Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

"Obskure" lisensproduksjoner

edited July 2012 in Donaldisme

Disney-historier produseres som kjent i mange land. I DD&Co er vel de fleste nye historiene produsert av Egmont, med en og annen nederlandsk slenger. De italienske historiene er vel nå stort sett henvist til pocketutgivelsene. Men i tillegg blir/ble jo Disney-historier også produsert i bl.a. Frankrike og Brasil (muligens også flere steder?). Jeg kan aldri huske å ha lest noen av disse historiene i norske utgivelser. Vet noen om dette likevel har forekommet?

Comments

• edited November -1

Brasilianske historier utgitt i Norge (45 stk) finner du på:
    her

Franske historier utgitt i Norge (359 stk så vidt jeg kan se) finner du på:
    her

• edited November -1

Hvis du har lyst å søke i inducks selv, så finnes en oversikt over type koder her.

Det ser ut som produksjon av brasilianske historier stoppet opp for ca. 10 år siden, mens det for tiden kun lages ensidere i Frankrike.

Ellers når det gjelder "obskure" historier fra de siste årene, så troner historien basert på spillet Epic Mickey øverst på listen over ting jeg har lyst å se på norsk (...eller engelsk).

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?