Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Ekstremt rar og tildels donaldistisk YouTube-video

edited September 2012 in Donaldisme

Vet ikke helt hva jeg skal kalle det, men dette er noe av det morsomste jeg har sett. Etter hvert stiger det fram en intelligent skaperkraft bak dette tilsynelatende kaoset.

Comments

• edited November -1

Vel, en interesant historie om hvorfor Jubalon ble tykk :-P

• edited November -1

Et av mine aller første innlegg her på AO dreide seg om dette noget spesielle spillet. Som FLCL sier trer et forbausende kvalitetsarbeid etter hvert frem fra kaoset. Begge episodene kan lastes ned og spilles fra http://www.bjornarb.com/.

• edited November -1

Fulla Cola skreiv:

Vet ikke helt hva jeg skal kalle det, men dette er noe av det morsomste jeg har sett. Etter hvert stiger det fram en intelligent skaperkraft bak dette tilsynelatende kaoset.

Det er kanskje morsomt, men ikke særlig gjennomført. Språket er engelsk, men ofte brukes norske karakter-navn. Jubalons amerikanske navn er Rumpus og Antons amerikanske navn er Gladstone. Dessuten skal det være Daisy ikke Dassy.

• edited November -1

Nå har jeg også begynt på spillet, og jeg er enig i din vurdering. Én av styrkene i spillet er at både tegningene og engelsken er akkurat passelig "dårlig" til at det setter stemningen, og ikke så dårlig at det blir irriterende. Å imitere dysleksi og barnetegninger krever stram balansegang, og det har de fått til!

I tillegg er spillet sært spillbart, og kjærkomment for alle som dessverre begynner å kunne Monkey Island og Sam & Max utenat.

• edited November -1

Balansegangen i den dårlige engelsken er ganske genial. "Stucked by bees" får meg fremdeles til å le flere år senere. Hvordan det oppfattes av folk som ikke kan norsk eller ikke kjenner de norske navnene på figurer som "cousin Anton" er en annen sak.

Jeg skulle gjerne sett flere adventure-spill med figurene fra "Andecity"!

Egentlig er Andeby en fin setting for Monkey Island-type spill, og det hadde vært flott om Disney laget noen ordentlige Donald-spill i stil med Life of D. Duck (samme stil spillmessig, ikke tegnemessig).

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?