Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

NM i Donald 2010

1356716

Comments

• edited November -1

No er resultatlista etter første runde lagt ut, og det er 25 personar som deler førsteplass. Og det ser ut som om alle som har deltatt har fått poeng. Tøft!

Gårsdagens fasit er òg ute.

Kan nokon gi ei kjelde til historier der Bitte-B-gjengen har vore omtalt som «B-guttene»? Dersom slike historier eksisterer må vi sjølvsagt gi poeng for det, men vi har ikkje klart å finne slike kjelder, og dei kjeldene vi har fått oppgitt av deltakarar har vist seg å ikkje stemme ...

• edited November -1

Kva kallast B-gjengens slektningar med nummerskilt 1, 2 og 3? Var spm i går... I historien "Inn i fremtiden" DD nr 35 1998 treffer Petter Smart på B-guttene med nr 1, 2 og 3. Dette er etterkommere av B-Gjengen. Så dette kan jo så absolutt være riktig svar!?

• edited November -1

Gir alle spørsmålene ett poeng? Blir det vanskeligere spørsmål senere i NM?

• edited November -1

Anita skreiv:

Kva kallast B-gjengens slektningar med nummerskilt 1, 2 og 3? Var spm i går... I historien "Inn i fremtiden" DD nr 35 1998 treffer Petter Smart på B-guttene med nr 1, 2 og 3. Dette er etterkommere av B-Gjengen. Så dette kan jo så absolutt være riktig svar!?

Det har du heilt rett i. Dei fire brukarane som har svart B-guttene har difor no fått eit poeng på det spørsmålet.

Audun skreiv:

Gir alle spørsmålene ett poeng? Blir det vanskeligere spørsmål senere i NM?

Nei, spørsmåla gir alt frå eitt til tre poeng. Og etterkvart blir spørsmåla vanskelegare.

• edited November -1

Var det så vanskelig å finne kilden til B-guttene? Søkeresultater for B-guttene på COA.

Kan det rett og slett være de samme personene som Bitte-B-gjengen, bare i senere tid som voksne?

• edited November -1

Huff. Ett poeng bak teten allerede ... Dette går nedenom og hjem :) Klarte ikke å koble sammen "skrivemaskinlyd", "grønnsak" og "Mickey's Trailer". Har jo sett den filmen noen ganger på julaften, men siden den ikke handler om jul tenkte jeg ikke i det hele tatt på den da jeg kikket gjennom en haug med Disney-juleanimasjonsfilmer. For jeg følte det var i den retningen jeg burde gå, så var jo inne på noe ... Men klarte altså ikke å koble det helt. Hang meg også veldig opp i ordene, sånn at oppgaven ble veldig mystisk. "Hvorfor skrivemaskinlyd og ikke bare skrivemaskin?" og "hvorfor grønnsak i hermetegn", tenkte jeg.

Men, men ... Mange poeng skal deles ut ennå. Og jeg kommer nok garantert til å miste mange flere :)

• edited November -1

Tommy skreiv:

Men, men ... Mange poeng skal deles ut ennå. Og jeg kommer nok garantert til å miste mange flere :)

Du kommer til å havne i meget godt selskap etter hvert.

• edited November -1

Jeg likte skrivemaskinoppgaven.

• edited November -1

Hehe, tenkte plutselig på denne campingvognen med Donald, Mikke og Langbein. Da skjønte jeg hva svaret var. Artig oppgave :-)

• edited November -1

Øystein Skartsæterhagen skreiv:

Det gjorde ikke jeg ... Skjønt jeg tror jeg sliter mere med dagens spørsmål. Hmm.

Men morro er det lell, altså :)

• edited November -1

Skrivemaskinoppgaven tok jeg fort, siden "Mickey's Trailer" er en av mine favorittkortfilmer, men på oppgavene idag derimot så er jeg veldig usikker på et par.

Veldig gode spørsmål hittil syns jeg nå uansett. :)

• edited November -1

Kristin skreiv:

Det gjorde ikke jeg ...

Du er kanskje for ung :)
    Snart ingen som veit hva en skrivemaskin er, eller hørt den "live".

• edited November -1

Chrisron skreiv:

Skrivemaskinoppgaven tok jeg fort, siden "Mickey's Trailer" er en av mine favorittkortfilmer, men på oppgavene idag derimot så er jeg veldig usikker på et par.

Veldig gode spørsmål hittil syns jeg nå uansett. :)

Enig, Spørsmålene er hittil gode og varierte. Jeg synes derimot gårsdagens spørsmål var vanskeligere.

• edited November -1

Glomgold skreiv:

Kristin skreiv:

Det gjorde ikke jeg ...

Du er kanskje for ung :)
    Snart ingen som veit hva en skrivemaskin er, eller hørt den "live".

Joda. Jeg eier faktisk en skrivemaskin (sikkert 60-/70-tallsårgang). Som jeg riktignok ikke bruker, siden jeg ikke vet hvor jeg kan få tak i sånne bånd, hva de nå heter, men jeg brukte den en del før jeg gikk tom :) Tar gjerne imot tips om hvor sånt kan skaffes!

• edited November -1

Et par små tekniske problemer som løses i dette øyeblikk. Resultatlista oppdateres så fort vi får det til. Vi synes dere er flinke :)

• edited November -1

No bør teknologien vera i orden igjen, og ny oppdatert resultatliste ligg ute. Vi er oppe på 70 deltakarar, og 16 av dykk deler førsteplassen med ti poeng kvar.

• edited November -1

krice skreiv:

Vi synes dere er flinke :)

Jeg synes dere er flinke.

• edited November -1

krice skreiv:

Vi synes dere er flinke :)

Jeg synes dere er flinke.

Jeg synes at når 3-poengerne kommer så vil jeg få PANIKK.

• edited November -1

Da har pilen min bare en farge, rød :-)

• edited November -1

Christer skreiv:

Enig, Spørsmålene er hittil gode og varierte

En liten innsigelse på "varierte": Jeg synes det er litt for mange "huske sitater"-spørsmål. I dag er for eksempel tre av de fem spørsmålene at en må huske et sitat og finne fram til hvilken historie det er hentet fra. Av gårsdagens spørsmål hadde jeg for eksempel aldri klart "Vi er nesten fremme så vi er ikke hjemme", hadde det ikke vært for at jeg kunne søke i Andeby Online-forumet og finne det der. Kanskje andre er mye bedre enn meg på å huske ørten millioner sitater, men jeg går ikke rundt og husker på sitater fra korte, navnløse historier i Donald Duck Junior. Men kanskje var det meningen at vi skulle kunne søke oss fram til svaret. Ellers kan jeg i alle fall ikke se hvordan et slikt spørsmål bare kan gi ett poeng.

Ikke meningen å være negativ, altså. Bare en liten kommentar. Synes konkurransen er veldig morsom.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?