Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

De komplette årgangene

edited September 2004 in Donaldisme

Noen synspunkt på hvor lenge Egmont skal fortsette denne utgivelsen. 1958 årgangen er nå komplett og jeg mener at de burde stoppet der. Av rent egoistiske grunner fordi jeg har resten oppover fra før og jeg kan jo ikke avslutte å samle på en serie jeg har startet på :)

Burde Egmont også tatt med Store Show utgivelsene, noen synspunkter på det. Jeg mener de burde vært med for å kompletere disneyutgivelsene det året.

Noen som vet konkret når serien stopper ?? Med 20000 abonnementer så er vel fristelsen stor fra forlaget å bare pøse på med nye årganger.

«1

Comments

• edited November -1

Synes egentlig de burde fortsette jeg.

• edited November -1

Håper de fullfører 50-tallet, iallefall. På 60-tallet begynner vel kvaliteten sakte å dale?
    Jeg har forsåvidt alle originalene, så det er for-ordene som gir meg merverdi. Og så er bøkene veldig hendig når en leser for ungene .. i motsetning til originalene!

• edited November -1

Morgrothiel skreiv:

Synes egentlig de burde fortsette jeg.

Jeg synes også at de før fortsette både med 1960-tallet og 1970-tallet. Ikke minst for at flere enn MikroMidas skal kunne få kompletert sin samling.

Jeg er forøvrig uenig med dem som påstår at kvaliteten dalte på 1960-tallet. Det er da ingen tvil om at det ble utgitt langt flere lange Murry-klassikere på 1960-tallet enn på 1950-tallet. Også mange store Barks-klassikere, med legendariske "Eggemysteriet" (FC 223) som den ypperste ble utgitt på 1960-tallet.

• edited November -1

Jeg synes også at de før fortsette både med 1960-tallet og 1970-tallet.

...og det ville resultere i ca. 150 nye bøker i denne serien à kr. 279.
    Tror jeg må på IKEA og kjøpe ny bokhylle!

• edited November -1

Drikaton skreiv:

Helt OT, ikke kjøp hyller der de tåler ingen vek:)

• edited November -1

Drikaton skreiv:

Uff... Dette blir det mye penger av..

• edited November -1

For en gangs skyld blir en bokserie fra Egmont lengre enn planlagt. Jeg håper de fortsetter på ubestemt tid. Selv mangler jeg ennå "utallige" blader, må opp til 1974 for å finne noenlunde komplette årganger for min del. Og de gamle bladene koster en formue, det vet jo alle. Det er tross alt billigere på denne måten. Syns de burde prøve å ta med alle utgivelsene. Det er ikke så mye ekstra. Men en ting har jeg lurt på: Hva gjør de med utbrettsidene som kom på 60-tallet (hvis de kommer så langt?)

• edited November -1

Er bladene fra 60erne, 70erne egentlig ikke nemme nok at få fat i? Og det er da billigere at få originalerne end disse bøger, ihvertfald fra 1965 og frem.

• edited November -1

Vel, det begynner å bli vanskelig å oppdrive blader fra 60-tallet i noenlunde pen kvalitet. Og de er nå ganske dyre da. Et pent blad fra midt på 60-tallet kan godt koste 60-70 kroner. Og med sju blader i hver bok må prisen på originalbladene være under 40 kroner for at dette skal lønne seg.

• edited November -1

Fergus skreiv:

Drikaton skreiv:

Uff... Dette blir det mye penger av..

41850 for å være nøyaktig

• edited November -1

41850 for å være nøyaktig

Men så kan du også regne med at prisene kommer til å stige ytterligere noen kroner i løpet av noen år ;)

For fem år siden kostet Donald-bladet 19,-...

• SvKSvK
    edited November -1

Wilfu skreiv:

{{ Men så kan du også regne med at prisene kommer til å stige ytterligere noen kroner i løpet av noen år ;)

Joda, men husk at fremtidige penger er mindre verdt enn penger i dag. Så en eventuell prisstigning i fremtiden vil sannsynligvis ikke gjøre annet enn å reflektere de 41850 kronene i dag.

