Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Hjelp!

edited January 2011 in Donaldisme

Jeg jobber for tiden med en artikkel om Barks-historiene med mennesker som bifigurer (mellom 1947 og 1951), med ikke-donaldister som målgruppe. I den forbindelse trenger jeg Barks-intervjuet som ble foretatt av Michael Barrier den 30. mai 1971, hvor Barks snakker litt om nettopp dette. Intervjuet skal være gjengitt i Carl Barks & Co nummer 7 (1977). Dette bladet har jeg, men av en eller annen ureglementert årsak befinner det seg ikke der det skal. På sikt skal dette selvsagt rettes opp, men det er ikke godt å si hvor lang tid dét kommer til å ta.

Jeg lurer derfor på om noen har mulighet til å maile meg scans av dette intervjuet fra CB&Co #7, eventuelt vet om det noen gang har stått på trykk i Donaldisten eller NAFS(k)uriren? Da hadde jeg vært vedkommende evig takknemlig.

(Intervjuet er også gjengitt i Donald Aults Carl Barks Conversations, men ikke i sin helhet. Det er ikke denne versjonen jeg ser etter.)

Comments

• edited November -1

Jag kan nog plocka fram CB&C:o 7 om några dagar, så hör av dig om ingen annan kan scanna (med reservation för att jag hittar mitt exemplar).

• edited November -1

Er intervjuet gjengitt i Carl Barks' samlede verk?

• edited November -1

Ingen hastverk, og takk skal du ha!

Nei, såvidt jeg vet er det ikke det. Men det danner grunnlag for artikkelen Det menneskelige dilemma i bind åtte. Her er riktignok kun et par sitater fra intervjuet direkte gjengitt.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?