Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Skrue McDucks liv og levnet

edited September 2012 in Donaldisme

Hei jeg er interessert i å kjøpe denne serien om det er noen som har den.

Kan betale opptil 300,- med frakt :)

Send svar her eller mail til alanfigenschou@hotmail.com

«13

Comments

• edited November -1

Hei. Andeby Online har egen annonseavdeling for denslags: Bruktbørsen.

• edited November -1

Alan86 skreiv:

Hei jeg er interessert i å kjøpe denne serien om det er noen som har den.
    Kan betale opptil 300,- med frakt :)

Til denne prisen får du nok ikke annet enn DD&Co utgaven (1992-1994) eller den utgaven som ble utgitt som sommerlesning i DD&Co 28-30 i fjor. Hof-utgaven (HOF Don Rosa bok 4 + Don Rosa bok 5) anslår jeg til totalt 700,-. Første bok-utgaven fra 1997 anslår jeg til ca. 1000,-.

Skrues Liv finnes i følgende utgaver på norsk:

1. utgave i DD&Co (1992-1994)
    Del 1 og 2
    Del 3
    Del 4
    Del 5
    Del 6
    Del 7
    Del 8, episode 1
    Del 8, episode 2
    Del 8, episode 3
    Del 9
    Del 10
    Del 11, episode 1
    Del 11, episode 2
    Del 11, episode 3
    Del 12 (16 sider)

2. utgave - Bok (1997)
    Skrue McDucks liv og levnet (1997)

3. utgave - Hall of Fame (2007)
    Hall of Fame - DR bok 4 (episode 1-7)
    Hall of Fame - DR bok 4 (episode 8-12)

4. utgave - Sommerlesning i DD&Co (2011)
    Bilag til DD&Co (episode 1-4)
    Bilag til DD&Co (episode 5-8)
    Bilag til DD&Co (episode 9-12)

5. utgave - Don Rosa Samlede verk (2012)
    Boks I, bind 3 + Boks II, bind 4-5.
    Ikke indeksert i INDUCKS.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Hof-utgaven (HOF Don Rosa bok 4 + Don Rosa bok 5) anslår jeg til totalt 700,-. Første bok-utgaven fra 1997 anslår jeg til ca. 1000,-.

Da DRSV kom så falt prisen på HOF betraktelig. Du får ikke solgt noen Don Rosa HOF-bok til kr 350 pr stk nå. Du kan kjøpe alle HOF Don Rosa til kr 100 - 120 pr stk på Finn.no.
    De har ligget der ofte etter at DRSV ble annonsert.

Har nok en mistanke om at de som har bestilt seg DRSV ikke har behov for begge deler (og dermed dumper bøkene og prisene på det åpne markedet). ;)
    Det er svært få som trenger historiene dobbelt, trippelt, "kvadruppelt" ...osv.

• edited November -1

Glomgold skreiv:

Da DRSV kom så falt prisen på HOF betraktelig. Du får ikke solgt noen Don Rosa HOF-bok til kr 350 pr stk nå. Du kan kjøpe alle HOF Don Rosa til kr 100 - 120 pr stk på Finn.no.

Det er forståelig at prisene på HOF-bøkene blir påvirket av DRSV. Clik var det også til en viss grad med med CBL da CBSV kom. De prisene du nevner er imidlertid uheldig prisdumping. Såpass flotte bøker bør ikke gå for under 200,.

I Danmark som ikke har fått DRSV og der man heller ikke gjenopptrykker HOF-bøkene er forøvrig pris-utviklingen en helt annen. Jeg får trøste meg med at verdistigningen på mine danske Don Rosa HOF-bøker utligner verdifallet på mine norske ditto. Verdiutviklingen på mine svenske Don Rosa HOF-bøker kjenner jeg ikke til.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Jeg får trøste meg med at verdistigningen på mine danske Don Rosa HOF-bøker utligner verdifallet på mine norske ditto. Verdiutviklingen på mine svenske Don Rosa HOF-bøker kjenner jeg ikke til.

Hvorfor har du dem egentlig både på norsk, dansk og svensk?

• edited November -1

Mesterius skreiv:

Hvorfor har du dem egentlig både på norsk, dansk og svensk?

