Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

NM i Donald 2010

145791016

Comments

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Øystein Skartsæterhagen har for augeblikket førsteplassen aleine.

Oi, og jeg som trodde jeg skulle falle ned fra førsteplassen siden jeg ikke fant havjordbærene. Men det var tydeligvis flere enn meg som syntes denne runden var vanskelig.

Det tok dessuten ganske lang tid før jeg husket hvor «enarmet banditt» og «hei sveis» var fra, og jeg så ingen kobling mellom Dumbo, Eggemysteriet og Knøttene før jeg fant noe om firkantede bobler i Dumbo på Wikipedia, så en stund trodde jeg at dette ville bli en virkelig rundus horibilis.

... det er òg ein del deltakarar som har svart at vi i alle desse historiene møter nokon med ein draum om å fly (Dumbo, «fuglemannen» i Eggemysteriet, Sniff). Vi er ikkje heilt sikre på om det svaret bør få poeng fordi vi ikkje er heilt sikre på om det er ei beskrivelse som passar så godt på Sniff. Kva synest folk i forumet?

Jeg synes det burde godkjennes, særlig med tanke på at Knøttene er utenfor pensum. Så lenge det man påstår om Dumbo og Eggemysteriet er korrekt synes jeg ikke det bør gjøre noe at det man sier om Knøttene bare er nokså riktig.

• edited November -1

Var det forresten meningen at det var to spørsmål om Eggemysteriet? De som ikke huska svaret på spørsmål en, fant det kanskje hvis de gjorde research for spørsmål fem?

(For en gangs skyld var det et sitat jeg huska med en gang ...)

• edited November -1

Einherje skreiv:

Så forskjellig vi ser på samme sak. For meg har aldri Sniff hatt en drøm å fly fordi han allerede flyr som jeg altid har oppfattet det i de 37 årene jeg har lest Knøttene.

Jeg har ikke lest Peanuts i 37 år (naturlig nok), men jeg har lest 31 årganger, og det er nok til å være helt enig med deg. Snoopy flyr, ikke bare som flyveress fra VK1, han har også satt sine poter på månen (for ikke å snakke om at han er kapabel til å fly for egen maskin, ved å bruke ørene som rotor). Og dersom slike svar godkjennes, kan man nesten finne på hva som helst. For eksempel: Alle viser dyr med unaturlige evner (hunder som skriver romaner, elefanter som flyr, høner som legger firkantede egg).

• edited November -1

...dessuten har ikke Dumbo en drøm om å kunne fly. Det oppdager han ved en tilfeldigjet. Timothy derimot tror han drømte at de fløy. Stor forskjell.

• edited November -1

Olaf, i faktaboksen "Tal fra årets NM" (eventuelt over resultatlista), kunne du slengt inn i rad om antall poeng det hadde vært mulig å oppnå så langt i konkurransen?

I frykt for nedsettende og sårende bemerkninger som sist jeg kom med et forslag: Bare et ønske assa. Du er verdens beste uansett om du ikke gjør det lissom. Glad i deg! Koz!

• edited November -1

Men tenk å prestere å lese gjennom hele Eggemysteriet-historien og ikke klare å finne sitatet da...Burde pisket meg selv med stokken til Skrue for den...

• edited November -1

Einherje skreiv:

...dessuten har ikke Dumbo en drøm om å kunne fly. Det oppdager han ved en tilfeldigjet.

Jeg husker ikke handlingen i Dumbo så godt, men hvis det faktisk ikke er noen i Dumbo som drømmer om å fly, må jeg skifte mening. Da synes jeg ikke svaret bør aksepteres.

• edited November -1

whitesand skreiv:

Men tenk å prestere å lese gjennom hele Eggemysteriet-historien og ikke klare å finne sitatet da...Burde pisket meg selv med stokken til Skrue for den...

Du er ikke aleine om den. En av mine favoritthistorier er det også...

Jeg tippet på en av historiene i pocket bok nr. 31. Hehe...Et skudd i mørke :)
    Men den har jo en lignende tittel.
    Fikk ikke sjekket for alle de gamle pocketene ligger nedpakket i barndomshjemmet...Inkludert disse havjordbærene til Brigitta.

