Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Arild Midthun på melkekartongene

2»

Comments

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Frank Aa skreiv:

Ny påskekrim med Ulf Ulvheim finnes på årets påske-melkekartonger. Også denne gangen av Gunnar Staalesen/Arild Midthun.

Jeg ser at den handler om Olaf den heldiges hjelm. Noen som vet om dette er en skjult referanse fra Arild til vår egen Olaf?

Svært usannsynleg når ein tar med i betraktninga at påskekrimmen er skrive av Gunnar Staalesen. Derimot glir tankane mine til ein annan Olaf som òg var mest kjent for hjelmen sin - Olav Blåøy.

• edited November -1

Det er nok ikke tilfeldig at Tine har byttet ut sin gamle påskedetektiv "Detektine", med denne Uf Ulvheim, etter at undertegnede avslørte henne som en tyv og en svindler for noen år siden. At en dreven serietegner som Midthun ble med på svindelen er likevel stygt. Les mer her: http://venstresida.net/?q=node/593

• edited November -1

Christer skreiv:

Årets juletegninger på melkekartongene ligner mistenkelig på Arild Midthun. Har ikke fått noen bekreftelse, men er rimelig sikker på at det er ham. Flotte tegninger som vanlig, men jeg savner snutene...

I år er det visst bare på fløtekartongene at det fortsatt er Midthun-illustrasjon. I hvert fall er det slik her i Stavanger. Hvordan er det i resten av landet?

• edited November -1

Glomgold skreiv:

Det blir ikke nisser på melkekartongene i år.

Men et vist donaldistisk snev er det vel allikevel over årets kartonger, da en av gårdene som presenteres i trøndelag er Løvøen gård i Åfjord, som jo er hjemmeplassen til en herverende donald-forfatter!
    Takk Tine, dere tenker nå på alt (vel, unntatt nok smør, da.)

• edited November -1

Liten julestemning på årets kartonger, savner nissene :'-(

Men sannsyneligvis er nissene tilbake igjen til neste år, føler på meg at ikke så mange var fornøyd med årets kartong design.

• Så er årets påskekrim på Tines melkekartonger her. Privatdetektiv Ulf Ulvheim, er tilbake. Denne gang skal han løse mysteriet «Et raut i natten». Krimen er skrevet av Gunnar Staalesen og tegnet at Arild Midthun.

• edited March 2013
    Fungerende link: http://www.tine.no/paskekrim
  • For tiden finner man en sort-hvit strektegning på melkekartongene:

image

Er det noen her som vet om den er tegnet av Arild Midthun? Han har jo ellers tegnet mye for Tine.

• Jeg vet ikke helt sikkert om det er Arild Midthun, men med mitt trente øye for å gjenkjenne tegnestiler er jeg 99% sikker på at det er Arild Midthun som har tegnet det. 
  • I så fall må den med i "Arild Midthuns Melkekartonger i Samling."
  • Også i år er det nisser på melkekartongene. Er det noen som vet om det er Arild Midthun som har tegnet disse?
  • Nei, det er de gamle nissene som var på melkekartongen på 90-tallet og fram til 2009 som er tilbake igjen. De er tegnet av Svein Samuelsen
  • OK, takk for avklaringen, Frank!
  • Ulvheim er tilbake i "Påskegullegget" på årets melkekartonger i påsketider. Som før, en tegneserie av Gunnar Staalesen og Arild Midthun.
    http://www.tine.no/paskekrim/
  • edited March 2016
  • NRK melder at det blir slutt på tegneseriene på melkekartongene i år. Likte disse godt, så det var en kjedelig nyhet, men Staalesen sier at det ikke er siste gang vi får se Ulf Ulvheim.

Det hadde vært morsomt om alle tidligere krimgåter pluss noe nytt hadde blitt gitt ut i bladform.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?