Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Bjørnebanden?

edited October 2004 in Donaldisme

B-gjengen på engelsk er Beagle Boys. Har ikke så god greie på dette med hunderaser, men beagle er vel en hunderase, derav navnet på gjengen. Så de er hunder, ja.

Hvor har du forresten "bjørne-banden" fra?

«1

Comments

• edited November -1

Mr. Beagle skreiv:

Bjørnebanden - høres ut som en tidlig oversettelse som nå er gjenopptrykt i "De komplette årgangene"

Nei, Bjørnebanden er dansk.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Mr. Beagle skreiv:

Bjørnebanden - høres ut som en tidlig oversettelse som nå er gjenopptrykt i "De komplette årgangene"

Nei, Bjørnebanden er dansk.

Og vi har jo også "Bjørnligan" på svensk.

• edited November -1

Har danskene og svenskene vanskelig å skille mellom bjørner og hunder?
    Er det noen som vet hva B'en i B-gjengen? Det eneste fornuftige jeg kommer på er bjørn og banditt.

• edited November -1

evt beagle - som rasen også heter på norsk. (Snoopy er forøvrig en beagle)

• edited November -1

I tidlige norske oversettelser stod B i B-gjengen for blå. Altså: Blå-gjengen.

• edited November -1

fiskebolla skreiv:

Noen her på forumet liker ikke "slengbemerkninger", men dette går kanskje greit ettersom det ikke kom fra meg :-)

• edited November -1

fiskebolla skreiv:

Nå hører vel strengt tatt bjørnene med til hundefamilien da, slik løver og tigre hører med til kattefamilien.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Nå hører vel strengt tatt bjørnene med til hundefamilien da, slik løver og tigre hører med til kattefamilien.

Regner med at du mente at beagler hører til hundefamilien, siden bjørner faktisk tilhører familien Ursidae, mens hunder tilhører Canidae...

• edited November -1

fiskebolla skreiv:

Sigvald skreiv:

Regner med at du mente at beagler hører til hundefamilien, siden bjørner faktisk tilhører familien Ursidae, mens hunder tilhører Canidae...

Nei, jeg mener at hunder og bjørner er beslektet slik katter og løver er det.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Det er de slett ikke. Sjekk http://animaldiversity.ummz.umich.edu/site/accounts/information/Ursidae.html og http://animaldiversity.ummz.umich.edu/site/accounts/information/Canidae.html Der står det ganske klart at bjørner og hunder ikke er i slekt slik løver og geparder og tigre er. Bjørner, hunder og kattedyr tilhører ordenen Carnivora (kjøttetere), men hver sin familie (som består av underfamilier, som igjen består av arter).
    Dette ble off-topic, på en merkelig måte.
    Finnes det noe bestemt tall på hvor mange medlemmer det er i B-gjengen (utenom de tre vi vanligvis ser)?

• edited November -1

fiskebolla skreiv:

Sigvald skreiv:

Det er de slett ikke. Sjekk http://animaldiversity.ummz.umich.edu/site/accounts/information/Ursidae.html og http://animaldiversity.ummz.umich.edu/site/accounts/information/Canidae.html Der står det ganske klart at bjørner og hunder ikke er i slekt slik løver og geparder og tigre er. Bjørner, hunder og kattedyr tilhører ordenen Carnivora (kjøttetere), men hver sin familie (som består av underfamilier, som igjen består av arter).
    Dette ble off-topic, på en merkelig måte.
    Finnes det noe bestemt tall på hvor mange medlemmer det er i B-gjengen (utenom de tre vi vanligvis ser)?

Mener å huske fra notatene til DR i Lo$ står det han først brukte 13stk, men når han så gjennom barks-historier, fant han ut at det var kun 10 som ble brukt på det meste. Men jeg vil si at offisielt er det 3stk.(Rett meg hvis noe av det jeg har skrevet er feil. Memorerer nå, ettersom jeg ikke har fått lest boken på 2mnd.

• edited November -1

Synes tegneren kan bruke så mange han har bruk for. Om det er 3, 10, 13 eller 200.

• edited November -1

Einherje skreiv:

Synes tegneren kan bruke så mange han har bruk for. Om det er 3, 10, 13 eller 200.

Ja, i noen Donald Pocket-historier er B-gjengen en verdensomspennende organisasjon med avdelinger her og der, hvor Skrue enn ferdes på jakt etter mer penger.

• edited November -1

MicMac McDuck skreiv:

Mener å huske fra notatene til DR i Lo$ står det han først brukte 13stk, men når han så gjennom barks-historier, fant han ut at det var kun 10 som ble brukt på det meste. Men jeg vil si at offisielt er det 3stk.(Rett meg hvis noe av det jeg har skrevet er feil.

Barks brukte vanligvis 7 B-banditter i samme rute, derfor er det det antallet Don Rosa har lagt seg på som absolutt maks.

• edited November -1

Merlock skreiv:

B-gjengen er da hunder....

Vel, slik er det med gamle oversetjingar. Kva slags dyr ein beagle boy eigentleg er var kanskje ikkje ålmenn kunnskap tidleg på 1950-talet. Og ... Når Carl Barks teikna hundar av typen B-gjengen, såg dei ikkje akkurat ut som hundar.

