi det ville gi handlinga betre gli, gjer eg sjølvsagt det - fordi det er redaktørane i Egmont som for oss norske lesarar har det overordna ordet i den saka.

Don Rosa har veldig interessante tankar om tid i Andeby, men ettersom Don Rosa ikkje har nokon makt på det feltet, er dei ikkje noko anna enn tankar. Don Rosa har ikkje drept Skrue, fordi Skrue jfr. dei som bestemmer sånt framleis er i live.

• TedTed
    edited November -1

Jeg for min del mener at Skrue er i live, det er nemlig bare en tegneserie. Alt er bare oppfunnet av levende mennesker akkurat som oss, og figurene kan godt leve i 277 år for min del. Det er bare en serie, en fantasiverden, ikke noen realistisk virkelighetsserie, og figurene trenger ikke nødvendigvis leve samtidig som oss og vokse som oss. Jeg liker figurene akkurat som de er, og jeg ville blitt sur hvis en eller annen fjompenisse forandret på noen som helst sin fortid i Disneyverdenen. Hvis Skrue for eksempel plutselig ble en eller annen fløteprins som bare hadde arvet hele sin formue, og ikke slitt for den, og arbeidet hardt for å tjene alle pengene sine, så ville ihvertfall jeg blitt irritert. Jeg liker nok bedre at alt er som det er!

• TedTed
    edited November -1

Det er ikke BARE en tegneserie. Nei da, tvertom. Det er en fantastisk tegneserie, men jeg prøvde bare å fremmheve et poeng... Donald er den hobbyen jeg setter høyest, og uten Donald(Disney) hadde livet vært kjedelig, men som sagt: jeg prøvde bare å fremheve et poeng.

• edited November -1

Ah, sorry, Merlock. Grunnen til at eg tolka deg slik var ordlegginga di kombinert med det faktum at ganske mange er irriterte på Don Rosa for akkurat dette. (Og at eg ikkje kjenner deg så klart - eg hadde sjølvsagt ikkje gjetta det same om det var Sigvald som skreiv det.) Vel, beklager at eg mistolka deg.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?