Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Donald Duck Ekstra med opptrykk! Skuffet....

edited July 2010 in Donaldisme

Stor glede da jeg kom hjem og fant DD Ekstra 7/2010 i postkassen min i dag.

Og stor skuffelse da jeg fant ut at de har gjenopptrykket en Strobl-historie fra 60-tallet der. Jeg trodde DD Ekstra skulle være bare nye serier eller serier ikke utgitt i Norge før...

Sikkert ikke så mye å miste helga-humøret for, men litt nedtur var det jo da.

«134

Comments

• edited November -1

whitesand skreiv:

Og stor skuffelse da jeg fant ut at de har gjenopptrykket en Strobl-historie fra 60-tallet der. Jeg trodde DD Ekstra skulle være bare nye serier eller serier ikke utgitt i Norge før...

Opplevde nøyaktig det same som deg i dag. Merkeleg korleis Egmont aldri klarer å halde denne typen løfte …

• edited November -1

Skuffelse! Over halve bladet er en historie jeg fikk i årgangsbok 45. Dette bør de ikke gjøre for mange ganger. Bladet er for dyrt til at jeg gidder å kjøpe det hvis det ikke bare har nye historier.

• edited November -1

Jeg for min del synes at bladet har vært en gedigen skuffelse fra starten av. Har holdt OG fornyet aboet i et liiiiiiiiiite håp om at det skal forbedre seg. Skal iallefall ikke holde pusten. Så dum er jeg ikke.[mental_springskalle]AAAAAAARGH[/mental_springskalle]

• edited November -1

Jeg regner med at dere som betaler for dette bladet klager til Egmont?
    Dette høres jo som et klart brudd på markedsføringsloven. De skriver jo: Donald Duck Ekstra er et rent serieblad, der alle historiene er helt nye og tidligere upubliserte i Norge.

• edited November -1

Gnastyface skreiv:

Skuffelse! Over halve bladet er en historie jeg fikk i årgangsbok 45....

Og mitt blad har en historie jeg fikk i et blad i 1961, og forsiden minner mistenkelig mye om denne.
    Forøvrig skulle jeg ønske at det vanlige DD&Co hadde like bra papir som DD Ekstra. Papiret er nok til at jeg fornyer mitt abonnement.

• edited November -1

Øyvind Braaten skreiv:

Forøvrig skulle jeg ønske at det vanlige DD&Co hadde like bra papir som DD Ekstra.

Nettopp! Et flaggskip som Donald Duck & Co fortjener absolutt like bra papir som dette "DD Ekstra".

• edited November -1

Øyvind Braaten skreiv:

Forøvrig skulle jeg ønske at det vanlige DD&Co hadde like bra papir som DD Ekstra. Papiret er nok til at jeg fornyer mitt abonnement.

Eit lite forslag, Øyvind. Kva om du berre avbestiller dette abonnementet og går i butikken og kjøper deg noko skikkeleg fint papir istadenfor? Ein av grunnane til at dette papiret er så dyrt er jo at Egmont har vald å trykke teikneseriar på det - så lenge det berre er papiret du er interessert i, vil du sannsynlegvis kunne få kjøpt langt betre papir til ein langt lågare pris dersom du går i ein papirhandel i staden for å bestille papiret med teikneseriar trykt på det.

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Eit lite forslag, Øyvind. Kva om du berre avbestiller dette abonnementet og går i butikken og kjøper deg noko skikkeleg fint papir istadenfor? Ein av grunnane til at dette papiret er så dyrt er jo at Egmont har vald å trykke teikneseriar på det - så lenge det berre er papiret du er interessert i, vil du sannsynlegvis kunne få kjøpt langt betre papir til ein langt lågare pris dersom du går i ein papirhandel i staden for å bestille papiret med teikneseriar trykt på det.

Dette synes jeg er et av dine mindre smarte utspill, Olaf! Det er da åpenbart for alle at det er tegneseriene Øyvind er interessert i. Han er imidlertid i tillegg en seriøs samler som synes at det i tillegg er en fordel om seriene trykkes på skikkelig papir. Jeg kan ikke se at det er noe som helst galt i Øyvinds synspunkter her.

• edited November -1

Moroguten. :)
    Det er tydelig at du ikke er en panelologist. Legg et DD Ekstra i den ene hånda og et DD&co i den andre hånda - mediter noen sekunder og la følelsen fra heftene gå inn i deg. Papiret i DD Ekstra vinner da med mange klasser over papiret i DD&Co. :)
    Prøvde å vurdere forslaget ditt seriøst, men da ville jeg heller si opp abonnementet på DD&Co, ville tjent mye mer på det.
    Jeg kjøper også Hall of fame, og da er hovedgrunnen det flotte papiret (utgivelsen). Med unntak av tre av bøkene er alt utgitt på norsk tidligere (jeg har de fra før).

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Eit lite forslag, Øyvind. Kva om du berre avbestiller dette abonnementet og går i butikken og kjøper deg noko skikkeleg fint papir istadenfor?

Dette synes jeg er et av dine mindre smarte utspill, Olaf! Det er da åpenbart for alle at det er tegneseriene Øyvind er interessert i. Han er imidlertid i tillegg en seriøs samler som synes at det i tillegg er en fordel om seriene trykkes på skikkelig papir. Jeg kan ikke se at det er noe som helst galt i Øyvinds synspunkter her.

Helt enig med deg, Sigvald :-)

• edited November -1

Donald Duck Ekstra! nr. 8 lå i postkassa i dag, og nok en gang får vi langlesning fra gamle dager: denne gangen er det imidlertid snakk om en italiensk historie fra 1957 av Martina/Bottaro som aldri tidligere har vært utgitt i Norge!

• edited November -1

Det skulle bare mangle, nå som jeg har sagt opp abonnementet. I følge universets lover tilsier dette at bladet blir mer interessant fra nå av. Gaah!

• SvKSvK
    edited November -1

Tommy skreiv:

Donald Duck Ekstra! nr. 8 lå i postkassa i dag, og nok en gang får vi langlesning fra gamle dager: denne gangen er det imidlertid snakk om en italiensk historie fra 1957 av Martina/Bottaro som aldri tidligere har vært utgitt i Norge!

Noen som har lest denne historien og kan si om den er noe bra?
    Synd at man ikke kan kjøpe dette bladet i butikken.

• edited November -1

Historien er ganske ordinær, og bærer preg av å være gemmel. For eksempel bor Skrue i en bygård, hvor pengehaugen voktes av hovmesterens hans. Tegningene, spesielt av Donald, ser ut som de er kopiert direkte fra Taliaferro.

• SvKSvK
    edited November -1

OK. Greit å høre at det i hvert fall ikke er et mesterverk jeg går glipp av.

• edited November -1

Noen som har mottatt Donald Duck Ekstra! nr. 1/2011 her? Burde ikke det bladet ha kommet nå?

• edited November -1

Jeg har heller ikke mottatt bladet. Husker at sist blad kom i starten av desember, så den burde kommet for en stund siden.

• edited November -1

Jeg har heller ikke fått det.

• edited November -1

Tenkte på det i går faktisk, og mente det var på tide at det kom.

• edited November -1

Donald Duck Ekstra vil heretter komme annenhver måned.
    Med bl.a. Don Rosa historier og noen nye historier.
    Samme type blad som danskene har idag.
    Første nummer kommer i februar.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?