Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Kva for historie?

2»

Comments

• edited November -1

Tommy skreiv:

Glomgold skreiv:

Spørsmålstilleren fra i fjor stilte det samme spørsmålet i 2007 også.

Beskrivelsen der passer med beskrivelsen som er nevnt på Inducks av historien "Skatten som forsvant"/"Robinson-nevøene" fra Donald Ducks sommershow 1977, eller Donald Pocket 37. Kan det være den?

Jeg har sjekket og kan konstatere at denne historien ikke har noe med skallemålinger å gjøre. Men jeg er enig i at konseptet høres "italiensk" ut.

• edited November -1

Jeg tviler ikke på spørsmålsstillerens minne, men jeg begynner å helle kraftig mot at dette er en annen tegneserie enn Donald (og Disney).

• edited November -1

Looney Tunes da, kanskje.

Litt synd at Donald blir beskyldt for skallemålinger på NRK hvis man minnes feil ;)

Håper ikke Donald blir tatt med i dette foredraget før eventuelle kilder finnes.
    Og som 1800 skriver - Det er merkelig at ingen donaldister har klart å finne en slik historie ennå.

• edited November -1

Glomgold skreiv:

Jeg har det meste av dette tilbake fra tidlig 40-tall, men jeg kan ikke huske noe slikt der heller. For fullstendighetens skyld skal jeg sjekke det når jeg får god tid. Det er litt å bla gjennom...

• edited November -1

Glomgold skreiv:

Litt synd at Donald blir beskyldt for skallemålinger på NRK hvis man minnes feil

Han sier han leste historien da han var en 9-10 år gammel, og siden han er født i 1964, blir jo det omtrent 1973-1974. Om det hjelper. Nå kan det jo også være at bladet han leste i ikke var helt nytt, men ...

• edited November -1

1800 skreiv:

Glomgold skreiv:

Jeg har det meste av dette tilbake fra tidlig 40-tall, men jeg kan ikke huske noe slikt der heller. For fullstendighetens skyld skal jeg sjekke det når jeg får god tid. Det er litt å bla gjennom...

Du har det meste av Looney Tunes-blader helt fra tidlig 40-tall og frem til i dag?? Wow.

• edited November -1

Tommy skreiv:

Jeg har derimot et indre mentalt bilde av en lege (?) som måler Donalds hodeskalle.

Denne mener jeg å huske. Mener det dreide seg om en forsker som kan oppdage hva folk har anlegg til gjennom skallemålinger. Han prver dette på Donald, Donald skaffer seg jobb innen dette feltet han blir fortalt å ha anlegg for, og ting går selvfølgelig ikke helt bra.

Må være en historie fra DD&Co sent 90-tall/tidlig 2000-tall.

• edited November -1

Dette kan være Four Color 318 - "No Such Varmint" - hvor Donald blir testet for hva han egner seg best til via en hjelm som blir plassert på hodet hans.

• edited November -1

1800 skreiv:

Dette kan være Four Color 318 - "No Such Varmint" - hvor Donald blir testet for hva han egner seg best til via en hjelm som blir plassert på hodet hans.

Nei, den er av mye nyere dato, og ekstremt sannsynlig Egmont-produsert.

EDIT: Det var nok denne, ja.

• edited November -1

Fint at du fant ut av det. Ellers har jeg sjekket Warner-seriene, og det var det ikke noe som kunne minne om et slikt innhold.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?