Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Olaf skriver manus!

11617182022

Comments

• Mange nyere historier ville vært tjent med noen innlagte pustepauser. Generelt. Har ikke lest historien det snakkes om her.

• Har lest historien nå og er ikke enig i at den er for kompakt og har for høyt tempo.
    Spoiler:
    Plottet er jo egentlig bare at Lille Hjelper bruker roboten Petter har laget til å gjøre gode gjerninger, og det er begrenset hvor mange sider dette kunne gått over før det hadde blitt kjedelig med den ene gode gjerningen etter den andre. I tillegg er Lille Hjelper den eneste Disney-figuren vi ser i store deler av historien, og i mange av bildene ser vi ikke han engang, bare roboten. Jeg kan ikke helt se for meg at det kunne blitt en så fryktelig lang historie ut av det.
    Syns 7 sider virker som en passelig lengde.

Et lite apropos: et Inducks-søk viser at dette bare er den 24. historien som er laget der Lille Hjelper er tittelfigur - og bare den tredje laget av Egmont.
  • Er vel på tide å minne om slash stadfeste at eg har ei historie i DD&Co 45/14 - bladet med ein stor Magnus Carlsen på framsida. Vel, eg har ikkje skrive historie om Carlsen, eg har skrive "Langbein tar rattet", ein sekssidar med teikningar av Fabrizio Petrossi.
  • Eller... stadfeste? Innser at dette var ei heilt anna historie enn den eg hadde fått vite at skulle stå i bladet - Langbein-historia trudde eg at skulle stå i nummer 46, og den nevnte tresidaren stod ikkje der. Tydeleg at mine kjelder ikkje er 100 % pålitelege.
  • En flott historie var det likevel. Kommer den andre historien i nummer 46?
  • Eg har ikkje fått nummer 46 enno, så det veit eg ikkje!
  • "Kommer den andre historien i nummer 46?"

Har fått sett på bladet no.Ja, D 2012-004 (tre sider Miguel) står i nummer 46.

• Det gjør den. Bladet er kjøpt både til meg og til AC.

For øvrig er det en feil i din oversikt over.
    D 2011-122, Skrue, "A debt from the past", 10 sider, Marco Rota. er ikke i DD&Co 45/2014. Der er derimot
    D 2012-071, Langbein tar rattet, 6 s.
  • Hmm... Eg har aldri sagt at den historia skulle stå i DD&Co 45/2014. Eg sa opprinneleg at den skulle stå i 46/2014, men 11. september opplyste eg om at den blir flytta, sannsynlegvis til 2015. Og du svarte meg.

Om du med "oversikt over" sikter til den eg skreiv denne veka, legg merke til at både 45/2014 og 46/2014 er streka over - det eg trudde var openbart her var at dette er informasjon som eg ein gong har fått oppgitt, men som har vist seg å ikkje lenger stemme. Men det var iallfall det eg meinte.
  • Ingen historie av meg i DD49 likevel ser det ut som, så ignorer den informasjonen.
  • edited December 2014
    Det kunne du med fordel ha nevnt tidligere, så hadde jeg sluppet å kjøpe bladet til meg og AC! Men med tanke på at bladet til gjengjeld inneholder historier av Thomas Schröder og Gaute Moe så har vi strengt tatt ikke noe å klage over. Jeg har imidlertid lært at slike redaksjonelle planer er lite til å stole på. :)
  • edited December 2014
    Hmmm, jeg ser at jeg kanskje tar for mye for gitt i min kommentar, Olaf, for jeg kan jo ikke vite med sikkerhet at du har fått bladet i posten på mandag eller tirsdag selv om du bor på Østlandet. Jeg beklager derfor kommentaren!  :)
  • Greitt. Dette gidder eg ikkje meir. Eg kjem ikkje til å skrive meir i denne tråden no. Det er ikkje verdt det. Det har aldri vore verdt det. Nok no.
  • For å se det fra en annen vinkel, er det er det ikke dårlig av egmont å ikke la forfatterne vite når manuset blir utgitt? Virker rart at du bare får vite omtrent når og så plutselig dukker det opp i bladet.
  • edited December 2014
    datagutten, takk for omtanken, men det hjelper dessverre lite å varsle om dette nå som bladet ikke lenger er i salg. På grunn av den nye ordningen med bare annet hvert nummer i butikken har jeg forøvrig sett meg nødt til å begynne å abonnere, dermed slipper jeg heldigvis å være avhengig av varsling her i forumet :)
  • Da virket den nye markedsstrategien på hvertfall 1 person da. :)
  • edited December 2014
    Jeg har nå vært hos mine abonnerende venner og lest historien, 3-sideren Filmkveld. En av Olafs kjedeligste noensinne. Jeg savner helt den snerten som ellers gjør at hans historier som regel er blant bladets mest lesverdige, uansett lengde. Bedre blir det heller ikke av Feriolis smakløse stil.
  • Har Ferioli fått en smakløs stil? regner han selv blant de bedre av dagens tegnere :) Men han har jo også tusjet historiene sine digitalt den siste tiden, noe også Arild Midthun gjør. Selv synes jeg streken blir litt for glatt og "perfekt" når det gjøres på denne måten, men det er vel enklere og mindre tidkrevende. 
  • Det er ikke streken jeg har noe imot, det er den ustrukturerte ikke-disneyiske layouten jeg ikke kan like. Arild Midthun har som regel en aldeles utmerket layout.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?