Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Operasangerinner

edited July 2010 in Donaldisme

Jeg driver med litt research om operasangerinner i tegneserier, og hvordan alle sammen kler seg ut som Kirsten Flagstad, med ringbrynje og bevinget hjelm. I den forbindelse lurer jeg på om noen vet hvor jeg finner det bildet av Langbein iført en slik drakt, som jeg mener å huske å ha sett. Paul Murry, muligens. Det kan ha vært Klara Ku, men jeg tror det var Langbein. Jeg lurer også på hvor jeg kan finne en bedre scan av denne.

Jeg vet også at Jerry (fra Tom og Jerry) en gang hadde på seg en slik drakt (i en trykt serie, ikke film), men jeg vet derimot ikke om det finnes noe Tom og Jerry-indeks?

Uansett, jeg stoler på ekspertene, og på forhånd takk.

Comments

• edited November -1

Husk å ta med Bianca Castafiore fra Tintin!

• edited November -1

Kledde ikke Magica seg ut slik en gang da hun skulle lure Skrue til en eller annen forblåst øy? Hun skulle leke norrøn gud eller noe slikt. Husker dessverre ikke historie eller -skapere.

Kommer for øvrig også på en B-gjengen-historie hvor de skulle rane en operasangerinne som jeg mistenker var kledd slik også.

Jeg har dessverre ikke lest Murry-historien du leter etter, beklager :-|

• edited November -1

Det är inte den här Murry-serien du letar efter:
    http://coa.inducks.org/story.php?c=W+01518+A-02

Jag kan eventuellt scanna Taliaferrosöndagen ur den svenska utgåvan från 2002 nästa vecka. Hör av dig i så fall.

• edited November -1

Paddekaka skreiv:

Kledde ikke Magica seg ut slik en gang da hun skulle lure Skrue til en eller annen forblåst øy? Hun skulle leke norrøn gud eller noe slikt. Husker dessverre ikke historie eller -skapere.

Orakelet fra nord

• edited November -1

Adamant skreiv:

Paddekaka skreiv:

Orakelet fra nord

Stemmer! Jeg mente å huske at Branca sto for tegningene, ja.

• edited November -1

germund skreiv:

Det är inte den här Murry-serien du letar efter:
    http://coa.inducks.org/story.php?c=W+01518+A-02

Jag kan eventuellt scanna Taliaferrosöndagen ur den svenska utgåvan från 2002 nästa vecka. Hör av dig i så fall.

Murry-serien var stappfull av vikingkostymer. Perfekt. Tar gjerne imot en scan også.

• edited November -1

Fulla Cola skreiv:

Tar gjerne imot en scan også.

Skicka din email i en privat melding så kommer en scan av Taliaferrosöndagen.

• edited November -1

Jeg tror ikke det stadig tilbakevendende kostymet er ment utelukkende som en hyllest til Flagstad. Kostymet er hentet fra Wagners Die Walküre, hvor det er Brünhildes kostyme. Grunnen til at kostymet er stadig tilbakevendende er sannsynligvis at det kommer fra en kjent opera og er så spesielt at alle som ser en figur i det kostymet intuitivt vet at figuren synger opera?

• edited November -1

donaldist skreiv:

Jeg tror ikke det stadig tilbakevendende kostymet er ment utelukkende som en hyllest til Flagstad. Kostymet er hentet fra Wagners Die Walküre

"Die Walküre" (eller "Ride of the Valkyrie") er etter sigende den låten som den sorte ridder (Arpin Lusène) plystrer i det han angriper pengebingen i serien "The Black Knight" fra 1998.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?