Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Olaf skriver manus!

1235722

Comments

• edited November -1

Sigvald skreiv:

I alt 13 historier? Betyr det at Egmont har store problemer med utgivelsestakten? For normalt blir vel historiene utgitt suksessivt (jfr. Barks, Rosa, m.fl.)?

Barks og Rosa har aldri vore «normalen» i Disney-samanheng. Og Barks laga totalt *ei* historie for Egmont.

Om du ser på dei andre Egmont-historiene i same blad, har dei manus henholdsvis frå 2005 og 2007. Det er ikkje alt det haster like mykje med som å få ut det nyaste av Don Rosa til eikvar tid.

13 historier med et gjennomsnitt på 10 sider blir 130 sider

Ikkje langt unna sanninga -- 133 sider. Som eg veit at er teikna, altså. 254 sider totalt.

- hvilket nærmer seg en Hall of Fame bok. Finnene har utgitt en bok med Kari Korhonnen, danskene en med Freddy Milton, når får vi vår med Olaf Solstrand?

Tviler på at det skjer. Det er ingen andre manusforfattarar som har fått si eiga bok enno, kvifor skulle eg bli den første når det er så mange som er betre enn meg? Det verkar langt meir realistisk at det dukker opp ei bok med Arild Midthun. Ikkje berre er han teiknar, han er ein prisbelønna og kjempepopulær teiknar. Den dagen eg blir like stor som han, er Hall of Fame nedlagt for lenge sidan :-)

• edited November -1

Jeg kjøpte Kalle Anka & C:O 32/09 i Sverige forleden, med historien "Deja vu", (på svensk "Svunna minnen"). Men svenskene hadde rota om tegner og manusforfatter, så Evert Geradts fikk æren du skulle hatt Olaf, mens det sto at Bernandó hadde tegna istedenfor Podavin. Glad jeg er norsk og kan lese Donald Duck & Co!

• edited November -1

Onkel Walt skreiv:

Jeg kjøpte Kalle Anka & C:O 32/09 i Sverige forleden, med historien "Deja vu", (på svensk "Svunna minnen"). Men svenskene hadde rota om tegner og manusforfatter, så Evert Geradts fikk æren du skulle hatt Olaf, mens det sto at Bernandó hadde tegna istedenfor Podavin. Glad jeg er norsk og kan lese Donald Duck & Co!

Geradts er vel ellers først og fremst kjent som forfatter av ensiders-klassikeren "Leaky Luck" fra 1990. Man han har også skrevet manuset til "Brannmann igjen" - oppfølgeren til Barks-klassikeren "Donald Duck som brannmann. Vi kan vel ellers gå ut fra at Olaf tar den feilaktige kreditteringen opp med Germund og Stefan (Diös)?

• edited November -1

Kvifor skal eg det? Det gjer ikkje meg noko, og no er det uansett for seint å endre det.

Geradts har skrive eit hav av historier. Eg har ingen spesielle favorittar, men det er vel litt drøyt (og på mange måtar eit hån mot mannen) å meine at han er best kjent for ein einsidar.

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Geradts har skrive eit hav av historier. Eg har ingen spesielle favorittar, men det er vel litt drøyt (og på mange måtar eit hån mot mannen) å meine at han er best kjent for ein einsidar.

Jeg har aldri påstått at det er hans beste manus - kun at det er hans mest kjente. På samme vis er vel "Horsing Around with History" den mest kjente av de historiene som er tegnet av William van Horn.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Onkel Walt skreiv:

Geradts er vel ellers først og fremst kjent som forfatter av ensiders-klassikeren "Leaky Luck" fra 1990. Man han har også skrevet manuset til "Brannmann igjen" - oppfølgeren til Barks-klassikeren "Donald Duck som brannmann. Vi kan vel ellers gå ut fra at Olaf tar den feilaktige kreditteringen opp med Germund og Stefan (Diös)?

Når du opphøyer "Leaky Luck" til en "klassiker", kan vi vel gå ut ifra at det har med Don Rosa å gjøre? For min del er det absolutt ikke automatik i at alt som Rosa har hatt befattning med, kan sier å være en "klassiker". Vel har han noen historier som skiller seg ut som gode, men han har mange dårlig også. Siste HOF bok med Rosa la jeg fra meg halvlest. Den var skikkelig kjedelig.

