Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Donald-NM 2014

135678

Comments

• Da var jeg klatret opp til 10. plass :) 
  • edited December 2014
    Fikk ikke med meg sammenhengen med Ørnulf Ørn og en fastbundet Petter Smart da jeg leste de to historiene tidligere i år. Og tenkte heller ikke over det da jeg leste "Det magiske øyet" senere. Så her oppdaget jeg nye ting :)

Ellers står det "Vi slår mynt og krone. Blir det krone, rygger jeg. Mynt rygger De!" i DD&Co 12/1993 og MM 1/2004. Er "bakker" fra en tidligere utgave eller CBSV? Det høres litt mer gammeldags ut.

• Det står bakker i komplett-årgangsboken, så det har nok blitt modernisert i de senere utgivelsene.
  • Det står bakker i 1954 og i "Beste historier"-utgaven fra 1980. I 1972 var det imidlertid "rygger" det gikk i. Vi synes "bakker" er det morsomste alternativet, og det virket ikke som om dette ordet bød på problemer for noen!
  • Fin kombinasjon av lette og vanskelige spørsmål. Ser også ut til at arrangørene har lagt vekt på å lage spørsmål som man ikke kan finne svar på bare ved å søke i INDUCKS. Dette blir spennende.
  • Dagens runde er rettet. Fortsatt Frank Aa alene på topp.
  • Snart kommer konkurransens første topoengsspørsmål!
  • Runde 4 er rettet.  Ingen endringer på de øverste fire plassene, men Mikkel Hagen har nå femteplassen alene.
  • edited December 2014
    Gårsdagens runde retta, og vi er imponerte over deltakarane. Frank Aa ser ut til å rykke litt frå, samtidig som Mikkel Hagen klatrar til delt fjerdeplass. Skulle nokon føle seg snytt for poeng er det berre å seie frå.
  • Nå er runde 6 rettet. Avstanden mellom Frank Aa og whitesand er blitt bare ett poeng, og Mikkel Hagen har klatret til tredjeplass med ett poeng mindre enn whitesand.
  • Aiai.. "Melodi Grand Prix" og "Mikke Mus og... hei sann" fikk meg til å tenke på Erik Solbakken, og denne nyheten jeg leste en gang. Syntes det hørtes ut som en presantasjon av han, og det var alt jeg tenkte på mens jeg prøvde å lete etter historia :)

I HOF og DRSV står det forresten "Fjernsynsserier! Grammofon og stereo! Jeg kommer om et par kortsluttninger!" istedet for "Melodi Grand Prix! Hi-fi stereo! Jeg er hos dere om et par lynnedslag!".

• Saumfarte masse Langbein og Mikke-historier, naturlig nok uten hell, før den riktige falt på plass. :)
  • Skulle likt å hatt samlingen tilgjengelig for saumfaring, men siden dette ikke er mulig får jeg si meg fornøyd med min plassering.
  • Dag 7 er rettet! Topp 3 er uforandret, men ingenting er avgjort ennå … Så heng med videre!
  • Da er runde 8 retta. Skrik ut du føler deg snytt for poeng denne gangen også. 

1.-3. plass er uendra, mens Kim klatrer til 4. plass.

Lykke til videre og god advent alle sammen :)

• Huff, gikk glipp av to poeng nå. Fant til slutt tranehistorien med Storeulv etter tre kvarter med leting, og klokka på datamaskinen viste da 20.59. Skrev inn det forteste jeg klarte og trykket send, men da var det blitt for sent. Kan vel egentlig takke meg selv for ikke å ha svart før i aller siste liten. Var en dag jeg glemte å svare også (sendte inn bare ett svar på formiddagen og tenkte å ta resten på kvelden, men glemte det).

Men gøy uansett :)
  •  Dette gav meg en anledning til å lese historien om "Dyrehagen som forsvant" igjen :)
  • Hittil har de spørsmålene jeg ikke har klart å svare på vist seg å være helt utenfor rekkevidde når fasiten kom.
    I dagens runde ser jeg at jeg var like ved to av spørsmålene uten å finne svaret.
    Jeg husket at jeg nylig hadde sett sangteksten et sted, men ikke hvor. Jeg bladde også gjennom "i det gamle California" uten å finne det, så endte opp med et tvilsomt svar utifra det jeg husket.

Jeg søkte også opp historier med ulvene på inducks og fant den ene historien som hadde trane i beskrivelsen, men tenkte at det ikke kunne være den siden jeg trodde historien handlet om skyggebilder og ikke noen julemiddag.
  • Yay! Første gong me ikkje fall nedover på lista etter retting! Små sigrar!
  • Uff, er ikke så glad i disse sitat spørsmålene, vanskelig og huske/finne svaret :P 
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?