Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

DVD på dansk?

2»

Comments

• edited November -1

Olaf SolstrAnd skreiv:

Rettnok var dette problemet avhengig av kva DVD-spelar ein har, trur eg. I mitt tilfelle fekk eg opp ein meny der eg kunne velja mellom tre flagg.

Når man ellers køber en DVD-film, er det ikke ualmindeligt, at den indeholder en skive med alle nordiske sprog. Ja, det er vel nærmest regelen fremfor undtagelsen, at DVD-producenterne bruger nøjagtigt den samme skiver i norske, svenske og danske æsker og blot skifter omslaget ud med et, der er på det lokale sprog. Det er vel derfor heller langt fra utænkeligt, at det er tilfældet her. Jeg er faktisk ret overbevist om, at det er tilfældet, for omslaget til min egen DVD er på dansk, men skriften på selve skiven er på engelsk, og når jeg putter den i maskinen, kan jeg (som Olaf nævnte) vælge imellem forskellige flag og dermed sprog.

Hvis denne menu ikke kommer frem på visse afspillere, og standardsproget er dansk, giver jeg naturligvis Olaf ret i, at det er en bug (hvad end den ligger i DVDens programvare eller afspillerens programvare). Heldigvis er denne DVD kun et reklamefremstød -- vi må håbe, at de fire DVDer, den reklamerer for, ikke indeholder en fejl med lignende konsekvenser (jeg har dem ikke selv).

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Jeg måtte forklare at jeg selv ikke skjønte mye og at innlegget ikke er skrevet på noen dialekt, men heller virker å være skrevet av en heller forvirret person. Jeg beklager den eventuelle "støyen" mitt spørsmål evt. har medført.

Han er nok ikke mer forvirret en en vanlig tenåring som begynner å få hormoner og opplever trassalderen :)

Dessuten var ikke mitt innlegg ment som kritikk av innlegget ditt, det var bare et tips for ettertiden. Det var sikkert pga dette at enkelte danske brukere valgte å sende privat email til deg og ikke spørre direkte på foumet.

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Dessuten var ikke mitt innlegg ment som kritikk av innlegget ditt, det var bare et tips for ettertiden. Det var sikkert pga dette at enkelte danske brukere valgte å sende privat email til deg og ikke spørre direkte på foumet.

Forespørselen fra DK kom FØR din kommentar til meg.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?