• edited November -1

Om det kan vera ein trøst har eg høyrd rykter om at den lengste historia mi så langt, ein 17-sider med teikningar av din favoritt Arild Midthun, har nådd systemet til Serieforlaget i Oslo og difor burde vera på veg i løpet av året. Men eg kan sjølvsagt ikkje love noko som helst.

Ser ut som denne historia nå er utgitt i Polen. Så da varer det vel ikke så lenge før den dukker opp hos oss også.

• edited November -1

Frank Aa skreiv:

Om det kan vera ein trøst har eg høyrd rykter om at den lengste historia mi så langt, ein 17-sider med teikningar av din favoritt Arild Midthun, har nådd systemet til Serieforlaget i Oslo og difor burde vera på veg i løpet av året. Men eg kan sjølvsagt ikkje love noko som helst.

Ser ut som denne historia nå er utgitt i Polen. Så da varer det vel ikke så lenge før den dukker opp hos oss også.

Det ser ut som det er en multi-part variant som er utgitt over ett nummer i Polen. Er dette bare sedvanlig utgiverslurv (noe Don Rosa ofte har ergret seg over)? Eller har dere ikke tatt høyde for to versjoner, Olaf?

• edited November -1

Kva snakkar du om, Sigvald?

Eg ser at Polen har valgt å trykke begge delane av historia i same blad. Det får vera deira val. Eg ser ingen grunn til å kalle dette slurv.

«Tatt høyde for to versjoner»? Eg skjøner ikkje kva du meiner.

• edited November -1

Kan det tenkes at Rosa er innblandet her også, all den tid Sigvald synes å være ganske opptatt av Rosas versjonshåndtering, og derfor ser det som naturlig at andre gjør som han?

• edited November -1

For å prøve å oppklare: I en fortsetteleshistorie begynner jo hver ny episode med et halvsides innledningsbilde som også inneholder et resymé av det som har hendt. Men så er det enkelte utgivere som velger å kjøre begge/alle episodene i samme blad. Noen synes at innledningsbildet da blir litt malplassert. Personlig synes jeg ikke dette er noe å hisse seg opp over. Det blir litt som om historien er delt opp i to eller tre akter, og det er i grunnen bare stilig. Gemstone gjorde det sånn, og deres blader er noe av det flotteste som har vært utgitt.

Men så er det andre som synes at de halvsides innledningsbildene blir helt feil midt inni en historie-kontinuitet. Perfeksjonisten Don Rosa gikk derfor så langt at han lagde to versjoner av de lange historiene sine for å unngå dette.

• edited November -1

Frank Aa skreiv:

Enda en Solstrand-historie er nå ute. I finske Aku Ankka 38/2009 finner vi en 10-sider med manus av Olaf og tegninger av Bernado. Det betyr at det for øyeblikket er to Solstrand-historier som er utgitt andre steder, men som ikke har funnet veien til Norge ennå (nei, det var ikke klaging, bare en konstantering). Forøvrig hadde jeg selv en 4-sider med Petter Smart på trykk i nederlandske Donald Duck 37/2009. Tegningene er av Luiz Podavin.

• edited November -1

Tommy skreiv:

Enda en Solstrand-historie er nå ute. I finske Aku Ankka 38/2009 finner vi en 10-sider med manus av Olaf og tegninger av Bernado. Det betyr at det for øyeblikket er to Solstrand-historier som er utgitt andre steder, men som ikke har funnet veien til Norge ennå (nei, det var ikke klaging, bare en konstantering). Forøvrig hadde jeg selv en 4-sider med Petter Smart på trykk i nederlandske Donald Duck 37/2009. Tegningene er av Luiz Podavin.

Kanskje det bare er et utslag av en slags "anti-nasjonalistisk" linje fra den norske redaksjonens side? Det finnes i hvert fall enkelte her i landet som synes å nære en slags frykt for patristoisme og stolhet over det særnorske.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Kanskje det bare er et utslag av en slags "anti-nasjonalistisk" linje fra den norske redaksjonens side? Det finnes i hvert fall enkelte her i landet som synes å nære en slags frykt for patristoisme og stolhet over det særnorske.

