Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Oscar-nominerte Donald Duck filmer

Good Scouts (1938)
Truant Officer Donald (1941)
Der Fuehrer's Face (1943) - vant Oscar for beste "animated short".
Donald's Crime (1945)
Chip an' Dale (1947)
Tea for Two Hundred (1948)
Toy Tinkers (1949)
Rugged Bear (1953)
No Hunting (1955)

På "Good Scouts" var Carl Barks "story director" og tegnet mange av "storyboard"-ene til filmen.
Carl Barks tegnet også mange av "storyboard"-ene til "Truant Officer Donald". Jack King hadde regien på begge disse to filmene.
Mens Al Taliaferro laget en del avisstriper i 1938 inspirert av den førstnevnte filmen ("Good Scouts"), laget Carl Barks på sin side noen år senere en 10-siders historie til (serieheftet) "Walt Disney's Comics and Stories" nr. 100, januar 1949, som var inspirert av "Truant Officer Donald". Forsiden til nr. 104, mai 1949, tegnet av Carl Barks, var også inspirert av denne filmen.

Comments

• Spennende. Takk for infoen.
  • Interessant liste, men en tanke slår meg, ville der fuerhers face fått Oscar hvis det ikke var det politisk korrekte innholdet ?
    Personlig anser jeg de to tidligere filmene som bedre.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?