Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Beatriz Bolster, et glemt geni?

I nr. 17/2021, nettopp mottatt i posten, er "Hagekonkurransen" med, en tidligere upublisert historie tegnet av Beatriz Bolster. Hun har vel vært nevnt for lenge siden her på forumet, men jeg må si jeg er så begeistret for tegningene hennes at det er rart hun ikke er mer kjent. Jeg oppdaget henne rent tilfeldig for et par år siden (hun tegnet før skaperne av historiene ble nevnt), og jeg har flere ganger forvekslet henne med Branca, og det sier jo ikke så rent lite. Hun har hatt en del historier også i Mikke Mus-bladet, totalt er tallet rundt 100, så det er ikke all verden, men jeg synes hun holder svært høy kvalitet og har en herlig stil. For meg er hun trygt inne på topp 10 over favoritt-tegnere. Jeg vet ikke hvilket forhold dere har til henne, men nr. 17 ble i alle fall et av årets høydepunkt for min del.

Comments

• Helt enig. Både Beatriz Bolster, Daniel Branca og Wanda Gattino har en tegnestil som kan minne om hverandre, og alle de tre argentinerne tegner/tegnet svært bra. Gattino er jo heldigvis fortsatt aktiv og leverer jevnlig historier til Egmont. Det er forresten interessant at Egmont har hatt såpass mange tidligere upubliserte historier liggende i arkivet sitt. Det siste året har vi jo fått en rekke historier fra 70- og 80-tallet som aldri har sett dagens lys før.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?