Eh, hæ? Har du sett det siste årets donaldblader i det heile tatt?

Sjekk DD&Co 46/2008. Der stod det ei historie der både manus og teiknar var laga av nordmenn. Arild Midthun og Tormod Løkling stilte opp i media og snakka varmt om at dette var noko dei kom til å gjenta ein gong i månaden -- Arild kom til å lage ei historie i månaden, Tormod og Terje kom til å bytte på å levere manus til desse.

I november fekk vi Nordberg/Midthuns «Odins ravn». I desember fekk vi Løkling/Midthuns «Snømannen Kalle». I januar fekk vi Løkling/Midthuns «Levering ikke inkludert». I februar fekk vi Nordberg/Midthuns «Vinduspusseren». Legg til min og Midthuns «Julenisse til salgs» og Løkling/Midthuns «Donaldus», så er vi oppe i seks *heilnorske* historier i løpet av eit kort år. Pluss ei Midthun-historie til, pluss to Solstrand-historier til, pluss ei Kvarsvik-historie i DDEkstra. Ti historier med minst ein nordmann bak rattet -- publisert sidan november i fjor. Ei av desse har delar av handlinga lagt til Noreg. Ei anna av dei handler om vikingar og norrøn mytologi.

Og ikkje gløym at dei fleste av desse *ikkje* var historier Serieforlaget fekk tilsendt frå Danmark -- det var historier Serieforlaget aktivt gjekk inn for å lage fordi dei ville ha fleire norske historier i bladet.

Og for ikkje lenge sidan kunne vi lese i ein leiarartikkel i Donald-bladet at vi i løpet av hausten får ei historie med manus av ein kjent norsk forfattar.

Og det er ein grunn til at eg bad deg sjekke DD&Co 46/2008. Noko du umiddelbart legg merke til på forsida av bladet? Hint: Det er noko du ikkje finner på denne forsida.

Skandinavia og Finland har ikkje same utgivingsplan. Det betyr at av og til (ganske ofte, til og med) kjem ei historie ut i Finland før den kjem ut i Noreg. Det betyr òg (ganske ofte, til og med) at ei historie kjem ut i Noreg før den kjem ut i Finland. Av dei seks historiene eg har hatt utgitt på norsk ble den første ikkje utgitt på finsk før tre år seinare, den andre kom ut i Donald Duck & Co nesten to månader før den kom i Aku Ankka, den tredje er enno ikkje utgitt på finsk, den fjerde og femte kom ut same veke i Noreg og Finland, og den sjette kom ut i Finland ei stund før den kom ut i Noreg -- no har altså det siste skjedd igjen, men det er framleis ingenting som taler på antinasjonalisme her. Det er rett og slett slik systemet fungerer: Ting kjem i forskjellig rekkefølgje av og til.

Ein kan bruke mange forskjellige adjektiv om Donald-redaksjonen. «Antinasjonalistisk» er ikkje eitt av dei.

• edited November -1

NA24:

Egmont Serieforlaget, som gir ut Donald-bladene i Norge, ønsker nå flere historier fra norske forfattere.

- Knut Nærum er kanskje den største tegneserieentusiasten blant norske forfattere, men vi vet at det er mange gode historiefortellere der ute, sier redaktør Marius Molaug i Donald Duck & Co.

Molaug utfordrer andre norske forfattere til å komme med ideer og forslag, og lover å ta dem med «hvis de passer inn i vårt Andebyunivers».

Synest ikkje akkurat at dette framstår som så innmari antinasjonalistisk.

• edited November -1

NA 24: [...] Molaug utfordrer andre norske forfattere til å komme med ideer og forslag, og lover å ta dem med «hvis de passer inn i vårt Andebyunivers».

Synest ikkje akkurat at dette framstår som så innmari antinasjonalistisk.

Nei ... :-)
    Og heller ikkje trudde eg at Molaug hadde moglegheit til å love noko på vegne av redaktørane i København, for han er vel ikkje ein av dei sjølv?

• edited November -1

Noen nye historier på gang, Olaf?

• edited November -1

Kontinuerlig.

• edited November -1

Har fått vite at det dukkar opp ein åttesider i DD&Co 5/10.

• edited November -1

Kult, du vet ikke hvem som tegner?

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?