Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Olaf skriver manus!

11618202122

Comments

• Hvem skal ha æren av å inneha definisjonsmakten  ifht. begrepet Seriøse Donaldister?  10 år med innlegg på dette forumet kan vel ha fratatt enkelte denne retten?
  • I det minste ikke debattanter som ved sin oppførsel har skremt vekk folk herfra!
  • Sigvald:

Da jeg engang nevnte i dette forumet at jeg hverken tok meg råd til eller var interessert i CBSV Ekstra, så kalte du meg gjerrig. I tillegg skrev du i det danske forumet om hvor absurd det var at jeg mente jeg ikke kunne ta meg råd til å kjøpe det og i tillegg mente flere av bøkene ikke var verdt pengene. Jeg bodde jo tross alt i en oljenasjon.

Bor ikke vi i samme land, Sigvald? Bør ikke du utifra din egen idiotiske konklusjon ha råd til hva som helst? Du har vel en privat oljebrønn i hagen akkurat som alle oss andre? :)
  • Sigvald:

For det første, jeg har ikke kritisert noen her. Jeg har bare gjort det jeg har fått beskjed om, nemlig å ta meg bryet med selv å følge med på når dine historier blir utgitt.

Og det gjorde du med setninga "Siden ingen abonnenter hittil har husket å minne om...". Du insinuerer at andre har eit ansvar for å minne om ting.

HerbertthePig, det der var ikke så veldig morsomt.

Tja. Eg lo.

• Seriøse donaldister bør nok heller bruke pengene sine på gamle, avsluttede bokserier. Når man er ferdig med Carl Barks Samlede Verker, og har skaffet seg de ti 
    HuFF-bøkene med Carl Barks Spredte og Tilfeldige Verker, er det langt mer seriøst å bruke pengene sine på Carl Barks Andeby, der man får Carl Barks ukomplette verker, enn på et ukeblad som utgir historier man aldri har lest før.

Fri meg fra å noensinne bli en seriøs donaldist.
  • Så enig, så enig. Donaldister skal ikke være så altfor seriøse!
  • For oss som abonnerte på Donaldisten på 70-tallet, (og som var de første donaldister) så vet vi at det ikke alltid var seriøsitet som nødvendigvis var hovedfokus. Det var mye uhøytidelig moro :-)
  • edited June 2014
    Nemlig  ;)
  • Chrisron skrev:
    Du har vel en privat oljebrønn i hagen akkurat som alle oss andre?
    Akkurat som onkel Skrue?
  • edited June 2014
    "Det er bare harry og useriøse donaldister som ikke abonnerer eller kjøper bladet fast."

*Gråter fordi jeg har blitt kalt en harry og useriøs donaldist.*

...for å være seriøs et øyeblikk, så kan jeg si for min egen del at historiene i DD&CO generelt har altfor stort samlebåndspreg til at ville vurdert å kjøpe bladet fast. Den jevne kvaliteten er rett og slett ikke bra nok. 

Når det er sagt, ville jeg muligens kjøpt bladet oftere hvis det ikke var pakket inn i plast, for da kunne jeg tittet litt i butikken og sett om det var serieskapere eller historier som virket utenom-det-vanlige interessante. Men slik det er nå, skjer mine innkjøp av Donald-bladet meget sjelden. Og selv når jeg kjøper et nummer for å sjekke ut en spesiell historie jeg har hørt om på forhånd, ender jeg ofte opp med å føle at resten av bladet var bortkastede penger.
  • Ifølgje ECC har eg manuset til ei tisiders Skrue-historie i Donald Duck & Co 39/2014. Dystopisk Magica-historie med teikningar av Noel Van Horn.

Så då er det ikkje anna å gjera enn å krysse fingrane og håpe i sitt stille sinn at AC ikkje skal på Raptus i år.
  • edited July 2014

Olaf, hvorfor i all verden er ikke AC velkommen på Raptus-festivalen???

Og for de yngste som ikke er støe i fremmedord. "Dystopia" er det motsatte av "Utopia" (=det perpekte samfunn). Dystopia er således det anti-perfekte eller totalt uønskede samfunn:

http://no.wikipedia.org/wiki/Dystopi

• edited July 2014

Eg håper at AC ikkje skal på Raptus fordi det ville medføre at AC kjem til Noreg helga før eg har ei historie på trykk, og eg veit av erfaring at det kjem til å medføre ein rabiat klagestorm utan like i forumet frå brukarar som synest det er heilt idiotisk av Egmont å ikkje koordinere utgiving av mine historier med ACs noregsbesøk og Sigvalds danmarksbesøk.

Eg har aldri sagt at AC ikkje er velkomen på Raptus. Det er vel opp til arrangørane, og eg kan ikkje tenkja meg at dei har problemer med å sleppe inn AC der.

• Olaf, uke 39 er fortsatt langt frem. Kan du ikke bare sende en mail til redaksjonen og be dem omberamme din historie til uke 38 slik at du kan presentere den på Raptus-festivalen? Eller kanskje du kan foreslå at de lager et ekstra Raptus-bilag til nr. 38?
  • Kvifor i alle dagar skulle eg gjera det?

Det er heilt uproblematisk at historia blir utgitt veka etter Raptus. Dette er kun eit problem dersom AC skulle kome til Noreg den helga (og eg reknar med at det ikkje hadde vore eit problem for AC, kun for forumfreden). Men med tanke på at gjestelista for augeblikket består av Bruno Gazzotti, Igort, Mathilde Vangheluwe, Thomas Yeates og Valentine Gallardo, og ingen av dei er Don Rosa, er det ikkje ekstremt store sjansar for det.

Donald Duck & Co har aldri hatt ekstra Raptus-bilag og eg kan ikkje tenkja meg at dei ser nokon grunn til å starte med det no. Og eg skal uansett ikkje på Raptus, så då kan eg sjølvsagt ikkje presentere noko der heller.

• Kommer det ingen kjente tegnere/forfattere av Disney-tegneserier? Hva med Arild Midthun?
  • Eg har ingenting med Raptus å gjera og kjenner difor kun dei detaljane som er tilgjengelege på Raptus.no, og der står foreløpig berre dei fem namna. Men det er framleis over to månader til Raptus, så mykje kan sjølvsagt skje fram til det.
  • Neste historie etter den i nr. 39 blir ei sju sider lang Lille Hjelper-historie i nr. 44/2014. Den har òg teikningar av Noel Van Horn. Og som alltid - ingen av desse veketala er meisla i stein, det kan bli endra på.
  • ... og i nr. 45 er det planlagt ein tresidar med Donald og Anton med teikningar av Miguel.
  • Som et lite apropos ser jeg du er populær i Nederland denne uka, Olaf. To av historiene i Donald Duck 34/2014 er skrevet av deg.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?