Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

NM i Donald 2010

1679111216

Comments

• edited November -1

Jeg vil ha statistikk over feilprosent og riktigprosent på hver deltager sett i forhold til hvor mange ord spørsmålet besto av, hvor mange ord spørsmålet ikke besto av, antall substantiv og verb i spørsmålet, antallet vokaler, antall komma, antall smilefjes, antall hviletegn og hvisketegn og selvsagt statistikk over skrivefeil i svarene, delt inn etter substantiv, verb, vokaler, komma, smilefjes, hviletegn og husketegn. Så kan alt summeres opp, plasseres inn i et komplisert skjema der en tar hensyn til huskeordet ROGGBIF, og så summerer alt opp og til slutt lar oss få vite hva som en favorittfargen vår!

• edited November -1

Lista er oppdatert, Kristin har førsteplassen alene, tett fulgt av gårsdagens førsteplassinnehavere, spennende!

Det er flere som har henvist til mislykkede skoleforsøk med henholdsvis Donald og Langbein som lærer. Er det noen som kan bekrefte dette med kilde?

• edited November -1

krice skreiv:

Lista er oppdatert, Kristin har førsteplassen alene, tett fulgt av gårsdagens førsteplassinnehavere, spennende!

Hihi :-) Det spørs hvor lenge det varer ...

Var det bare en håndfull personer som klarte den med "den onde nese", altså? Det er jo en klassiker.

• edited November -1

krice skreiv:

Det er flere som har henvist til mislykkede skoleforsøk med henholdsvis Donald og Langbein som lærer. Er det noen som kan bekrefte dette med kilde?

Jeg svarte at det var Langbein som lærervikar. Det var han i historien Lærervikaren, og så vidt jeg husker endte det med at skolen eksploderte etter at han skulle undervise for en kjemitime.

• edited November -1

Takk for kjelde, herleg historie!

Sjølv om Langbein vikarierte på «Andeby skole» (utan lærarskolen!), er vi ikkje så strenge at vi ikkje kan godta dette. Dei som har svart Langbein som kjemilærar har difor no fått poeng.

Det er òg som sagt ganske mange som har sagt at Donald var kjemilærar og hadde eit mislykka eksperiment. Er det nokon som har ei kjelde til ei historie der dette er tilfelle?

• edited November -1

Husker at det gikk fryktelig galt da ODD eksperimenterte med oledoledoffium i skolebygningen i Atommannen, men det er vel for mye å håpe på at skolen eksploderte i samme slengen? ;-)

• edited November -1

Fisken skreiv:

Husker at det gikk fryktelig galt da ODD eksperimenterte med oledoledoffium i skolebygningen i Atommannen, men det er vel for mye å håpe på at skolen eksploderte i samme slengen? ;-)

Det gikk eksplosivt for seg i Donalds hus, men skolen slapp unna større skrammer enn litt knust utstyr etter Atommannens herjinger. Gikk vel verre med Donald enn med skolen, vil jeg si. Men takk for tips om gjenlesning :)

• edited November -1

Fisken skreiv:

Det skjedde nok ikke. Men Donald ble en smule ... oppblåst på slutten ...

• edited November -1

Da er lista oppdatert ikveld også. Kristin og Øystein deler fortsatt førsteplassen. Dersom noen savner poeng (eller mot formodning vil stå fram og si at de har fått for mange), er det bare å si ifra.

Og for første gang er det et spørsmål som ingen klarte, det sitatet ble kanskje for internt (vi husker det nemlig veldig godt).

• edited November -1

Het historien virkelig "Flink bisk"!? At jeg ikke tenkte på å søke på det i COA... Arrrrrgh!

• edited November -1

Er det bare jeg som sliter med å forstå spm. 1 i dag?

• edited November -1

Bernie skreiv:

Det er kanskje litt vanskelig formulert, men jeg har ingen problemer med å forstå spørsmålet.

• edited November -1

Øystein Skartsæterhagen skreiv:

Bernie skreiv:

Det er kanskje litt vanskelig formulert, men jeg har ingen problemer med å forstå spørsmålet.

Der satt det :)

• edited November -1

Hehe, spørsmål 1 var genial :)

• edited November -1

Eg har eit klårt inntrykk av at spørsmåla ikkje er tilgjengelege fram til 21.00, men vert skifta ut litt tidlegare enn dette. Har brend meg på det to gonger. Er det klokka mi som går feil?

• edited November -1

Ifølge klokka.no går klokka på AOL et drøyt minutt for fort, så det er nok klokka di også.

• edited November -1

Og da var lista oppdatert. Sikkert en del som har spørsmål om rettinga til Nøler-oppgaven og blekksprut-oppgaven. Øystein alene på førsteplass.

• edited November -1

Tror jeg kan hele Mikke Mus og landet Mu på rams nå, så vi kan godt få noen spørsmål fra den historia senere :) Var helt sikker på at nølerlandsbyen måtte være nevnt der et sted.

• edited November -1

Jeg har ingen spørsmål. Jeg er rett og slett helt blank.

NM i donald handler nå i større og større grad om historier jeg aldri har lest og heller aldri har tenkt å lese. Spørsmålene sier meg ingenting. Dermed får jeg som fortjent og raser nedover på resultatlisten i vill fart. Herfra og ut måler jeg kun krefter med meg selv. Om jeg hadde deltatt i et skirenn med Petter Nordtug på startstreken så hadde jeg på samme måte som nå visst at jeg ikke ville hatt en sjanse i havet.

Enn så lenge kan jeg trøste meg med de enkleste Barks-spørsmålene, men det varer vel ikke lenge før de også er vekk.

Men det er moro å delta i en konkurranse med den absolutte eliten innen Donald-kunnskap her i landet. Jeg soler meg i glansen.

B)

• edited November -1

Frank Aa skreiv:

Tror jeg kan hele Mikke Mus og landet Mu på rams nå, så vi kan godt få noen spørsmål fra den historia senere :) Var helt sikker på at nølerlandsbyen måtte være nevnt der et sted.

Hiver meg på den, jeg. Var mye relativt ukjent for meg i forrige runde, nøler-historien tror jeg ikke jeg har lest en gang. Men jeg har ikke gitt meg enda, altså. Det hadde vært for teit.

Førstespørsmålet fra forrige runde var herlig! Jeg hadde nok passert konfirmasjonsalder og vel så det før jeg forstod at Singapore ikke skal uttales Singapor-e.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?