• edited November -1

Wilfu skreiv:

Men så kan du også regne med at prisene kommer til å stige ytterligere noen kroner i løpet av noen år ;)

Var det ikke slik at vi som har abonement på serien skulle få alle utgivelsene for samme pris inkludert frakt så lenge serien gikk ?? Mener å huske at jeg bestandig har betalt kroner 279,- for hver bok eller tar jeg feil ?

• edited November -1

Lars Martin skrev:

Vel, det begynner å bli vanskelig å oppdrive blader fra 60-tallet i noenlunde pen kvalitet. Og de er nå ganske dyre da. Et pent blad fra midt på 60-tallet kan godt koste 60-70 kroner. Og med sju blader i hver bok må prisen på originalbladene være under 40 kroner for at dette skal lønne seg.

Jeg ved ihvertfald at de i Danmark kan fås lige fra 25,- til 60-70,-, og kan da huske at jeg for en tid siden købte et AA blad fra 1960 til 40,- og det var da ihvertfald i en Fine- Very Fine stand.
    Så måske de er nemmere at få i Danmark.

• edited November -1

serien fortsetter vel så lenge egmont tjener penger på den; og det er jo forhåpentligvis en god stund til. bare hyggelig hvis den fortsetter ut 70-tallet; selv donaldblader fra den tiden kan være noe dyre i pen kvalitet. (en annen ting er selve stresset med å få tak i alle numrene - men noen vil vel kalle det for en del av moroa..)
    når det gjelder de resterende disney-utgivelsene, så men er jeg i puristisk ånd at egmont (i en perfekt verden) burde utgitt en egen, separat show-samling; og likedan med WD's serier/WD presenterer, WD's månedshefte, og donald duck spesial.. skjønt; etterspørselen etter f. eks. DD spesial er vel gjerne ikke stor nok - de få i norge som ønsker alt av DD spesial kan vel vanligvis oppdrive det for en billig penge på nærmeste bruktsjappe!
    en annen utgivelse som kunne vært fin, var en samling av samtlige av disney's serieversjoner av tegnefilmer (som alle har blitt reprintet 100 ganger) - bambi, tornerose, snehvit, sverdet i stenen, etc. ikke at desse nødvendigvis er så gode at det gjør noe.. men det ville i allefall blitt en fin bokserie :)

• SvKSvK
    edited November -1

MikroMidas skreiv:

Mener å huske at jeg bestandig har betalt kroner 279,- for hver bok eller tar jeg feil ?

Neida. Jeg har i hvert fall betalt den prisen der helt fra starten av.

• edited November -1

hvor mange bøker er kommet ut til nå?

• SvKSvK
    edited November -1

Fergus skreiv:

hvor mange bøker er kommet ut til nå?

Siste bok som kom var 1958-årgangen del 5, som var bok nr.28 i rekken.
    Nå er det vel ingen som vet hvor lenge serien skal pågå, men det blir nå i hvert fall 5 bøker til, siden neste bok er 1959-årgangen del 1, og de helt sikkert kommer ikke kommer til å slutte å utgi bøker midt i en årgang.

• edited November -1

Er man sleip, så melder man seg ut og kjøper bøkene brukt. Hvis det er så at det er 20 000 abonnenter, så er det vel alltids en som vil selge bøkene sine...

• edited November -1

SvK skreiv:

Nå er det vel ingen som vet hvor lenge serien skal pågå, men det blir nå i hvert fall 5 bøker til, siden neste bok er 1959-årgangen del 1, og de helt sikkert kommer ikke kommer til å slutte å utgi bøker midt i en årgang.

Da blir det 7/8 bøker til. 1959 er første årgangen med blad hver uke det vil si 52 utgivelser, mens 58 årgangen var på 35 utgivelser. 8 bøker for å dekke inn 1959 årgangen er ikke så usannsynlig. Tar to år med det utgivelsestempoet de har nå. Tror nok dette kan bli siste årgangen.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?