Det bare ble slik. AC ville at jeg skulle skaffe ham bøkene på norsk og vi endte med en utvekslingsordning. Med bøkene på både norsk og dansk ble veien kort til også å skaffe dem på svensk. Bl.a. fordi sistnevnte er oversatt av den anerkjente oversetteren Stefan Diös. De svenske HOF-bøkene har også smussbind som mangler både i Norge og Danmark. DRSV har jeg kun på norsk.

• edited November -1

Hadde jeg visst dette, Sigvald, så skulle jeg kjøpt den polske utgaven av Don Rosas Sknerusa McKwacza Kaczogród med til deg da jeg var i Polen nå ;)

• edited November -1

Glomgold skreiv:

Hadde jeg visst dette, Sigvald, så skulle jeg kjøpt den polske utgaven av Don Rosas Sknerusa McKwacza Kaczogród med til deg da jeg var i Polen nå ;)

Tusen takk for omtanken, men jeg har alt begge de polske bindene om Skrues Liv (Ikke det samme som Kaczogród). AC har skaffet dem til meg ;-)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Glomgold skreiv:

Tusen takk for omtanken, men jeg har alt begge de polske bindene om Skrues Liv (Ikke det samme som Kaczogród). AC har skaffet dem til meg ;-)

Denne kommentaren må jeg bare ta og like. Olaf, når får vi egentlig en "liker"-knapp her på forumet?

• Hei. har denne Skure McFucks Liv og Levenet(1997). i bra stand. eneste negative med den er at midt på boken, til venstre så er boken litt oppskrapet. ca en liten cm. hvilken verdi har denne boken nå? og er dette noe som bil øke mye i verdi?
  • edited September 2013
    McFuck ;) Hva skjer i denne boka?

Skrue McDucks Liv og Levnet derimot er det ikke så enkelt å si noe om prisen på.
    Før det var mulig å få tak i disse historiene i Hall of Fame og Don Rosa Samlede Verk så var den mer verdt.
    Jeg betalte kr 500,- for min signerte utgave i 2007/2008. Tror ikke den er verdt det nå.
    Riktignok så jeg et eksemplar gå for kr 1000,- på en auksjon i sommer, men den var fortsatt i plast.

Du må ikke regne med at den stiger noe i verdi.
  • edited September 2013

Glomgold, jeg går ut fra at de forumansvarlige på saklig grunnlag vil måtte vurdere sleva90s ordbruk. Jeg velger å tro at det her er tale om en hendig tastefeil idet F-tasten er nabotasten til D-tasten. Men vedkommende skriver også Skure i stedet for Skrue og inkluderer i tillegg også en ekstra e i ordet levnet og skriver bil i stedet for vil i siste linje. Så andre problemer enn en ren tastefeil, eller bevisst ordmanipulering for å oppnå oppmerksomhet kan heller ikke helt utelukkes. Med utgangspunkt i reglene mot obskønitet bør nok moderatorene uansett skifte F'en ut med en D og da kan de like gjerne også rette de andre feilene. Verre enn dette trenger ikke denne saken å være.

• Aiaiai, beklager den. var en skrivefeil.. takker for hjelpen:)
  • edited September 2013
    Ikke noe å bry seg seg. Bare Sigvald som gidder å henge seg opp i slike detaljer...
  • edited September 2013
    Vel, det kunne jo vært en bevist provokasjon fra Gammeldonaldister /Barks-purister /Rosa-hatere.  Det er nok derfor Sigvald reagerer. (Selv vet jeg ikke hvem disse Rosa-haterne er, men iflg. utallige innlegg her fra Sigvald, så eksisterer de).
  • edited September 2013
    Det var en litt artig skrivefeil.
    Ingenting å beklage :)

Velkommen til forumet. Ikke la deg skremme :)
  • takker:)
    tror jeg muligens beholder den da isteden for å selge. er en flott bok.
  • "Skure McFucks Liv og Levenet" er som de fleste vet voksenversjonen av "Skrues Liv", dog ble den ikke like godt tatt imot som originalen, men i visse lugubre miljøer er den for en virkelig klassiker å beregne.
  • I betraktning av at D og F er naboer på tastaturet, bør vi vel være glade for at den fatale feilstavingen av "duck" aldri har dukket opp i selve bladet. (Så vidt jeg vet!)
  • Skure McFuck opptrer jo i "The Prisoner of White Agony Creek". Berre spør Roy Bean!
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?