Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

NM i Donald 2010

1235716

Comments

• edited November -1

Christer skreiv:

Kristin skreiv:

krice skreiv:

Vi er ikke feilfrie, om det er noen som mener de har fått for få poeng er det bare å rope ut. Tvilstilfelle: På spørsmål 2 har en deltager svart følgende: Det var den eneste grava hvor ingen var begravd.. Burde dette svaret godkjennes? Vi setter pris på innspill!

Det vet jo ikke Ole, Dole og Doffen.

De sier at at Hertug McGorien ikke er begravet her (på den kirkegården). Altså vet de at graven er tom.

Det jeg mente var: De vet at hans grav er tom, men de vet ikke at graven hans er den eneste som er tom. Bare for å flisespikke :P

• edited November -1

Da er resultatlista oppdatert etter runde 4.

For spørsmål nummer 3 har vi godtatt både oksegallesåpe og oksehalesuppe som svar (kan forøvrig anbefale oksegallesåpe - den fjerner de fleste flekker, enten det er blåbær, kvae eller fett :) ).
    For spørsmål nummer 5 har vi godtatt svaret fra amerikansk utgivelse i tillegg til den norske.

Som vanlig er vi ikke feilfrie, vi synes alle er flinke, og ønsker alle lykke til i runde fem!

• edited November -1

I dagens spørsmål hadde det snike seg inn ein skrivefeil. I spørsmål 2 skreiv vi om ein figur med namnet Bankboks. Dette er no retta til Bankjobb.

• edited November -1

Tydelig at mange sleit med spørsmålene i runde 5, inkludert meg. Ble irritert på meg selv da hadde hatt historien Fabelaktig dyreliv i hendene to ganger i dag, men likevel klarte og overse gaffelantilopen. Arrrgh...

• edited November -1

Christer skreiv:

Tydelig at mange sleit med dagens spørsmål, inkludert meg. Ble irritert på meg selv da hadde hatt historien Fabelaktig dyreliv i hendene to ganger i dag, men likevel klarte og overse gaffelantilopen. Arrrgh...

Tro meg, det er like irriterende fem år etter ... :)

• edited November -1

krice skreiv:

Christer skreiv:

Tydelig at mange sleit med dagens spørsmål, inkludert meg. Ble irritert på meg selv da hadde hatt historien Fabelaktig dyreliv i hendene to ganger i dag, men likevel klarte og overse gaffelantilopen. Arrrgh...

Tro meg, det er like irriterende fem år etter ... :)

Var det da du fant ut at du skulle bli arrangør i stedet, krice? ;-)

• edited November -1

Christer skreiv:

Tydelig at mange sleit med spørsmålene i runde 5, inkludert meg. Ble irritert på meg selv da hadde hatt historien Fabelaktig dyreliv i hendene to ganger i dag, men likevel klarte og overse gaffelantilopen. Arrrgh...

Hehe, du var ikke alene hvis det noen trøst. Tok fram denne historia et par ekstra turer jeg også, bare for å dobbelsjekke. Men neida!

Da jeg ikke fant det der leste jeg gjennom Rosa-historiene med Skrue i Afrika og Australia. Der er det også mange morsomme dyrebeskrivelser. Og da jeg fant "Kenguru? Det snåle dyret med innebygd vadsekk?!" på side 2 i Nebbdyret fra drømmetiden, måtte jeg til og med dobbelsjekke oversettinga i de ulike utgivelsene :)

• edited November -1

Elise skreiv:

Var det da du fant ut at du skulle bli arrangør i stedet, krice? ;-)

Skal ikke nekte for at det er artig å sitte på denne sida, er iallfall litt mer eksamensvennlig. Kunne uansett ikke deltatt uten at arrangementet ble flytta fra Andeby Online og Olaf ettersom jeg er del av husstanden her :)

• edited November -1

Egen suksess er vel og bra, men andres ulykke er heller ikke å forakte. Morsomt å se at flere andre fulgte samme assosiasjonsrekke som meg når det gjaldt gaffelantilopen. Og bommet. Hadde jeg bare tatt meg litt bedre tid og lest historien fra begynnelsen i stedet for å hoppe rett til fabeldyrene... :-(

Men full pott kunne det ikke blitt allikevel. At Donald ikke var hjemme i julen i "Korsfarererkongenes krone" klarer jeg ikke å huske, selv når jeg nå har fått svaret.

• edited November -1

Resultatlista er oppdatert, og whitesand ligg aleine på førsteplass for augeblikket. Men mykje kan skje fram mot jul, det har vi sett mange gonger før ...

Dersom nokon føler seg snytt for poeng er det berre å seie frå. Eitt spørsmål til dei av dykk som har svart onkel Alfred på Mikke-spørsmålet: Er denne onkelen relatert til polarstrøk/isbjørnar, eller har de nevnt han berre fordi han er den av Mikkes onklar som er omtalt i Wikipedia? Dommarane har ikkje bladet tiljengeleg og får ikkje sjekka sjølv, så her er vi avhengige av ærlege tilbakemeldingar frå deltakarane.

• edited November -1

Jeg føler nå hvordan spenningen tar seg opp i årets NM!

• edited November -1

Det var godt å få vite hvor moskitoteppe-oppskriften kom fra. Jeg husket veldig godt hvordan det gjøres, men klarte bare ikke å huske hvilken historie det dreide seg om! (Men nå har jeg fått lest den, til min store fornøyelse.)

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Er denne onkelen relatert til polarstrøk/isbjørnar, eller har de nevnt han berre fordi han er den av Mikkes onklar som er omtalt i Wikipedia?

Har ikke bladet jeg heller, men ser av historiens førsteside at Mikke og Minni tar et fly til onkel Alfred, som nettopp har åpnet et hotell i et tropeparadis.

• edited November -1

For hver dag vi kommer nærmere jul, jo lenger ned kommer jeg på resultatlista. På julaften klokka 21.01 så er jeg vel kasta ut fra hele lista :)

• edited November -1

Ser at ifølge Wikpedia er Pipaluk det mest brukte navnet på Grønland, for jenter :-)

• edited November -1

Guffen Delbekk skreiv:

For hver dag vi kommer nærmere jul, jo lenger ned kommer jeg på resultatlista. På julaften klokka 21.01 så er jeg vel kasta ut fra hele lista :)

Det er noen av oss som hadde vært kjempehappy hvis vi hadde hatt så mange poeng som det du har. :)

• edited November -1

Chrisron skreiv:

Guffen Delbekk skreiv:

Det er noen av oss som hadde vært kjempehappy hvis vi hadde hatt så mange poeng som det du har. :)

Alt er relativt.

• edited November -1

Hellige jul! At Knut Nærum var forfatteren som skrev en romanparodi sa seg nesten selv, men at jeg ved hjelp av et sannsynligshetsresonnement skulle ende opp med Tor Bomann-Larsen gir meg tilbake min barndoms tro på julemirakler :D

• edited November -1

Dagens liste er oppdatert.
    Det er nå tre stykker som deler førsteplassen, og ingen deltakere har lenger riktig svar på alle spørsmål, spennende!

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?