• edited November -1

Arg, i dag sliter jeg. Og da skulle jeg ønske jeg kunne kontrollere tiden. Men jeg er litt usikker på om jeg ville spolet framover i tid (for å kutte ned på ventetiden fram til klokka ni, som bare er sur) eller om jeg ville gitt meg selv ekstra tid (i fall jeg plutselig fikk en åpenbaring). Arg.

• edited November -1

Kristin skreiv:

Arg, i dag sliter jeg. Og da skulle jeg ønske jeg kunne kontrollere tiden. Men jeg er litt usikker på om jeg ville spolet framover i tid (for å kutte ned på ventetiden fram til klokka ni, som bare er sur) eller om jeg ville gitt meg selv ekstra tid (i fall jeg plutselig fikk en åpenbaring). Arg.

Og dermed er det vel egentlig helt greit at du ikke kan kontrollere tiden?

• edited November -1

Øystein Skartsæterhagen skreiv:

Kristin skreiv:

Og dermed er det vel egentlig helt greit at du ikke kan kontrollere tiden?

Jo, forsåvidt, men det hadde vært kult da.

• edited November -1

Poeng fordelt, liste oppdatert.

• edited November -1

Kristin skreiv:

Arg, i dag sliter jeg.

Den oppdaterte resultatlisten ser ut til å være litt uenig med deg om akkurat det. Fant du en måte å stoppe tiden på?

• edited November -1

Øystein Skartsæterhagen skreiv:

Kristin skreiv:

Arg, i dag sliter jeg.

Den oppdaterte resultatlisten ser ut til å være litt uenig med deg om akkurat det. Fant du en måte å stoppe tiden på?

Et hint: svaret er i en Don Rosa historie.

Selv slet jeg forgjeves med Teflonald. Begynte med Teflon, men lærte også at det er noe som heter TEFL (Teaching English as a Foreign Language), og det er faktisk en side om Mikke og Donald om dette:
    TEFL

• edited November -1

Var det noen som greide den Teflonald-oppgava? I så tilfelle er jeg mektig imponert!

• edited November -1

Jepp, husket navnet, så da var det bare å stupe ned på rommet å begynne å bla...

• edited November -1

Tommy skreiv:

Var det noen som greide den Teflonald-oppgava?

Jeg gjorde det.

Jeg tenkte faktisk på riktig historie ganske raskt, og husket at Donald sa noe sånt som «Jeg kjenner en (etellerannet) Duck, men han har visst flyttet til Gåseby». Men jeg var usikker på om navnet her var Teflonald eller noe annet, helt til jeg ringte hjem i dag og fikk min far til å hente nummer 5 fra 1991 for å se etter.

I så tilfelle er jeg mektig imponert!

Men Donald-bladene fra første halvdel av nittitallet er jo sånne det er (relativt) lett å huske rare detaljer fra. På den tiden var uken mellom hvert nye Donald-blad en evighet, og det fantes lite annet å fylle denne evigheten med enn å lese de gamle bladene på nytt.

• edited November -1

Jeg gjettet vilt på både fotballresultatet og Teflonald, og traff på begge to.

Om jeg hadde kunnet regne med slik flaks hver runde, hadde jeg kanskje hatt en sjanse til å prestere noe som helst...

• edited November -1

Saturos skreiv:

Jeg gjettet vilt på både fotballresultatet og Teflonald, og traff på begge to.

Det samme gjorde jeg med Svarte-Petter og Teflonald. Tippinga på fotballresultat var jaggu ikke langt unna det heller, men tror likevel ikke jeg skal ta sjansen på oddsen i helga.

Ååååh, NM er stas! <3 Hurra for Olaf og krice!

• edited November -1

Lille Sniff som sitter på taket av huset sitt og tenker, ofte over hans yndlingsrolle som flygerhelt fra den første verdenskrig. Kan vel tolkes som en drøm?.. Hunder kan jo ikke fly eller? :-) Syns forslaget var verdt et forsøk, men aksepterer selvfølgelig null poeng - uhu..:-( Er jo lov å tippe litt når viten/husk ikke strekker til.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?