Starter en egen tråd siden ""Uncle Scrooge" fra IDW" ikke høres dekkende nok ut. Men uansett...
sjekk dette! IDWs plan for 2015 er ute, og inkluderer som ventet relanseringer av ikke bare Uncle Scrooge, men også Wat Disney's Comics & Stories, Donald Duck og Mickey Mouse! Alle disse er planlagt som månedsblader, og i tillegg vil det komme regelmessige tradepaperback-samlinger av dem. Her er kalenderoversikten (som jeg fant via
DCF, der det allerede diskuteres hyppig på engelsk):

Hvis innholdet i bladene også er bra, vil jeg si at det bare er å glede seg. :D
Comments
"Vel, legg meg på bordet og kall meg Donald Duk!" -Donald
"Epic" som i "heroic; majestic; impressively great"
Midthun har skrevet noen bra historier, men få som passer inn i et amerikansk blad. Han er ikke helt på nivå med de andre skaperne som blir nevnt heller.
"Vel, legg meg på bordet og kall meg Donald Duk!" -Donald
(EDIT: Men eg har deaktivert WYSIWYG-pluginen no, og resultatet av det er at skrivefeltet er tilgjengeleg på brett igjen.)
PI = "please inquire" (tror jeg), men det betyr at det ikke er noen cover-pris og prisen kan variere fra forhandler til forhandler.
I tillegg har info om den første TPB'en som samler de første utgavene av Uncle Scrooge dukket opp på Amazon
Uncle Scrooge #1 - I TL 559-C
Uncle Scrooge #2 - H 97246
Uncle Scrooge #3 - I TL 299-A
Donald Duck #1 - I TL 132-AP (del 1)
Donald Duck #2 - I TL 132-AP (del 2)
Mickey Mouse #1 - I TL 2507-1
Altså mest italienske historier. Kun en av de (H 97246) er ikke gitt ut på norsk.