Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Wikipedia

edited March 2010 in Donaldisme

I norsk Wikipedia om Carl Barks står dette:

"Denne perioden ble dessverre også preget av at Grandey og Morby stod for en mer eller mindre fiendtlig holdning til Don Rosa og dennes lojale forhold til Barks' verker. Før den tid hadde Rosa hatt en ryddig og konstruktiv dialog med Barks i forbindelse med arbeidet med DD&Co Stamtre som ble utgitt i 1993". Se hele artikkelen her.

Noen som vet hvorfor artikkelen er endret til dette? Spesielt fordi det ikke stemmer med virkeligheten.

Comments

• edited November -1

1800 skreiv:

Noen som vet hvorfor artikkelen er endret til dette? Spesielt fordi det ikke stemmer med virkeligheten.

Det vet jeg ikke, men måten å formulere seg på virker litt kjent.

• edited November -1

1800 skreiv:

Dette kom inn så langt tilbake som i 2007, faktisk. Det var referert til ein artikkel i Uncle $crooge nr. 317, men den nemnde ikkje Morby og Grandey med eit ord, så eg fjerna heile passasjen.

• edited November -1

Flott! :-D

Alt da jeg gikk i folkeskolen lærte vi å tilpasse vårt reaksjonsmønster til omgivelser og situasjon - Sigvald
  • edited November -1

Bra noen tar ansvar og rydder opp i slike sterkt uønskede mytedannelser som dette.

• edited November -1

Alle som er interesserte i *reelle fakta* omkring DD&Co Stamtres tilblivelse bør begynne med å lese om dette i Hall of Fame: Don Rosa - bok 5.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Alle som er interesserte i *reelle fakta* omkring DD&Co Stamtres tilblivelse bør begynne å lese om dette i Hall of Fame: Don Rosa - bok 5.

Greit nok dette, men jeg skjønner ikke hvilken sammenheng dette har med denne tråden å gjøre?

• edited November -1

For å kunne merke denne tråden med Don Rosa? :)

• edited November -1

krice skreiv:

Sigvald skreiv:

Alle som er interesserte i *reelle fakta* omkring DD&Co Stamtres tilblivelse bør begynne å lese om dette i Hall of Fame: Don Rosa - bok 5.

Greit nok dette, men jeg skjønner ikke hvilken sammenheng dette har med denne tråden å gjøre?

Det er ment som en konstruktiv kommentar til at enkelte i denne tråden synes å mene at Barks ikke var involvert, eller i hvert fall ikke spilte noen konstruktiv rolle, da Don Rosa utarbeidet sitt "Donald Duck Family Tree".

• edited November -1

Har det vært noen tvil om dette, da?

Alt da jeg gikk i folkeskolen lærte vi å tilpasse vårt reaksjonsmønster til omgivelser og situasjon - Sigvald
  • edited November -1

Sigvald skreiv:

krice skreiv:

Sigvald skreiv:

Det er ment som en konstruktiv kommentar til at enkelte i denne tråden synes å mene at Barks ikke var involvert, eller i hvert fall ikke spilte noen konstruktiv rolle, da Don Rosa utarbeidet sitt "Donald Duck Family Tree".

Slik jeg har forstått det, er det vel utsagnet "Denne perioden ble dessverre også preget av at Grandey og Morby stod for en mer eller mindre fiendtlig holdning til Don Rosa og dennes lojale forhold til Barks' verker." folk har reagert på? Det er ingen som har uttalt at Barks ikke har vært involvert i forbindelse med Rosa-stamtreet såvidt jeg kan se.

• edited November -1

krice skreiv:

Slik jeg har forstått det, er det vel utsagnet "Denne perioden ble dessverre også preget av at Grandey og Morby stod for en mer eller mindre fiendtlig holdning til Don Rosa og dennes lojale forhold til Barks' verker." folk har reagert på? Det er ingen som har uttalt at Barks ikke har vært involvert i forbindelse med Rosa-stamtreet såvidt jeg kan se.

Hvorfor er da den andre setningen "Før den tid hadde Rosa hatt en ryddig og konstruktiv dialog med Barks i forbindelse med arbeidet med DD&Co Stamtre som ble utgitt i 1993" også nevnt i sitatet i denne trådens første innlegg?

• edited November -1

Fordi denne setningen ikke hadde gitt noen mening om den ble igjen..?

• edited November -1

Et ord som 'dessverre' har veldig lite å gjøre i en leksikal tekst.

• edited November -1

Denne teksten er mer et uttrykk for skribentens personlige oppfatninger og formuleringer.

• edited November -1

Wavy skreiv:

Et ord som 'dessverre' har veldig lite å gjøre i en leksikal tekst.

Det stemmer. En av de tingene vi fagforfattere lærer er at hvis du vil fremstå som nøytral og seriøs, skal du være VELDIG forsiktig med adverb.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?