Trivia: I ein del D- eller kanskje det er H-historier på 1990-talet (og det kan godt hende at det har forekome tidlegare òg) _var_ B-gjengen faktisk bjørnar. Dei var teikna som bjørnar (på same måte som dei er teikna som hundar i dei fleste historiene). Med "teikna som bjørnar" meinar eg at dei hadde utståande "bjørneøyre" i staden for hengjande "hundeøyre". Som eit resultat av dette kunne ein lese i "Visste du at..."-spalter at B-gjengen nokre gongar var hundar og nokre gongar var bjørnar.

Gander:

Det var vel Knall-gutta som var den første norske oversettelsen ved nærmere ettertanke!

Bekreftes.

fiskebolla:

Er det noen som vet hva B'en i B-gjengen? Det eneste fornuftige jeg kommer på er bjørn og banditt.

Den mest geniale tolkninga av dette som eg nokon gong har sett, finner vi i den norske oversetjinga av Skrues liv del 2 av Don Rosa. Der er det Skrue som gir dei namnet "B-gjengen" fordi dei er gjengen til Kaptein B (på same måte som dei i originalutgåva blir "Beagle Boys" fordi det er gutane til Blackheart Beagle). Altså må B-en stå for det same som B-en i Kaptein B står for. Og tidlegare i same historie får vi sjå eit skilt utanfor døra til Kaptein B, der det kjem fram at det fulle "namnet" hans (eg seier namn i hermeteikn fordi det openbart er eit pseudonym) er Kaptein Blodtørstig.

Så skal vi like denne oversetjinga, vil det seie at B-gjengen heitar B-gjengen, som står for "Blodtørstig-gjengen" fordi dei blei stifta av Kaptein Blodtørstig. Og det namnet likar eg. :-)

Det finst historier der B-gjengen har hundrevis av medlemer. Carl Barks har framstilt dei som eit stort firma (The Beagle Boys Inc.), og eg meinar at han har sagt i eit intervju at dei er eit verdsomspennande selskap (eg har lest dette i Anders Giæver, "Jakten på Onkel Walt", men eg kan hugse ordleggjinga feil), men Barks sjølv har om eg ikkje tar heilt feil aldri vist meir enn tretten B-gjengmedlemer samtidig.

Don Rosa har altså fordi han føler at det blir feil å overgå Barks gitt B-gjengen åtte medlemer - sju om ein ikkje reknar med Bestefar. Det ekstremt gøyale med dette er at tala 1, 6 og 7 kan arrangerast på seks ulike måtar. Desse sju B-gjengarane er difor 176-167, 176-176, 176-671, 176-761, 176-617, 176-716 og ... eit medlem som vi _aldri_ får sjå nummeret på. :-) Genialt, og heilt typisk Don Rosa.

Men i historier som _ikkje_ er skrive av Don Rosa er altså B-gjengen ein ganske diger organisasjon, til tross for at vi vanlegvis ser berre tre av dei.

• edited November -1

Olaf SolstrAnd skreiv:

Men i historier som _ikkje_ er skrive av Don Rosa er altså B-gjengen ein ganske diger organisasjon, til tross for at vi vanlegvis ser berre tre av dei.

Hvordan kommer du frem til det? Når vi kun ser tre af medlemmerne og slet ikke hører om andre medlemmer i en historie, kan det vel både betyde, at der er flere hundrede, alt der er præcis syv, at der kun er de tre eller noget helt fjerde. Når jeg læser de typiske Egmont-historier med tre banditter har jeg altid set de tre som B-gjeng*en* på præcis samme måde, som Donald har tre nevøer -- nemlig præcis de tre, vi ser i historien.

• edited November -1

pryds skreiv:

Hvordan kommer du frem til det?

Eg gjer strengt talt ikkje det. Eg formulerte meg litt feil her. Eg er av same oppfatning som deg - når eg ser historier med tre B-gjengmedlemer, tenkjar eg på dei som heile B-gjengen.

Det eg prøvde å seie, var at dette spørsmålet jo var om kor mange medlemer B-gjengen eigentleg har. Og ingen, eventuelt svært få, av desse tre-medlems-gjeng-historiene, har klare formuleringar om at dette er heile B-gjengen. Nokre av dei (til dømes ei Transgaard/Nunez-historie eg ikkje hugsar tittelen eller nummeret på) viser til og med svære bilete av at B-gjengmedlemer frå heile landet er samla. Og i dei små historiene hender det at antalet varierer, og at B-gjengen nokre gonger har tre medlemer, nokre gonger har fire ...

Poenget mitt var: Carl Barks fremstiller B-gjengen som ein stor organisasjon med ganske mange medlemer. Andre forfattarar viser normalt tre-fire medlemer, _men_ det skjer svært sjeldan at andre forfattarar "fastslår" at B-gjengen har eit anna maksimumsantal. Unntaket er Don Rosa, som har vist at hans B-gjeng er ein fetterflokk på sju pluss ein bestefar.

• edited November -1

Merlock skreiv:

fiskebolla skreiv:

B-en står faktisk for "Blå."

Javel, men hvorfor det?

• edited November -1

Reknar med at Merlock her sikter til at B-gjengen ein gong heitter "Blågutta", og at dette seinare blei forandra til B-gjengen? Isåfall kan eg vere einig i at det høyrast naturleg ut at denne B-en står for "blå".

Men eg foretrekker "blodtørstig"-versjonen. :-)

• edited November -1

Hva om man kombinerte både Blå og Blodtørstig? Da blir det noe sånt som "Tørst på blått blod-gutta".
    Tenker mest på historien "Kong Skrue av Skruerike", selv om de ikke vil ha blodet til Skrue, men pengene hans (såklart).

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?